3 Martie 2021

Studiu: Românii din mediul urban consumă carne săptămânal



Aproape toți românii din mediul urban consumă carne săptămânal (95%), însa 39% dintre ei și-au redus consumul în ultimele 12 luni, potrivit studiului „Consumatorul român de carne și mezeluri” realizat de NielsenIQ. 92 % dintre consumatori consumă carne de două ori pe saptămână, cel puțin.

Pentru studiul NielsenIQ „Consumatorul român de carne și mezeluri”, au fost chestionați 1.000 de romani din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18-59 de ani. Studiul s-a desfășurat online, în perioada octombrie - noiembrie 2020.

„Tinerii de până în 24 de ani consumă în măsura mai mare decat celealte categorii de vărstă mezeluri vegetale sau înlocuitori de carne, și nu ca opțiune pentru a posti. Este posibil ca acest lucru să ne semnalizeze un trend pe care producătorii de carne ar putea capitaliza pentru a nu pierde legătura, pe termen mediu și lung, cu acești potențiali consumatori”, spune Vasi Dragomir, consumer & shopper insights leader, NielsenIQ Romania.

În apropierea Postului Paștelui, 36% dintre respondenți susțin ca țin post din când în când, iar 61% dintre aceștia au în vedere produse din carne vegetală pentru perioadele de post.

Categorii de produse consumate în timpul postului

Tinerii cumpără mai multă carne

Nouă din zece români cumpără carne cel puțin o dată pe săpătmână.Tinerii cumpără carne cu o frecvență mai mare comparativ cu cei mai în vârstă. La cea mai recentă achiziție, 87 % dintre cumpărătorii de carne declară ca au cumpărat carne neprocesată, în timp ce 36% au au optat pentru mezeluri. Diferența dintre cele două categorii de carne este mai vizibilă în rândul celor mai în vârstă (45-59 de ani): 91% dintre acestia au optat pentru carne neprocesată la ultima cumpărătură, pe când doar 33% pentru mezeluri.

Preferințele față de tipul de carne variază tot în funcție de vârstă. Există o probabilitate mai mare ca cei tineri să cumpere carne din pui (79% dintre cumpărătorii de 18- 24 de ani) în timp ce categoria celor mai în vârstă să aleagă mai des carne de porc (72% dintre cumpărătorii de 45-59 de ani).

În ceea ce privește capacitatea de a influența alegerea magazinului, carnea neprocesată este în top, 67% dintre cumpărători spunând că acest tip de carne a contat cel mai mult pentru alegerea magazinului unde să meargă la cumpărături.



Citeste si