De la 1 iunie se redeschid terasele. Care sunt regulile stabilite de ANSVSA

Luni, 1 iunie, se redeschid terasele restaurantelor, însă acestea trebuie să respecte niște reguli specifice.

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranță Alimentelor (ANSVSA) a adoptat împreună cu Ministerul Sănătății și Ministerul Economiei și Comerțului un nou Ordin care stabilește, pe de o parte, cerințe adresate operatorilor din domeniu pentru organizarea și funcționarea adecvată a circuitelor de preparare și servire a produselor alimentare în aceste spații și pentru protecția clienților și, pe de altă parte, măsurile de control stabilite de ANSVSA și MS pentru verificarea modului în care aceste cerințe sunt implementate.

Printre măsurile care trebuie aplicate de operatorii din acest domeniu, înainte de reluarea activităților, se numără: verificarea stării de întreținere a tuturor spațiilor, echipamentelor și ustensilelor necesare pentru desfășurarea activităților permise, revizuirea planurilor de igienizare și dezinfecție, în sensul creșterii frecvenței acestor acțiuni și a realizării lor cu produse biocide adecvate, verificarea stocurilor de alimente, eliminarea celor care ar putea produce toxiinfecții alimentare și instruirea personalului lucrător privind regulile generale de igienă necesare obținerii de produse alimentare sigure, precum și cele suplimentare de prevenire a răspândirii virusului SARS - CoV 2, scrie Ziare.com.

Cerințele care vizează asigurarea protecției clienților/consumatorilor sunt cele legate de: triajul observațional al acestora, realizarea adecvată a dezinfectării meselor după plecarea clienților, a dezinfectării tuturor spațiilor/ suprafețelor unde au acces clienții, a ustensilor folosite în timpul servirii meselor, asigurarea cu dispozitive necesare dezinfectării mâinilor clienților, informarea adecvată a clienților, precum și asigurarea distanțării fizice, astfel încât să se evite, pe cât posibil, interacțiunea fizică cu și între clienți.

Alte măsuri privesc verificarea stocurilor de alimente, eliminarea celor care ar putea produce toxiinfecții alimentare și instruirea personalului lucrător privind regulile generale de igienă necesare obținerii de produse alimentare sigure, precum și cele suplimentare de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2.

Citeste si:
La o înghețată pe trotuar. Cum s-au adaptat românii noilor măsuri...
La o înghețată pe trotuar....
Citeste si:
15 remedii simple pentru durerile de urechi
15 remedii simple pentru...

Cerințele care vizează asigurarea protecției clienților/consumatorilor sunt cele legate de: triajul observațional al acestora, realizarea adecvată a dezinfectării meselor după plecarea clienților, a dezinfectării tuturor spațiilor/ suprafețelor unde au acces clienții, a ustensilor folosite în timpul servirii meselor, asigurarea cu dispozitive necesare dezinfectării mâinilor clienților, informarea adecvată a clienților, precum și asigurarea distanțării fizice, astfel încât să se evite, pe cât posibil, interacțiunea fizică cu și între clienți.

În ce privește terasele sau spațiile deschise din exterior ale unităților de alimentație publică, inspectorii vor derula, în perioada următoare, controale pentru verificarea și consilierea, acolo unde este cazul, a operatorilor din domeniu, precizează instituția.

Regulile pentru terase, publicate în Monitorul Oficial

Regulile stabilite de ANSVSA vin în completarea celor publicate vineri în Monitorul Oficial, care trebuie respectate de patronii restaurantelor pentru redeschiderea teraselor, începând cu 1 iunie.

Acestea stabilesc că:

Citeste si:
Stare de alertă | Un amendament PSD ar putea redeschide terasele...
Stare de alertă | Un...
  • clienții cu simptome respiratorii nu vor putea avea acces pe terease,
  • maximum patru persoane vor putea sta la o masă, dacă nu sunt membri ai aceleiași familii,
  • este interzis transferul de la o masă la altă a meniurilor, solnitelor sau altor obiecte, iar toate acestea se vor dezinfectată după plecarea clienților de la o masă,
  • chelnerii trebuie să poarte măști și mănuși,
  • trebuie reorganizate circuitele de producție și livrare, unde este cazul,
  • trebuie monitorizată starea de sănătate a angajaților,
  • se introduce obligativitatea unui registru de rezervări ale clienților, pentru că în cazul apariției unei îmbolnăviri să poată fi făcută anchetă epidemiologică,
  • trebuie luate măsuri de respectare a distanței între angajați sau, dacă acest lucru nu este posibil, trebuie luate măsuri suplimentare de protecție (reducerea numărului de angajați și lucrul în ture, folosirea de echipament de protecție),
  • dezinfectarea spațiilor trebuie făcută frecvent,
  • obligatoriu trebuie să existe dezinfectant pentru mâini la intrarea pe terasă și la grupurile sanitare.

Sursa foto: Unsplash

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri