2 Iunie 2016

Raport: Minorii cauta pe internet informatii despre alcool, droguri si tutun, in 9% din timp



In 9% din timpul petrecut online, minorii cauta informatii despre alcool, droguri si tutun, iar 67% din timp stau pe retele sociale, chat si email, potrivit unui raport publicat miercuri de compania de securitate informatica Kaspersky Lab.

Pe plan global, minorii isi petrec cea mai mare parte a timpului lor din mediul online, 67% folosind instrumente de comunicare cum sunt retelele sociale, email-ul si chat-ul, scrie News.ro.

”Portalurile de jocuri (11%) si site-urile care contin informatii despre alcool, droguri si tutun (9%) se claseaza pe locul al doilea, respectiv al treilea”, se arata in comunicatul citat. In acelasi timp, se observa diferente notabile in ceea ce priveste interesele minorilor din diferite tari.

Categoria “alcool, tutun si droguri” a generat cele mai multe semnale de alarma in Germania (23%) si Marea Britanie (25%). In schimb, continutul pentru adulti a generat cel mai mare interes in randul copiilor din China (23%) si Japonia (5%), iar cel mai mic interes in Marea Britanie si SUA (ambele inregistrand sub 1%).

Categoria “canale de comunicare pe Internet” este cea mai populara in Mexic (86%), Rusia, Brazilia si Italia (cu procente de peste 70%). Cei care au comunicat cel mai putin in aceasta perioada au fost copiii din China (30%), Germania (31%) si Marea Britanie (32%).

Totodata, cu cat e mai putin populara aceasta categorie intr-o tara, cu atat e mai populara categoria “jocuri pe computer”. Copiii din Marea Britanie (28%), Germania (26%) si Australia (21%) au o tendinta mai accentuata sa se joace online, in timp ce minorii din Mexic (4%), Italia (6%) si Japonia (7%) se joaca mai rar.

Raportul, care acopera o perioada de 12 luni, se bazeaza pe statistici anonime provenite de la solutiile Kaspersky Lab pentru PC-uri Windows si Mac-uri, care au modulul Control Parental activat, si prezinta procentul de vizite sau tentative de a vizita site-uri cu un continut potential daunator.

Potrivit datelor, in perioada urmarita, minorii au redus numarul de vizite in mediile de comunicare si site-urile destinate adultilor. Aceasta tendinta poate fi explicata prin faptul ca si-au mutat cea mai mare parte a activitatilor “sensibile” pe dispozitive mobile, care nu au fost vizate de raport.



Citeste si