Ashoka, organizatia mondiala pentru sprijinul antreprenorilor sociali, a publicat primul studiu despre atitudinea si perceptia romanilor asupra agentilor schimbarii din societate, realizat de Reveal Marketing Research. Astfel, 35% dintre respondenti considera ca schimbarea poate porni si de la institutiile statului, 26% atribuie acest lucru persoanelor publice si artistilor, 24% organizatiilor non-profit si numai 17% bisericii sau politicienilor.

"Studiul ne ajuta sa intelegem mai bine cum pot fi aduse schimbari de profunzime in Romania anului 2019. Observam ca gereratia tanara manifesta o preocupare mai ridicata pentru nevoile prezente ale societatii (sanatate, spirit civic, schimbari climatice) iar gereratiile mai inaintate in varsta au o incredere mai mare in educatie, indiferent ca este realizata acasa, la scoala sau pe cont propriu. Vom folosi informatiile sa ajutam inovatorii din reteaua Ashoka sa produca schimbare in felul lor personal, tinand cont ca motivatiile pot varia in functie de varsta, mediu si gen", a declarat Corina Murafa, Country Director, Ashoka Romania.

Potrivit studiului, 74% dintre respondenti se considera agenti ai schimbarii. Se observa un procent semnificativ mai mare decat media in cazul tinerilor intre 18-24 ani (81%) si al maturilor de peste 55 de ani (78%).

Autoeducatia este considerata principalul factor care a contribuit la aceasta atitudine, in 98% din cazuri, urmata de educatia primita acasa si nevoile prezente ale societatii. Respondentii de peste 25 de ani (98%) pun mai mult pret pe autoeducare decat cei de 18-24 de ani (93%).

95% dintre respondenti au declarat ca isi doresc sa isi educe copiii sa devina "agenti ai schimbarii". Cei care au raspuns negativ la aceasta intrebare sunt majoritar barbati (59%) de peste 45 de ani (53%), cu copii (64%).

86% dintre respondenti admit ca schimbarea in societatea in care traim incepe cu fiecare dintre noi, 35% considera ca institutiile statului ar putea schimba in bine mediul in care traim, iar 1 din 4 atribuie acest lucru persoanelor publice, artistilor si organizatiilor non-profit. Femeile (96%) isi doresc mai mult sa isi creasca copiii sa devina agenti ai schimbarii (94%).

Potrivit respondentilor, factorii care contribuie mai putin la atitudinea de agent al schimbarii sunt prietenii, cunostintele (72%) si influenta externa / modelele occidentale (66%).

Studiul a fost realizat de Reveal Marketing Research in perioada 7-13 Noiembrie 2018, pe un esantion de 1.005 respondenti.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri