Asociația Magazinelor Online: Se estimează o creștere cu 20% a vânzărilor de Black Friday

Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) estimează că ediţia din acest an a Black Friday va înregistra o creştere medie a vânzărilor cu 20%, comparativ cu 2019.

Potrivit unui comunicat al ARMO citat de AGERPRES, acest lucru va avea loc pe fondul creşterii generalizate a consumului în primele nouă luni şi a migrării masive a clienţilor în online, pe toate categoriile de produse. În acest sens, deşi 2020 este cel mai complicat an din perspectivă socială, comerţul electronic a înregistrat o dezvoltare cât pentru doi ani, trend pe care magazinele membre ARMO îl anticipează atât de Black Friday, cât şi de perioada sărbătorilor de iarnă de anul acesta.

"Membrii ARMO estimează că vânzările de Black Friday vor creşte cu 20% anul acesta, iar evenimentul se va desfăşura cu precădere în online chiar şi pentru magazinele tradiţionale, care vor livra la distanţă. Magazinele din asociaţie au raportat deja creşteri semnificative pe toate categoriile de produse în ultimele luni, cu excepţia turismului, şi s-au pregătit pentru o cerere substanţial crescută din partea clienţilor", spune Florinel Chiş, director executiv ARMO.

În ultimele nouă luni, ca urmare a contextului generat de pandemie, consumatorii şi-au schimbat obiceiurile de cumpărături şi au migrat către mediul online, unii pentru prima dată. Odată expuşi la diversitatea de servicii, produse şi preţuri mai bune, aceştia şi-au modificat radical percepţia legată de comerţul tradiţional, astfel că 50% dintre respondenţii celui mai amplu studiu despre comportamentul digital al societăţii, Global Web Index, au confirmat că inclusiv după trecerea crizei vor opta pentru cumpărături online, în timp ce 40% au decis că vor utiliza plăţile digitale.

Eforturile magazinelor online, precum şi apetenţa clienţilor pentru această nouă experienţă de cumpărături sunt confirmate şi de statisticile oficiale ale Institutului Naţional de Statistică (INS): consumul privat (principala componentă a PIB) a crescut constant în primele nouă luni, atât în sectorul alimentar (+5,8%), cât şi cel non-alimentar (+3,9%). În septembrie, creşterea medie este şi mai mare. Consumatorii şi-au mutat bugetele de călătorii sau de vacanţe în investiţii pentru propria locuinţă, de la renovări complete până la mici produse de mobilier, care să le uşureze procesul de telemuncă.

Citeste si:
ANPC a amendat Telekom pentru nereguli în ofertele de Black Friday
ANPC a amendat Telekom pentru...

"În acest context, este un moment istoric, pentru că este primul an când Black Friday şi sărbătorile de iarnă vor avea loc preponderent în online, iar comercianţii din România sunt pregătiţi pentru a răspunde tuturor aşteptărilor clienţilor, care s-au modificat substanţial odată cu adoptarea unui comportament de consum digital", a afirmat Chiş.

De altfel, PayU România se aşteaptă ca această ediţie de Black Friday să aducă o creştere spectaculoasă a plăţilor online, la nivelul pieţei urmând să fie tranzacţionate aproximativ 1,4 milioane de operaţiuni, în valoare de 764 de milioane de lei, mai mult decât dublu faţă de anul trecut. Estimările procesatorului de plăţi mai arată o creştere cu 65% a valorii coşului de cumpărături plătite în rate, în timp ce jumătate dintre operaţiuni vor fi realizate cu plata cu un singur click.

În funcţie de sectorul în care activează, magazinele online se aşteaptă la creşteri de la 20% (în cazul electro-IT) până la 80% (în cazul fashion, produse home&deco, jucării).

"Black Friday începe anul acesta pe Vivre.ro miercuri seara, pe 11 noiembrie. Pentru a maximiza capacitatea de procesare a comenzilor şi eficientizarea timpului de livrare, am reorganizat fluxurile interne, am suplimentat spaţiile de depozitare, echipamentele de manipulare a mărfii, precum şi numărul de angajaţi. De asemenea, am achiziţionat un stoc dublu de produse faţă de cel de anul trecut. Pe scurt, ne-am pregătit temeinic încă din vară, fiindcă ne aşteptăm la o creştere de 80% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, respectiv la un Black Friday record, cu vânzări de peste 10 milioane de euro", a declarat Monica Cadogan, CEO şi Co-fondator Vivre.

Citeste si:
CFR Călători lansează din 4 ianuarie Trenurile Zăpezii 2021
CFR Călători lansează din 4...

Totodată, evoMag se aliniază trendului şi aşteaptă creşteri cu 20%.

"Estimăm o creştere a vânzărilor de Black Friday cu aproximativ 20% faţă de anul trecut. Am organizat campania de Black Friday de anul acesta pentru a le oferi clienţilor noştri posibilitatea de a cumpăra la cele mai bune preţuri produsele necesare pentru a-şi adapta locuinţele la contextul actual. Ca parte a strategiei de anul acesta de pregătire pentru Black Friday, am majorat stocurile cu 50% şi am reorganizat activitatea de recepţie a mărfurilor şi de procesare a comenzilor. Până pe 26 noiembrie oferim discount-uri de până la 85%, la peste 100.000 de produse", susţine şi Mihai Pătraşcu, director general evoMAG.

Şi F64 s-a pregătit pentru vânzări consistente.

"Colegii mei au pregătit un număr impresionant de produse care vor intra la ofertă, cu ocazia Black Friday 2020: aproape 1.000 de produse din categoria echipamentelor necesare pentru vlogging, lumini, microfoane, stative, camere video pentru transmisiuni live şi, nu în ultimul rând, drone pentru începători. Anul acesta am decis să începem pe 12 noiembrie şi vom veni cu surprize interesante din domeniul foto-video, aparate mirrorless, obiective, dar mai ales produse de interes pentru cei care sunt la început de drum în explorarea pasiunii pentru exprimare prin imagine", spune Marian Alecsiu, CEO F64.

Citeste si:
Cum facem cumpărături online? Utilizatorii nu mai caută „ieftin”,...
Optimized: cum sunt luate...

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri