Departamentul pentru Situații de Urgență a lansat aplicația Resource and Volunteer Management (RVM), un instrument de administrare de voluntari și resurse pe care le pune la dispoziție societatea civilă către DSU în cazul unui seism major sau al unui alt dezastru natural.

În cazul unui cutremur major, aplicația permite managementul stocurilor de resurse disponibile, menținerea unei situații clare cu privire la cantități, tipuri de materiale și locurile în care acestea sunt depozitate, precum și statusul voluntarilor organizați pe specializări distincte. Soluția tehnologică a fost dezvoltată de Code for Romania cu sprijinul World Bank și Global Facility for Disaster Reduction and Recovery (GFDRR).

“E un vis să avem o așa aplicație, sunt puține țări care au asta și este un lucru binevenit pentru orice comandant de intervenție. Va fi de foarte mare ajutor, le mulțumesc celor care au contribuit la realizarea ei.” a declarat dr. Raed Arafat secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă.

Aplicația a fost prezentată în cadrul evenimentului de lansare a raportul “Mediu // Pregătire și răspuns în caz de seism”, ce a avut drept rezultat identificarea a peste 20 de blocaje, dar și definirea a 15 soluții digitale implementabile în cel mai scurt timp.

Au trecut 43 de ani de când în România s-a scris cea mai tragică pagină din istoria postbelică. Pe 4 martie, la ora 21:22, țara a fost zguduită de un cutremur devastator, iar după seara de 4 martie se înregistra un bilanț sumbru: peste 1.500 de morți, zeci de mii de victime și case prăbușite.

Provocarea cea mai mare pentru anii următori este de a trece peste limitările impuse de memoria colectivă față de evenimentele din ‘77, astfel încât să fie conștientizată dimensiunea uriașă a dezastrului care va veni, de către noile generații - simulările nu vor putea oferi populației un reset mental care să-i permită să înțeleagă pe deplin proporțiile dezastrului potențial. Și nu în ultimul rând, planul de acțiune post eveniment nu poate fi doar răspunderea statului ci este nevoie de un efort național, care pleacă de la fiecare individ - să fii pregătit necesită implicarea și efortul tuturor.

Câteva date statistice:

  • 4,3 luni este durata estimată pentru curățarea orașului după un seism major;

  • 3.000 este numărul aproximativ de pompieri și personal SMURD care vor interveni în capitală în prima oră de la un seism major;

  • 2 dintre clădirile Universității București sunt încadrate în clase de risc seismic;

  • 840 de imobile se află încadrate în primele trei clase de risc în capitală, multe dintre ele fiind clădiri de patrimoniu;

  • 839.632 este numărul persoanelor cu dizabilități din România și 97% dintre ele sunt în grija familiei sau se descurcă singure;

  • 45% din infrastructură critică de transport, energie, alimentare cu apă și comunicare se află în zonele de risc;

  • doar 539 de experți tehnici atestați există în România în luna februarie a anului 2020;

  • 35.000 de familii au rămas fără locuință și peste 11.000 de persoane au fost rănite în cutremurul din 1977;

  • Zero adăposturi publice de protecție civilă există în Județul Ialomița;

Alte soluții prezentate în cadrul evenimentului care sunt disponibile online cu prototip clickabil:

Stay Together - plan familial de urgență și educație pentru răspuns în caz de cutremur;

Cultural Patrimony at Risk - platformă de vizualizare a patrimoniului cultural cu grad ridicat de risc;

ABC Accesibilizare - ghid pentru accesibilizarea transmiterii de informații pentru persoanele cu dizabilități;

Digital Assessment Map - colectare de date din teren despre situația clădirilor după seism

Street View 101 - colectare de informații din teren imediat după un cutremur major;

Shelter People Database - motor de căutare pentru persoanele dispărute după un seism major.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri