Preţurile petrolului au încheiat tranzacţiile de vineri în creştere, dar un război al preţurilor dintre Arabia Saudită şi Rusia şi extinderea la nivel mondial a Covid-19 au făcut ca preţurile să înregistreze pe ansamblul săptămânii cel mai accentuat declin de la criza financiară din 2008.

Piaţa a ”reacţionat corect” la aşteptările ca noul coronavirus să reducă cererea de petrol cu 2-3 milioane de barili pe zi, cel puţin timp de câteva săptămâni, şi ca Rusia şi Arabia Saudită să crească producţia cu cel puţin 2 milioane de barili pe zi”, a declarat Michael Lynch, preşedintele Strategic Energy & Economic Research, potrivit News.ro.

“Acest lucru va crea stocuri imense, de 100-150 de milioane de barili pe lună. Dar chiar această scăderea accentuată a preţului ”pare probabil să îi încurajeze pe ruşi să ofere saudiţilor un acord care să conducă la scădere de scurtă durată, dar puternică a producţiei”, a adăugat Michael Lynch.

Preţul petrolului West Texas Intermediate cu livrare în aprilie a crescut la New York Mercantile Exchange cu 0,7%, la 31,73 dolari pe baril, în timp ce preţul petrolului Brent cu livrare în luna mai a avansat cu 1,9%, la 33,85 de dolari pe baril, la ICE Futures Europe.

Pe ansamblul săptămânii, petrolul WTI a scăzut cu 23%, iar petrolul Brent cu 25%. Ambele reprezintă cele mai mari scăderi procentuale, pentru contractele pe termen de o lună, din decembrie 2008, potrivit Dow Jones Market Data.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri