4 obiceiuri zilnice care te pot ajuta să scapi de durerile de spate

Uneori, chiar și simplul fapt că te apleci să iei un pix de pe jos sau că dormi cu pernă nepotrivită poate duce la apariția durerilor de spate. Din fericire, de cele mai multe ori, durerile de spate sunt de scurtă durata și trec de la sine. În cazul în care e vorba despre dureri cronice, sunt necesare schimbări ale stilului de viață pentru a le ameliora și a preveni apariția altora.

De altfel, stilul de viață are un impact semnificativ asupra durerilor de spate, iar obiceiurile sănătoase precum exercițiile fizice, stretchingul și o bună postura pot ameliora simptomele și pot preveni apariția unor probleme de sănătate mai serioase. Iată ce schimbări poți face pentru a scapă de durerile de spate:

Menține mușchii în formă

Cauza cea mai comună a durerilor de spate e legată de faptul că oamenii care nu practică sport în mod regulat încep prin a ridică greutăți, iar acest lucru pune o presiune majoră pe mușchii spatelui. Degenerarea coloanei vertebrale poate să apară dacă această este supusă unui efort continuu. În același timp, e recomandat să te menții în formă, pentru a preveni apariția durerilor de spate.

Poți începe prin exerciții simple și să depui, treptat, din ce în ce mai mult efort, atât cât poate să susțînă corpul tău. La fel de important este să nu sări peste încălzire înainte de exercițiile fizice. Câteva exerciții de stretching pot fi de mare ajutor chiar și înainte de a merge la culcare. Un bun exemplu de stretching este yoga, dar poți face și câteva aplecări simple în față, pe spate și de pe o parte pe altă.

Mergi corect

Mersul este una dintre cele mai simple metode care te pot ajută să reduci durerile de spate. Persoanele care au episoade recurente de dureri de spate în partea inferioară ar trebui să considere mersul pe jos drept o formă de exercițiu, mai ales dacă nu pot practică aerobic sau alte exerciții fizice, din diverse motive.

Citeste si:
5 riscuri reale ale sedentarismului
5 riscuri reale ale...

Totuși, trebuie avut în vedere că poziția incorectă a piciorului poate duce, la rândul ei, la apariția presiunii pe diferite zone de legătură dintre părțile corpului, pe mușchi și poate influență poziția coloanei vertebrale. Pentru a îmbunătăți procesele legate de mers e recomandată folosirea de talonete ortopedice. Acestea pot fi personalizate, pentru a ajută la obținerea celor mai bune rezultate și pentru a elimina durerile generate de mers.

Menține o postura corectă

Postura incorectă este un alt factor major care duce la apariția durerilor de spate. Încearcă să stai în picioare, urechile să fie aliniate cu umerii, umerii aliniați cu șoldurile. Această poziție dreapta te va ajută să reduci durerile de spate. Atunci când stai jos, ține spatele drept și picioarele îndoite la 90 de grade. Eventual, poți folosi un scaun ergonomic pentru birou.

La fel de importantă este și poziția corpului atunci când te apleci să iei ceva de jos. Evita să îndoi spatele, ci mai degrabă lasă-te jos îndoind genunchii și ține obiectul pe care îl iei de pe jos aproape de corp. De asemenea, nu răsuci corpul atunci când ridici un obiect greu.

Menține o greutate optimă

Kilogramele în plus pun presiune pe spate și, în consecință, pot cauza apariția durerilor de spate. Pentru a menține o greutate optimă, e indicat să ai o alimentație bogată în fructe și legume și să consumi cât mai puține produse procesate.

Citeste si:
56% dintre români nu pot lucra de acasă, rămânând vulnerabili...
STUDIU: 56% dintre români nu...

De asemenea, în ceea ce privește alimentația, poți consumă alimente bogate în calciu și vitamina D. Acești nutrienți sunt esențiali pentru sănătatea oaselor și pentru a preveni osteoporoză, una dintre cauzele durerilor de spate. Alimentele cu un conținut bogat de calciu sunt produsele lactate și legumele verzi, în timp ce vitamina D se găsește în cantități ridicate în albusul de ou, ficatul de vită și peștele gras precum somonul, tonul sau macroul.

Chiar există numeroase cauze care pot duce la apariția durerilor de spate, obiceiurile zilnice sănătoase te pot ajut să previi apariția sau agaravarea lor. Totul ține de alinarea durerii, reducerea tensiunii de la nivelul mușchilor și protejarea coloanei vertebrale, dar și de o alimentație echilibrată.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Sănătate »



Citește și
Austria, destinație de top în medicină. Românii dau și 7.000 euro pe tratamente
Setari Cookie-uri