28 Octombrie 2019

Studiu: aproape trei sferturi din romani aleg mancarea naturala, iar 68% opteaza produse romanesti



Aproape 70% dintre romani declara ca aleg produse alimentare cat mai naturale, iar 68% opteaza pentru produse alimentare de provenienta romaneasca, atunci cand au ocazia, se arata intr-un studiu initiat de Mind The Gap, companie specializata in cercetare de piata si consultanta.

„Interesul romanilor fata de alimentatia sanatoasa nu este neaparat o noutate, dar a devenit o tendinta mai vizibila sub influenta unor factori precum: campaniile educationale lansate de autoritati in mass media (legate de consumul de sare, apa, grasimi, alcool), initiativele unor retaileri populari de incurajare a consumului de produse locale, proaspete sau naturale, promovarea intensiva a gamelor bio sau cu ingrediente sanatoase”, a declarat Mirela Balcan, Senior Partner Mind the Gap.

Atentia acordata alimentatiei reiese si din faptul ca sursele de informare dedicate – emisiunile TV, blogurile si site-urile pe teme de sanatate, nutritie, miscare etc. sunt accesate de 35% dintre romani. Mai mult, 34% dintre romani iau suplimente alimentare sau fac diverse tratamente naturiste pentru a preveni instalarea unor afectiuni, conform studiului.

In plus, 32% dintre romani declara ca fac sport minimum o data pe saptamana, iar dintre acestia cei mai activi sunt tinerii cu varste cuprinse intre 16 si 29 de ani, care fac miscare in proportie de 56%. La polul opus, cea mai sedentara grupa de varsta este cea de 50 – 59 de ani, cu doar 16%. De asemenea, 24% dintre romani folosesc gadgeturi care ii ajuta sa monitorizeze calitatea somnului, consumul de calorii sau activitatea fizica, potrivit studiului citat.

Studiul a fost realizat in martie 2019, la nivel national (urban si rural), pe un esantion de 1.000 de persoane cu varsta cuprinsa intre 16 si 70 ani, prin metoda CATI, intr-un parteneriat Mind the Gap si Mia Research.



Citeste si