2 Septembrie 2019

Ministerul Sanatatii va reda statutul de maxima siguranta Spitalului de Psihiatrie Cronici "Poiana Mare"

Spitalul de Psihiatrie Cronici din Poiana Mare (judetul Dolj) va redeveni spital de maxima siguranta, a anuntat luni ministrul Sanatatii, Sorina Pintea, care spune ca in Romania sunt in prezent doar 4 spitale de Psihiatrie de maxima siguranta, insuficiente pentru nevoile actuale.

Ministrul Sanatatii va aloca 2 milioane de lei pentru repararea acoperisurilor a 4 pavilioane. De asemenea, se asteapta devizul estimativ pentru Corpul E, care va fi pavilion pentru cazurile de maxima siguranta, in vederea reabilitarii complete, a mai completat Pintea.

"Am venit aici sa vad conditiile, dar si sa discut cu personalul medical. Asa cum stiti in Romania sunt doar 4 spitale de maxima siguranta, insuficient pentru nevoile actuale. Poiana Mare a mai avut acest statut si intentionam sa i-l redam, dar pentru asta este nevoie de investitii in infrastructura si suplimentarea personalului medical. Vom aloca imediat 2 milioane de lei pentru repararea acoperisurilor a 4 pavilioane pentru care exista deja licitatii organizate si asteptam devizul estimativ pentru Corpul E, care va fi pavilion pentru cazurile de maxima siguranta, in vederea reabilitarii complete. Corpul E are 32 de locuri in care vor putea fi primiti pacientii pe Cod Penal ", a declarat Sorina Pintea dupa vizita.

In urma vizitei la Spitalul de psihiatrie cronici Poiana Mare, ministrul Sanatatii a constat ca sunt respectate conditiile de siguranta ale pacientilor si ale personalului medical, mai mult ca in alte unitati similare.

"Am avut o discutie buna cu personalul medical si am abordat o problema discutata si cu reprezentantii comisiei de specialitate, pregatirea asistentilor medicali care lucreaza in domeniu. Ma intorc in noiembrie pentru a verifica lucrarile de reabilitare, dar si pentru o intalnire regionala cu toti cei implicati in domeniu", a mai spus Sorina Pintea.