Cum poti sa lasi o impresie de durata dupa o intalnire de afaceri

O strategie mai buna ar fi sa faci o impresie puternica, nu doar una placuta. Astfel, te asiguri ca esti tinut minte dupa mai mult timp. Intr-un mediu profesional, nu poti face insa lucruri prea iesite din comun, in special in domenii conservatoare, cum ar fi cel financiar. Exista insa metode discrete si inteligente prin care poti deveni memorabil.

In cadrul prezentarilor si al intalnirilor de afaceri, majoritatea se limiteaza la a stimula doar doua simturi: cel auditiv si cel vizual. Bineinteles, e important sa ai un aspect fizic ingrijit, ca graficele din prezentari sa fie atent realizate si ca tonul vocii sa fie unul adecvat si persuasiv. Poti fi sigur insa ca mare parte din concurenta ta face acelasi lucru. Astfel, daca iti propui sa folosesti mai multe din simturile persoanelor cu care interactionezi, ai mai multe sanse de a fi tinut minte.

Memoria olfactiva : cea mai puternica dintre toate

Esti pregatit sa te extinzi...
Citeste si: Invata de la un fost ofiter de informatii cum sa te extinzi global

Simtul olfactiv poate stimula eficient memoria si poate genera amintiri puternice. Motivul este legat de faptul ca mirosurile sunt directionate in creier catre bulbul olfactiv, aflat in apropierea regiunilor care au de-a face cu memoria si emotia, conform lui Th. Clealand, profesor la Universitatea Cornell.

Ca sa beneficiezi profesional de pe urma acestor concluzii, trebuie sa iti alegi un parfum care ti se potriveste si sa nu il schimbi frecvent. Astfel, colegii nu te vor asocia doar cu o anumita imagine, ci si cu o amintire olfactiva. Tu alegi caracteristica ei principala, in functie de de mesajul tau. Poti transmite ideea unei persoane organizate si disciplinate sau a unui individ original si creativ, pentru a da doar cateva exemple.

Brandul personal consecvent, esential pentru succesul in cariera

Simtul olfactiv poate declansa amintiri complexe: un anumit miros iti poate aduce aminte de imagini, sunete, gusturi si senzatii tactile. Ca sa te asiguri ca impresia pe care o lasi in mediul profesional este una puternica, gandeste-te la un brand personal unitar, folosind cat mai multe simturi.

REPORTAJ Povestea decaderii...
Citeste si: Reportaj la fabrica Letea: ruina unui simbol al epocii de aur

Hainele, accesoriile, parfumul, cartea de vizita, materiale precum rapoarte si prezentari - toate trebuie sa transmita acelasi mesaj despre tine. Nu e dificil sa alegi un costum elegant sau un parfum placut, dar este esential sa alegi unele care nu intra in contradictie cu mesajul pe care doresti sa il transmiti.

Pentru simtul vizual, acest lucru inseamna sa ai un stil consecvent, atat in ceea ce priveste imbracamintea, cat si incaltamintea si tunsoarea. Nu te opri aici - poti face acelasi lucru si cu accesoriile pe care le ai, cu prezentarile sau rapoartele tale.

Totodata, trebuie sa ai grija ca puterea de evocare a simtului olfactiv sa nu functioneze impotriva ta. Prin urmare, asigura-te ca nu porti prea mult parfum si ca notele alese sunt potrivite in mai multe contexte (de exemplu, ca nu porti un parfum greoi vara). Ca sa iti alegi bine parfumul, informeaza-te in legatura cu diferenta dintre notele de top (care dispar primele, dupa 15-180 de minute) si notele de baza (care sunt cele mai rezistente si pot dura pana la 10 ore), potrivit artofmanliness.com.

Cu cat esti mai loial unui stil si reusesti sa iti dezvolti un brand personal cu ajutorul mai multor simturi, cu atat impresia pe care o lasi in intalniri poate starui mai mult.

Salarii mai mari pentru...
Citeste si: Angajatorii, dispusi sa mareasca salariile pentru atragerea talentelor

Sursa foto: Shutterstock