Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) desfășoară, în această perioadă, o serie de controale la ștranduri și unitățile de alimentație publică aferente, cu scopul verificării modului în care operatorii economici care activează în acest domeniu respectă legislația în vigoare, în ceea ce privește drepturile consumatorilor, în plin sezon de vacanță. Astfel, în urma acțiunilor de control realizate la nivelul Capitalei, deocamdată, doi operatori economici au fost sancționați deja pentru diferite nereguli.
- lipsa evidenței periodicității de primenire a apei din bazine;
- lipsa barei de susținere la bazinul pentru copii;
- lipsa marcării adâncimii la bazinul pentru copii;
- prezența urmelor de vopsea exfoliată la bazinul pentru copii;
- utilizarea toboganelor fără certificat de conformitate;
- existența riscului de accidentare din cauza amplasării necorespunzãtoare a unor capace de protecție a căminelor.
- lipsa indicării alergenilor;
- lipsa indicării materiei prime din care provine produsul finit;
- lipsa menționării cantității nete, în cazul unor băuturi servite la pahar;
- nerespectarea condițiilor de temperatură recomandate si schimbarea stării termice inițiale a unor materii prime (produse din carne);
Citeste si:
- nerespectarea condițiilor de depozitare pentru produse alimentare;
- utilizarea unor produse cu termenul de valabilitate depășit;
- utilizarea unor produse cu caracteristici organoleptice modificate;
- stare igienică nesatisfăcătoare a meselor de lucru și a pavimentelor;
- lipsa graficelor de temperaturã la spațiile de depozitare.
- Prepararea și deținerea unor produse alimentare neautorizate ( de ex.: murături depozitate în recipienți ce pot conduce la afectarea sănătății);
Citeste si:
- Prezența unor condiții igienico-sanitare improprii (paviment murdar, frigidere neigienizate, lăzi frigorifice cu strat de gheață și resturi alimentare, pereti neigienizati (cu păianjeni), coșuri de gunoi fără pedală);
- Utilizarea unor produse alimentare fără elemente de identificare;
- Nerespectarea temperaturii de depozitare a produselor alimentare.
Ce sfaturi dă ANPC pentru consumatori
- Să ia la cunoștință și să respecte regulamentul de ordine interioară al locației, care trebuie să fie afișat la loc vizibil
- Să folosească piscine care sunt prevăzute cu:
- Spații ce conțin substanțe dezinfectante (înainte de intrarea în piscină)
- Mână curentă pentru treptele de acces în bazin
- Bară de susținere și protecție în bazin
- Existența unui disc de culoare albă, în partea inferioară a bazinului, care indică gradul de limpiditate a apei, care dă indici despre modul de primenire al apei și despre existența unu grad ridicat de clor rezidual (dacă discul este opacifiat sau nu este vizibil)
- Inscripționări privind adâncimea bazinului în zona de îmbăiere
- Cabine de schimb (vestiare)
- Dușuri
- Grupuri sanitare
- Lista cu prețuri și tarife practicate.
Citeste si:
- Să identifice supraveghetorii/salvamarii, pentru a apela la aceștia în caz de necesitate;
- Să se informeze despre existența unui punct de prim ajutor medical sau a unui contract cu o instituție medicală de acordare a primului ajutor;
- Să nu consume apă din surse despre care nu au fost informați că sunt potabile.
Sursa foto: anpc.ro
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: