Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a aplicat anul trecut amenzi de opt milioane de lei pentru nereguli privind preturile produselor, iar aproape o treime din cele peste 51.000 de reclamatii primite in 2011 de autoritate au vizat marile retele de magazine.

Astfel, circa 30% din reclamatii au facut referire la activitatile din marile retele de magazine, alimentare sau nealimentare.

In peste 7.000 de cazuri masurile de sanctionare au vizat preturile de raft, printre situatiile intalnite fiind lipsa afisarii acestora, diferente dintre pretul la raft si cel de la casa sau nerespectarea promotiilor, a declarat miercuri presedintele ANPC, Constantin Cerbulescu, la citat de Mediafax.

Seful ANPC a aratat ca sanctiunile pentru aceste practici incorecte pot merge pana la oprirea activitatii, pe o perioada determinata.

Anul trecut, ANPC a dat amenzi de peste opt milioane lei numai pe practici legate de preturile afisate sau neafisate la raft de comercianti, a spus Cerbulescu.

"Consumatorul roman isi cunoaste drepturile si trebuie respectat. El a iesit in afara, a vazut ce se intampla in exteriorul tarii si vrea aceleasi drepturi", a aratat el.

Seful ANPC a afirmat ca, desi consumatorul roman se indreapta catre retelele de retail pentru produse de calitate, in multe cazuri nu gaseste aceste articole si renunta la achizitie.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Epopeea preturilor gresite continua: cazul Sigmanet