9 Iulie 2018

PMB: Incep lucrarile de separare a liniilor de tramvai 1 si 10 de traficul auto general



Primaria Capitalei, prin RATB, demareaza sambata lucrarile de creare a benzii unice de transport pentru liniile de tramvai 1 si 10, prin montarea unor stalpisori de separare a acestor linii de traficul auto, potrivit unui comunicat al Primariei Municipiului Bucuresti (PMB).

RATB va desfasura lucrarile pe doua tronsoane ale traseului, si anume: pe bulevardul Timisoara, de la intersectia cu bulevardul Vasile Milea, pana la intersectia cu str. Razoare; pe Soseaua Viilor, de la intersectia cu str. Constantin Istrati, pana la intersectia cu Calea Serban Voda, conform Agerpres.ro.

Detinatorii de vehicule sunt avertizati ca in urmatoarele zile sa nu lase masinile parcate pe prima banda de circulatie in zonele mentionate, pentru a nu ingreuna traficul si desfasurarea lucrarilor.

Saptamana viitoare, RATB va incepe montarea de garduri separatoare pe alte doua tronsoane, unul cuprins intre Pasajul Obor si Bulevardul Timisoara, pe arterele Soseaua Stefan cel Mare, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Bulevardul Vasile Milea si altul pe strada Constantin Istrati, de la intersectia cu str. Progresului (Trafic Greu) pana la intersectia cu Sos. Viilor.

Lungimea totala a traseului celor doua linii de pe inelul central al orasului este de 21,6 km, din care 19,6 km vor fi delimitati cu gard de protectie, iar circa 2 km cu stalpi flexibili, se arata in comunicat.

Potrivit sursei citate, traseul liniilor 1 si 10 asigura preluarea calatorilor din sudul orasului (la terminalul Romprim) si transportul acestora pe un traseu circular, care atinge cele mai importante noduri de transport, precum Piata Sudului, Constantin Brancoveanu, Eroii Revolutiei, Str. Viilor, str. Progresului, Razoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piata Victoriei, Sos. Stefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, Zona Dristor - Mihai Bravu, Calea Vacaresti.

"Prin solutia propusa - instituirea benzii proprii pentru acest traseu - se obtine o viteza sporita de exploatare si o capacitate de transport cu 20% mai mare decat in prezent, aproximativ 2.700 de calatori pe ora si sens, asa cum s-a intamplat in cazul liniei 21, care s-a dovedit un mare succes. Astfel, pe langa cresterea ritmicitatii, linia 21 ofera acum posibilitatea de realizare a calatoriilor intr-un timp mai scurt cu pana la 20 de minute, iar pe tronsonul aglomerat de pe Sos. Colentina a scazut cererea de transport pe liniile RATB paralele, ai caror calatori au inceput sa prefere tramvaiul. Vehiculele devenite astfel disponibile au fost utilizate pe alte linii, care aveau o cerere mai mare. Totodata, redistribuirea vehiculelor RATB creeaza efecte benefice pentru traficul general al orasului", precizeaza PMB.



Citeste si