Operatorii 112 din Romania au preluat peste 11,3 milioane de apeluri anul trecut, iar aproape jumatate dintre acestea nu au fost urgente reale, ci apeluri din greseala, farse, injurii sau solicitari de alt tip de informatii, au precizat reprezentanti ai Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS).

Reprezentantii STS au aratat ca anul trecut din cele 11.301.881 de apeluri, 51,9% au fost urgente, in timp ce restul - 48,1% - au fost apeluri din greseala, pentru cazuri care nu erau urgente, solicitari de informatii diverse, farse sau apeluri injurioase.

De obicei, cele mai multe apeluri la 112 sunt in jurul orei 19,00, iar cele mai putine - in jurul orei 4,00. Majoritatea apelurilor au fost transferate la Ambulanta (55,4%), Politie (22,9%) si ISU-SMURD (16,9%).

STS mentioneaza ca numarul raportat in 2019 este mai mic cu un milion si jumatate fata de cel din 2018.

In Romania, Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta a fost implementat in anul 2004. STS administreaza Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta.

Citeste si:
STS, investigatie interna legata de operatorii 112. Ce s-a descoperit?
STS: S-a facut o investigatie...

Operatorii STS preiau apelurile de la cetateni, realizeaza un interviu primar, indexeaza cazul in functie de tipologie si il transfera catre dispecerii agentiilor de interventie responsabile (Pompieri, Ambulanta, Politie etc.).

Centrul Municipal Integrat pentru Situatii de Urgenta preia apelurile atat din Bucuresti, cat si din judetul Ilfov. In fiecare judet din tara este operationalizat cate un centru de preluare a apelurilor de urgenta.

Sursa foto: RADU TUTA / AGERPRES FOTO

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Citește și
Cresc amenzile pentru apelurile false la 112
Setari Cookie-uri