COVID-19 | Aplicația care se uită la ochii tăi ca să vadă dacă ești infectat

O companie germană cu sediul în München speră să contribuie la o nouă eră a testării pentru depistarea coronavirusului cu o procedură de scanare a ochilor care, potrivit reprezentanţilor săi, poate identifica în doar trei minute purtătorii virusului şi are o rată de succes de 95%, informează luni Reuters.

Agerpres infomrează că Semic RF şi-a dezvoltat aplicaţia de scanare alături de colegi din Statele Unite şi, în aşteptarea avizelor legale, speră ca aceasta să fie lansată până la sfârşitul lunii viitoare, după cum a declarat director general al companiei, Wolfgang Gruber.

Procedura se bazează pe utilizarea unei fotografii a ochilor, realizată cu un smartphone, şi identifică virusul prin intermediul unei inflamaţii simptomatice a membranei conjunctive oculare supranumită ''ochi roz'' .

''Am reuşit să izolăm COVID-19 din peste două milioane de nuanţe diferite de roz'', a explicat Gruber pentru Reuters.

Potrivit spuselor sale, aplicaţia, testată deja pe un număr de peste 70.000 de persoane, poate procesa până la un milion de scanări pe secundă, existând opţiunea de a extinde această capacitate. Cu ajutorul acesteia s-ar putea reveni la participarea unor mulţimi mari de persoane la evenimente precum concerte şi meciuri de fotbal, notează Reuters.

Citeste si:
De ce nu s-a renunțat la starea de alertă, deși România e în...
De ce nu s-a renunțat la...

''Deschideţi aplicaţia, faceţi o poză a ambilor ochi, o trimiteţi pentru evaluare, apoi se poate stoca rezultatul evaluat sub formă de cod QR în smartphone-ul persoanei testate'', a adăugat Gruber.

În prima fază, aplicaţia se adresează companiilor şi utilizatorilor comerciali, la un cost de 480 de euro (570 de dolari) pe lună, fiind planificată o lansare ulterioară pentru persoane fizice.

Sursa foto: Shutterstock
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Sănătate »



Setari Cookie-uri