O idee foarte raspandita cu privire la avansarea in cariera e ca trebuie sa faci o impresie placuta. Daca lucrezi intr-un mediu competitiv, incercarea ta de a fi agreabil iti poate asigura insa esecul. Motivul? Concurenta ta incearca acelasi lucru, iar astfel te asiguri ca devii doar o alta fata in multime.

Cum poti sa lasi o impresie de durata dupa o intalnire de afaceri

O strategie mai buna ar fi sa faci o impresie puternica, nu doar una placuta. Astfel, te asiguri ca esti tinut minte dupa mai mult timp. Intr-un mediu profesional, nu poti face insa lucruri prea iesite din comun, in special in domenii conservatoare, cum ar fi cel financiar. Exista insa metode discrete si inteligente prin care poti deveni memorabil.

In cadrul prezentarilor si al intalnirilor de afaceri, majoritatea se limiteaza la a stimula doar doua simturi: cel auditiv si cel vizual. Bineinteles, e important sa ai un aspect fizic ingrijit, ca graficele din prezentari sa fie atent realizate si ca tonul vocii sa fie unul adecvat si persuasiv. Poti fi sigur insa ca mare parte din concurenta ta face acelasi lucru. Astfel, daca iti propui sa folosesti mai multe din simturile persoanelor cu care interactionezi, ai mai multe sanse de a fi tinut minte.

Memoria olfactiva : cea mai puternica dintre toate

Citeste si:
Reacții din culise: Biden a acuzat presa de negativism după...
Reacții din culise: Joe Biden...

Simtul olfactiv poate stimula eficient memoria si poate genera amintiri puternice. Motivul este legat de faptul ca mirosurile sunt directionate in creier catre bulbul olfactiv, aflat in apropierea regiunilor care au de-a face cu memoria si emotia, conform lui Th. Clealand, profesor la Universitatea Cornell.

Ca sa beneficiezi profesional de pe urma acestor concluzii, trebuie sa iti alegi un parfum care ti se potriveste si sa nu il schimbi frecvent. Astfel, colegii nu te vor asocia doar cu o anumita imagine, ci si cu o amintire olfactiva. Tu alegi caracteristica ei principala, in functie de de mesajul tau. Poti transmite ideea unei persoane organizate si disciplinate sau a unui individ original si creativ, pentru a da doar cateva exemple.

Brandul personal consecvent, esential pentru succesul in cariera

Simtul olfactiv poate declansa amintiri complexe: un anumit miros iti poate aduce aminte de imagini, sunete, gusturi si senzatii tactile. Ca sa te asiguri ca impresia pe care o lasi in mediul profesional este una puternica, gandeste-te la un brand personal unitar, folosind cat mai multe simturi.

Citeste si:
EJobs România, afaceri în creștere cu aproape 70% în primul semestru
EJobs România, afaceri în...

Hainele, accesoriile, parfumul, cartea de vizita, materiale precum rapoarte si prezentari - toate trebuie sa transmita acelasi mesaj despre tine. Nu e dificil sa alegi un costum elegant sau un parfum placut, dar este esential sa alegi unele care nu intra in contradictie cu mesajul pe care doresti sa il transmiti.

Pentru simtul vizual, acest lucru inseamna sa ai un stil consecvent, atat in ceea ce priveste imbracamintea, cat si incaltamintea si tunsoarea. Nu te opri aici - poti face acelasi lucru si cu accesoriile pe care le ai, cu prezentarile sau rapoartele tale.

Totodata, trebuie sa ai grija ca puterea de evocare a simtului olfactiv sa nu functioneze impotriva ta. Prin urmare, asigura-te ca nu porti prea mult parfum si ca notele alese sunt potrivite in mai multe contexte (de exemplu, ca nu porti un parfum greoi vara). Ca sa iti alegi bine parfumul, informeaza-te in legatura cu diferenta dintre notele de top (care dispar primele, dupa 15-180 de minute) si notele de baza (care sunt cele mai rezistente si pot dura pana la 10 ore), potrivit artofmanliness.com.

Cu cat esti mai loial unui stil si reusesti sa iti dezvolti un brand personal cu ajutorul mai multor simturi, cu atat impresia pe care o lasi in intalniri poate starui mai mult.

Citeste si:
Un nou scandal Apple: UE acuză compania de încălcarea regulilor...
Un nou scandal Apple: UE...

Sursa foto: Shutterstock

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri