Sfaturi practice pentru a adopta o alimentație echilibrată

Atunci când vine vorba de obiceiuri alimentare corecte poate fi dificil să știm ce putem consuma pentru un aport optim de nutrienți, vitamine și minerale. În același timp, este important să planificăm mesele zilnice și gustările astfel încât alimentele să fie hrănitoare și să conțină puține calorii.

Adoptarea unei diete echilibrate are numeroase beneficii pentru sănătatea noastră, însă schimbarea obiceiurilor alimentare poate fi destul de dificilă. Ce putem face este să adoptăm câte un obicei nou pe săptămână, iar rezultatele se vor vedea pe termen îndelungat. Așadar, iată ce trebuie să conțină dieta noastră ca să avem o alimentație corectă:

Multe legume și fructe

Este recomandat ca în fiecare zi să consumăm cel puțin cinci porții de legume și fructe, într-o varietate cât mai mare. Acestea pot fi atât proaspete, cât și congelate sau uscate. Fructele și legumele pot fi consumate ca atare, însă poate fi mai ușor să le integrăm în diferite rețete de smoothie-uri sau sucuri naturale.

De asemenea, ar fi indicat ca gustările dintre mese să conțină un fruct proaspăt sau chiar legume, precum un morcov sau câteva bețișoare de castravete sau țelină apio.

Carne în mod regulat

Carnea, fie că e vorba de cea de vită, pui sau porc, reprezintă o sursă importantă de proteine, dar și de alți nutrienți benefici pentru buna funcționare a organismului. Proteinele susțin metabolismul și ajută la arderea caloriilor. Alte surse importante de proteine sunt peștele, fructele de mare și ouăle.

Citeste si:
Dieta la romani: Gatesc acasa si consuma mai multe fructe si legume
Ce obiceiuri sanatoase au...
Citeste si:
Temperatura normala a corpului
Temperatura normala a corpului

În același timp, carnea reprezintă una din sursele principale de cobalamină, cunoscută și sub denumirea de vitamina B 12. Deși aceasta se regăsește și în alimentele de origine vegetală, vitamina B 12 este absorbită mai bine din alimentele de origine animală. Corpul nu o poate produce singur, motiv pentru care este necesar ca aportul zilnic să fie asigurat prin alimentație, în special prin consumul de carne.

Mai mult pește

Peștele reprezintă o sursă importantă de proteine, vitamine și minerale. Este indicat să consumăm cel puțin două porții de pește pe săptămână, inclusiv una de pește gras. Acesta este bogat în acizi grași Omega-3, care susțin sănătatea inimii și pot ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare.

Sursele de pește gras includ somon, hering, sardine, macrou și păstrăv, în timp ce sursele de pește mai puțin gras includ ton sau cod. De regulă, cea mai bună opțiune este peștele gras. Trebuie avut în vedere că peștele la conservă și cel congelat pot conține o cantitate ridicată de sare.

Grăsimile potrivite

Există numeroase denumiri pentru fiecare tip de grăsimi. La rândul lor, acestea sunt clasificate în grăsimi „bune” și grăsimi „rele”, iar de cele mai multe ori poate fi dificil să ne dăm seama ce anume trebuie să consumăm și pe care să le evităm. Astfel, grăsimile „bune” sunt cele mononesaturate și polinesaturate. Acestea se găsesc în avocado, măsline, fructe oleaginoase, pește gras, tofu, soia sau unt de arahide.

Citeste si:
Secom, cifra de afaceri de 25 mil. euro, din vanzarea suplimentelor...
Secom a finalizat 2019 cu o...

În schimb, grăsimile „rele” sunt cele trans, iar principalele surse sunt produsele de patiserie, prăjiturile, margarina și alimentele prăjite. Totodată, este indicat să evităm produsele care conțin ulei vegetal hidrogenat sau parțial hidrogenat, chiar dacă pe etichetă scrie că nu conțin grăsimi trans.

La limita dintre cele două tipuri se află grăsimile saturate care, deși nu sunt la fel de „rele” precum cele trans, pot crește nivelul de colesterol LDL (colesterol „rău”). Alimentele care conțin grăsimi saturate sunt carnea roșie (vită, porc, miel), untul, produsele lactate grase sau pielea de pui. Totuși, grăsimile saturate nu trebuie eliminate complet din alimentație, ci mai degrabă consumate în cantități mici.

Nu în ultimul rând, este important să consumăm o varietate de alimente și să nu facem excese alimentare. O alimentație echilibrată poate ajuta la menținerea sănătății și la buna funcționare a organismului.

Citeste si:
Parlamentul a adoptat o lege cu impact major în industria alimentară
Parlamentul a adoptat o lege...
Sursa foto: Pexels

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Sănătate »



Setari Cookie-uri