Cât de mult au stat românii pe internet și cât au vorbit la telefon pe durata pandemiei

Pe perioada pandemiei de coronavirus, românii au fost obligați să stea mai mult ca niciodată acasă, așa că au petrecut mai mult timp pe internet și au vorbit mai mult la telefon în această perioadă.

Traficul de internet şi date, înregistrat în România în perioada stării de urgenţă, a crescut, în medie, cu 26% comparativ cu cele 60 de zile de dinaintea instaurării intervalului cu restricţii, arată datele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), publicate luni.

Analiza de specialitate relevă faptul că, în perioada de referinţă, traficul de internet şi date a crescut cu 30% în reţelele fixe şi cu 5% în reţelele mobile, în timp ce traficul de voce a înregistrat un salt mediu de 11%, scrie Agerpres.

În ceea ce priveşte volumul de voce şi date consumate în perioada stării de urgenţă (16 martie - 15 mai 2020), acesta a ajuns la 1,8 mii PB (+30% faţă de perioada anterioară) în reţelele fixe, respectiv de 0,2 mii PB (+5%) în reţelele mobile.

"Creşterea mai pronunţată a traficului de date în reţelele fixe poate fi corelată cu faptul că cei mai mulţi utilizatori s-au aflat la domiciliu în perioada stării de urgenţă, folosind mai degrabă conexiunea Wi-Fi a router-ului de internet fix decât internetul mobil, inclusiv pentru consumul de voce sau date pe dispozitivele mobile", precizează Autoritatea.

Citeste si:
Cum ar putea o aplicație să detecteze COVID-19 înainte de apariția...
Noua Zeelandă vrea să creeze...

În cazul traficului de voce, traficul de apeluri efectuate a crescut, în acelaşi interval, cu 11%, depăşind 13 miliarde de minute, din care 97% a fost înregistrat în reţelele mobile.

Când au stat românii cel mai mult pe internet în pandemie

Estimările ANCOM arată că intervalele orare cele mai aglomerate, din punctul de vedere al utilizării reţelelor de comunicaţii fixe şi mobile (internet şi telefonie), au fost:

  • 18:00 - 19:00, în data de 22 martie 2020 (trafic de 2,3 PB, cel mai mare consum de internet şi date în reţelele fixe),
  • 11:00 - 12:00, pe data de 23 martie 2020 - cu 35 de milioane minute vorbite (cel mai mare consum de voce),
  • 20:00 - 21:00, în data de 25 martie 2020 - cu 0,25 PB, cel mai mare consum de internet şi date în reţelele mobile

"Informaţiile transmise de operatori arată că, în general, aceştia au respectat recomandarea ANCOM de a nu suspenda serviciile pentru neplată, astfel încât chiar şi utilizatorii cu facturi restante şi cărora în condiţii normale le-ar fi trebuit suspendate serviciile, să poată beneficia în perioada stării de urgenţă de acces la internet şi telefonie", notează sursa citată.

ANCOM a analizat informaţiile transmise de către furnizori la finalul lunii mai 2020, comparând valorile de trafic din perioada stării de urgenţă în România (16 martie - 15 mai 2020), cu cele din perioada de timp anterioară (16 ianuarie - 15 martie 2020).

Citeste si:
ANCOM a amendat Telekom România cu 700.000 de lei
ANCOM a amendat Telekom...

Sursa foto: Unsplash
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri