ANPC a dat amenzi şi a închis mai multe unităţi, după ce a descoperit nereguli privind cazarea şi hrana persoanelor aflate în carantină

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat amenzi de peste 60.000 lei şi a închis unele unităţi pentru nereguli privind cazarea şi asigurarea hranei persoanelor aflate în carantină instituţionalizată, potrivit unui comunicat citat de Agerpres.

Echipele Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Dolj au efectuat, pe 28 aprilie 2020, verificări la unităţile din Craiova care asigură servicii de cazare şi catering pentru persoanele aflate în carantină.

În urma acţiunilor desfăşurate la societăţile comerciale SC Flormang Com SRL, SC Lorpal SRL (Casa Zamfirescu) şi SC MBI Travel SRL s-au constatat numeroase abateri la blocurile alimentare: nerespectarea condiţiilor de depozitare a alimentelor; folosirea de materii prime cu durata valabilităţii depăşită sau care nu erau însoţite de eticheta de produs de unde să rezulte principlalele elemente de identificare şi caracterizare; schimbarea stării termice a produselor; în spaţiile de pregătire a preparatelor culinare se utilizau ustensile depreciate, iar condiţiile igienice erau necorespunzătoare, respectiv paviment depreciat, pereţi cu urme de grăsime, hote murdare cu urme de grăsime arsă.

De asemenea, în urma verificării spaţiilor de cazare aparţinând societăţii SC Flormang Com SRL s-a constatat nerespectarea condiţiilor de igienă (lenjerie, saltele şi perne pătate, neigienizate; lipsa curăţeniei în camere).

Potrivit ANPC, în urma controalelor efectuate agenţii economici au fost sancţionaţi contravenţional cu amenzi în valoare de 48.000 de lei dispunându-se, totodată, şi aplicarea măsurii complementare de închiderea unităţilor respective pe o perioadă de până la şase luni.

Citeste si:
Amenzi de 127.000 lei, date de ANPC restaurantelor din București și...
Amenzi de 127.000 lei, date...

De asemenea, ANPC s-a autosesizat în urma unei postări apărute pe o reţea de socializare privind calitatea hranei distribuite unor persoane aflate în carantină, în judeţul Teleorman, iar în urma verificărilor realizate la SC Nutrelo Group SA din Turnu Măgurele, operatorul economic la care se aflau cazate persoanele carantinate şi care pregătea şi hrana pentru acestea, în restaurantul propriu, s-au constatat următoarele abateri: folosirea de materii prime pentru prepararea hranei, cu data durabilităţii minimale/data limită de consum depăşită sau care nu erau însoţite de eticheta de produs de unde să rezulte principalele elemente de identificare şi caracterizare; nerespectarea condiţiilor de păstrare impuse de producător pentru anumite materii prime, respectiv produse din carne care ar trebui păstrate la temperaturi de refrigerare, acestea fiind congelate.

Astfel, operatorul economic a fost sancţionat contravenţional cu amendă în valoare de 20.000 lei, fiind retrase din consumul uman produsele alimentare găsite în neregulă.

Potrivit sursei citate, ANPC va continua campania de verificări şi în perioada următoare, pentru a se asigura că sănătatea şi viaţa consumatorilor nu este pusă în pericol în zonele de comercializare, precum şi că drepturile consumatorilor sunt respectate cu stricteţe, acestea reprezentând prioritatea activităţii instituţiei.

Citeste si:
Ministrul Sănătății: Nu putem exclude un al treilea val al pandemiei
Ministrul Sănătății: Nu putem...
Sursa foto: ALEX TUDOR / AGERPRES FOTO
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri