Din cauza pandemiei, un proprietar de agenție de turism și-a deschis lanț de farmacii

Anul 2020 a fost martorul schimbărilor și adaptărilor la un nou soi de normalitate. Oamenii și business-urile, deopotrivă, au căutat modalități de supraviețuire într-o lume blocată de coronavirus. Un exemplu în acest sens vine din partea antreprenorului român Cristian Pandel, proprietarul Memento Group, din care face parte și agenția de turism Christian Tour, care a ales să deschidă o nouă linie de business, pe sănătate, în momente nu foarte limpezi la nivel național și internațional.

Prima farmacie Yuga a fost deschisă oficial pe 17 decembrie 2020, într-un spațiu de 800 mp amplasat ȋn incinta Centrului Comercial Auchan Titan din București, pentru anul în curs fiind preconizate încă patru deschideri de magazine, cu o suprafață de minimum 1.000 mp fiecare. Pandel vizează deschiderea unor noi centre în București, dar și în alte orașe din țară.

Însă, de ce a ales Pandel sănătatea?

”Ȋn această perioadă provocatoare am ajuns să realizăm cel mai bine cât de important este să ne ȋngrijim de sănătatea corpului nostru, dar mai ales de sănătatea mentală. Vacanţele sunt “medicamentele” sau „suplimentele” noastre pentru o stare de bine, pentru clipe de fericire şi poftă de viaţă. Acum, prin acest nou concept cu prezenţă ȋn retail - Yuga, noi ca şi grup de companii vom face ceea ce ne pricepem cel mai bine: vom vinde către publicul nostru – familiile - mai mult decât vacanţe. Vom aduce la ȋndemâna oricui produse care susţin starea de bine a familiei la toate nivelurile”, a răspuns Pandel, pentru wall-street.ro.

Vacanţele sunt “medicamentele” sau „suplimentele” noastre pentru o stare de bine.

Citeste si:
Cum va arăta “farmacia viitorului” ȋn România?
Cum va arăta “farmacia...

Cristian Pandel

Deschis la final de 2020, Yuga din Centrul Comercial Auchan Titan (Bucuresti) este o farmacie care cuprinde mai multe ramuri, după cum urmează:

  • Yummy Yuga - Magazinul alimentaţiei sănătoase, organice şi naturale;
  • Mama Yuga - Magazinul mamei, copilului şi al familiei;
  • Pharma Yuga - Magazinul de vitalitate (drogherie naturistă & farmacie alopată);
  • Travel Yuga - Magazinul celor activi (care va include atât vacanţe, cât şi bunuri necesare ȋn diverse activităţi sportive şi călătorii).

Vezi și: Cum arată cea mai mare investiție medicală privată din ultimii 30 de ani

Ce au cumpărat românii de la Yuga

Deși lansarea farmaciei a fost recentă, Pandel a mărturisit că se declară mulțumit de vânzările înregistrate și de interesul românilor acordat unui nou business. Cât despre cele mai vândute produse, românii s-au îndreptat către cele din segmentul adresat copiilor.

Citeste si:
Rețetele digitale trimise de medic direct la farmacie funcționează...
Telios Care lansează în...

”Cele mai căutate şi vândute produse au fost cele din gama pentru bebeluşi şi copii, dar şi dermato-cosmeticele sau alimentele sănătoase. Totodată, s-au bucurat de interes sporit produsele de plafar şi drogherie, am vândut multe produse din gama vastă de ceauri sau uleiuri esenţiale şi aromaterapie”, a mai spus Pandel.

Citește și: Un an de Dr.Max în România: peste 450 de farmacii în toată țara

În ceea ce privește 2021, antreprenorul român are în plan deschiderea mai multor astfel de magazine (cum este menționat mai sus), dar și dezvoltarea liniei de delivery și a comenzilor online.

”Anul 2021 este practic primul an de existenţă ȋn piaţă a acestui nou brand, Yuga, care este un magazin de familie dincolo de a fi o farmacie. Mai mult decât atât, acordăm o atenţie sporită procesului de vânzare online şi mizăm pe livrarea rapidă, direct la uşă. Facem paşi mărunţi, dar siguri, ȋn vederea dezvoltării platfomei online yuga.ro pentru a fi cât mai user-friendly şi cu un sortiment cât mai bogat de alegeri sănătoase”, a conchis proprietarul farmaciei.

Citeste si:
FOTOREPORTAJ | Cât de sigur este Egiptul pentru o vacanță în...
FOTOREPORTAJ | Securitate...

Ȋn acest moment ȋn magazinul din Titan sunt listate peste 20.000 produse, iar platforma online numără ȋn jur de 25.000 articole, incluzând şi o serie de produse comercializate ȋn sistem marketplace.

Bugetul de investiţii ȋn noul proiect pentru primii 3 ani, se ridică la circa 10 milioane de euro, finanţarea iniţială fiind susţinută din linii de credit. După această primă fază de lansare, compania intenţionând să acceseze şi alte surse de finanţare alternativă sau parteneriate strategice. Pentru primul an de activitate, investitorul estimează o investiţie medie de 1,5 milioane euro ȋn magazinul fizic din Titan, iar pentru platforma online investiţia iniţială va ajunge la circa 1 milion de euro.

Cu o cifră de afaceri globală de aproape 195 milioane euro ȋn 2019, Memento Group, are sediul central în Amsterdam și operațiuni în România, Grecia, Turcia, Spania, Republica Moldova şi SUA. Grupul reunește companii cu activități ȋn domeniul turismului - turoperatori, OTA, servicii de transport, tehnologie specifică turismului, dar și un broker de asigurări şi o linie de business in real estate.

Sursa foto: Memento Group
Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Sănătate »



Setari Cookie-uri