Angajatii de la Administratia Strazilor au intrerupt munca, marti, timp de doua ore, decretand greva spontana, fiind nemultumiti de planurile pe care Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) le are pentru institutie. Primaria are pe ordinea de zi a sedintei din 23 august o serie de proiecte prin care stabileste inchirierea utilajelor Administratiei Strazilor, urmand ca institutia sa se ocupe de paza si protectia podurilor si a pasajelor rutiere si de semnalizarea rutiera. Primaria mai vrea si delegarea atributiilor catre noua companie infiintata de primarul general Gabriela Firea.

Declaratii contradictorii

Consilierul general al PNL, Ciprian Ciucu a anunta, marti, ca angajatii Administratiei Strazilor din Bucuresti sunt in greva spontana, fiind nemultumiti de proiectele publicate pe ordinea de zi a sedintei Primariei Municipiului Bucuresti. Liderul sindicatului din Administratia Strazilor a confirmat greva, iar directorul general adjunct al institutiei a negat greva.

Dan Georgescu, vicepresedintele Federatiei din Administratia Publica Locala si lider al sindicatului din Administratie Strazilor a declarat ca greva spontana a durat doua ore, munca fiind intrerupta in acest timp. Angajatii sunt nemultumiti de proiectul prin care pot fi inchirate utilajele, ramanad, astfel, fara instrumente de munca.

„A fost o greva spontana vizavi de hotararile de consiliu care vor avea loc miercuri. Noi suntem la pozitia 54 si 56 cu delegarea serviciilor si 73, cu inchirierea utilajelor catre companii. Credem ca prin aceste inchirieri vom ramane fara obiectul muncii, iar prin delegarea de servicii, la fel. Desi delegarea de servicii ar trebui sa se voteze cu doua treimi, se pare ca va fi un vot jumatate plus unu”, a declarat Georgescu, contactat de wall-street.ro.

Intrucat Administratia Starzilor va fi desfiintata, angajatii au fost sfatuiti sa isi dea demisia si sa angajeze la una dintre companiile infiintate de municipalitate, insa isi vor pierde contractul colectiv de munca si drepturile castigate.

Citeste si:
Transformarea a 50 de hectare din Padurea Baneasa in parc: un dezastru
Transformarea a 50 de hectare...

„In urma discutiei de azi, city-managerul ne-a spus sa ne dam demisia de la Administratia Strazilor si sa ne angajam la companii. Nu exista un transfer al salariatilor cu toate drepturile avute. Deci, noi, aici, avem un contract colectiv de munca, avem niste drepturi pentru care am luptat si pe care le-am castigat, iar trecerea la aceste companii este cu perioada de proba. Problema e ca in aceasta perioada de proba, angajatorul te poate da afara fara sa iti motiveze de ce si fara a avea dreptul sa te adresezi in instanta. Legea ii permite acest lucru. Ei se feresc sa ne preia fara o perioada de proba si cu contract colectiv de munca”, a explicat Georgescu.

In prezent, Administratia Strazilor are 475 de angajati, iar institutiile subordonate primariei au circa 4.000 de angajati, spune sindicalistul.

Directorul general adjunct al Administratiei Strazilor a negat, insa, informatia, sustinand ca activitatea institutiei se desfasoara normal.

„Este o informatie gresita. Lucrurile se desfasoara normal”, a declarat, pentru wall-street.ro, Bogdan Sarbea, directorul general adjunct al Administratiei Strazilor.

Citeste si:
Asociatia Locus, acord cu Primaria pentru a salva Baile Herculane
Asociatia Locus a ajuns la un...

Consilierul general al PNL, Ciprian Ciucu, a anuntat, pe pagina sa de socializare, greva spontana de la Administratia Starzilor.

“Greva spontana la Administratia Strazilor. Angajatii sunt nemultumiti pentru ca printr-o Hotarare de CGMB, pusa pe ordinea de zi din aceasta saptamana, Administratia va ramane fara utliaje (mijloacele de munca) , acestea fiind inchiriate unora dintre companiile infiintate de catre G. Firea. Acum va angaja alti muncitori desi are oameni deja calificati in Administratia Strazilor”, a scris Ciucu pe Facebook.

Proiecte pentru sau impotriva Administratiei Strazilor?

Pe ordinea de zi a sedintei din data de 23 august este prevazut un proiect de hotarare privind aprobarea tarifelor de inchiriere a utilajelor apartinand Administratiei Strazilor. Utilajele pot fi inchiriate de catre companiile municipalitatii infiintate de primarul general Gabriela Firea.

De asemenea, pe ordinea de zi este introdus un proiect de hotarare privind aprobarea Programului Multianul “Bucuresti, oras sigur” - paza obiective aflate in administrarea Administratiei Strazilor Bucuresti. Administratia Strazilor ar urma sa se ocupe, in perioada septembrie 2018 – septembrie 2022, de paza si protectia obiectivelor aflate in proprietatea Municipiului Bucuresti si in administrarea Administratiei Strazilor Bucuresti. Printre obiective se numara reteaua de poduri si pasaje rutiere, reteaua stradala cu intreg sistemul de dirijare si semnalizare rutiera (semaforizare, indicatoare si marcaje rutiere), parcajele publice de utilitate generala si mobilierul urban.

Citeste si:
Nicusor Dan, preferat de USR Bucuresti pentru Primaria Capitalei
Nicusor Dan, preferat de...

“Este un program de preventie, conservare si protectie a bunurilor aflate in inventarul Administratiei Strazilor”, se arata in proiectul citat.

“Prezentul program are ca scop asigurarea pazei, protectiei si integritatii bunurilor”, se evidentiaza in program.

Un alt proiect de hotarare vizeaza delegarea gestiunii serviciului public de interes local a serviciilor construire, modernizare, reparare si intretinere a arterelor de circulatie, podurilor, viaductelor, pasajelor rutiere si pietonale subterane si supraterane si a lucrarilor de arta din compozitia acestora, din municipiului Bucuresti, inclusiv echiparea tramei stradale cu elemente de mobilier urban, catre Compania Municipala Strazi, Poduri si Pasaje Bucuresti S.A. Astfel, sunt predate atributiile Administratiei Strazilor catre compania infiintata in timpul mandatului Firea.

„Contractul de delegare va intra in vigoare la data semnarii dar nu mai tarziu de 01.10.2018”, se arata in proiect.

Desfiintarea institutiilor

La inceputul anului, administratorul public al Municipiului Bucuresti, Sorin Chirita, a anuntat ca Administratia Strazilor, ALPAB si Administratia Fondului Imobiliar vor fi desfiintate etapizat in 2018, iar serviciile oferite de catre acestea vor fi preluate de companiile municipale.

In urma desfiintarii Administratiei Strazilor serviciile oferite vor fi preluate de Compania Municipala Strazi, Poduri si Pasaje, Compania Municipala Managementul Traficului si Compania Municipala Parking.

Sursa foto: Agerpres Foto

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Voiculescu, la 4 ani de Colectiv: Institutiile functioneaza mai prost