Pe reteaua de cale ferata din Romania sunt, in prezent, 490 de restrictii de viteza, introduse din cauza degradarii infrastructurii feroviare si a lucrarilor de reparatii, mai multe decat in 2018, cand viteza medie a trenurilor Regio a fost de 39 de kilometri pe ora, iar a celor Inter Regio, de 55 de kilometri pe ora, potrivit datelor transmise de CFR SA la solicitarea wall-street.ro.

In prezent, pe reteaua de cale ferata sunt in evidenta 490 de restrictii de viteza pe o lungime de 894 de kilometri, in special pe relatiile Bucuresti Nord - Craiova - Timisoara Nord si Brasov - Cluj - Episcopia Bihor, in cursul acestui an fiind programate lucrari, in raport cu asigurarea resurselor financiare necesare, pentru ridicarea a 223 de restrictii de viteza.

Pe reteaua de cale ferata administrata de Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, in anul 2018 s-au inregistrat 442 restrictii de viteza, iar in anul 2017, 418 restrictii de viteza.

“Numarul de restrictii de viteza este influentat atat de degradarile elementelor componente ale infrastructurii feroviare, dar si de executia lucrarilor de reparatii si intretinere a infrastructurii feroviare (lucrari care se desfasoara pe o perioada determinata si care necesita introducerea de restrictii de viteza tehnologice). Este important de mentionat faptul ca introducerea restrictiilor de viteza tehnologice este o masura preventiva pentru siguranta circulatiei trenurilor”, explica CFR.

Viteza medie de circulatie a trenurilor

Viteza medie de circulatie a trenurilor Regio pe reteaua gestionata de CFR SA este in prezent de 39,44 km/h. In anul 2018 aceasta a fost de 39,35 km/h, iar in anul 2017 de 39,44 km/h.

Viteza medie de circulatie a trenurilor InterRegio este in prezent de 55,86 km/h. In anul 2018 aceasta a fost de 55,73 km/h, iar in 2017 de 55,21 km/h.

Pe reteaua CFR circula zilnic 270 trenuri in rang InterRegio si 1400 de trenuri in rang Regio.

Doar trei tronsoane de cale ferata permit circulatia trenurilor cu viteza de 160 km/h:
• Magistrala 800 Bucuresti Nord – Constanta (tronsoanele Bucuresti Nord –Fetesti fir1 si 2, Ovidiu – Cernavoda fir 1+2 si Saligny Est –Medgidia Fir 1+2)
• Magistrala 300 Bucuresti Nord – Episcopia Bihor (tronsoanele Sighisoara –Blaj Fir 1+2)
• Magistrala 200 Pod Mures - Curtici (tronsoanele Alba Iulia –Simeria Fir1+2 si Ghioroc –Arad - Curtici Fir1+2) si un tronson aferent Ramura Sudica pe linia 113 Rac Golenti – Vidin.

In ceea ce priveste sectiile de circulatie cu viteza maxima de circulatie de 120 km/h, sunt in principal liniile magistrale si principale ale retelei CFR, respectiv:
• Magistrala 900 Bucuresti Nord –Timisoara Nord (tronsoanele Videle – Olteni Fir1+2; Rosiori Nord – Radomiresti Fir 2; Farcasele – Strehaia Fir 2 si Zagujeni – Cavaran Fir 2)
• Magistrala 200 Pod Mures - Curtici (tronsonul Coslariu – Santimbru fir 1+2)
• Magistrala 300 (tronsoanele Blaj – Craciunel Fir 1+2; Craciunel –Pod Mures Fir 2; Pod Mures -Teius fir 1; Apahida – Cluj Napoca, fir 1+2; Bucuresti Nord – Ram Pajura fir1+2 si Brazi – PL Triaj fir1+2)
• Magistrala 500 Ploiesti Sud -Vicsani (tronsoanele Pufesti - Adjud - Lespezi fir1+2; Dolhasca - Suceava fir 1+2)
• Magistrala 600 Tecuci - Iasi (tronsonul Tecuci Nord - Banca fir 1+2)
• Magistrala 800 Fetesti - Ovidiu fir 1+2 si Dorobanti - Basarabi fir1+2, linia 701 Tecuci -Tandarei Fir 1, Tandarei - Faurei fir 2, linia 610 Pascani – Iasi (tronsonul Podul Iloaiei - Iasi) si linia 203 Piatra Olt – Podu Olt (tronsonul Strejesti - Dragasani - Ramnicu Valcea).

Sursa foto: Andrei Marian | Facebook CFR Calatori

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri