Mediile clasice de muncă, precum spațiile de birouri se află în plin proces de restructurare și necesită un plan bine pus la punct de reorganizare. Chiar dacă o parte dintre companii își mută activitatea în sistem remote, există încă cele care păstrează modelul clasic sau unul hibrid, care implică și munca de la birou. În acest context, trebuie să existe o conversație despre felul în care calitatea aerului la interior influențează productivitatea și starea de bine a angajaților, dar și care sunt metodele prin care aceasta poate fi îmbunătățită. Iată câteva idei și sugestii:

Efectele benefice ale aerului curat

Cu toții cunoaștem senzația de care ne bucurăm atunci când intrăm într-o încăpere foarte bine ventilată sau când pășim în aer liber după câteva ore bune de muncă în interior. Relaxarea organismului și îmbunătățirea stării mentale sunt câteva efecte care pot fi observate imediat, iar acestea sunt cu atât mai necesare în timpului programului de muncă, pentru a da cu adevărat randament.

Calitatea aerului este adesea ignorată în discuțiile despre wellness, deoarece nu este un aspect palpabil sau care produce efecte ușor de observat. Dar atunci când angajații se confruntă cu stări de stres, dureri de cap și o atitudine negativă generalizată, printre primele măsuri care merită luate se numără îmbunătățirea calității aerului. Înainte ca efectele negative ale aerului poluat și contaminat să se resimtă asupra angajaților tăi, optează pentru soluții oferite de Alecoair.ro și oferă-le un mediu de lucru confortabil. Siguranța și starea de bine vor fi acum pe lista tuturor angajaților, așa că toate companiile trebuie să se orienteze spre cele mai bune practici la acest capitol.

Ce opțiuni ai pentru purificarea aerului

Există studii care atestă că factorii poluanti pot fi de două până la cinci ori mai puternici în interior decât în exterior, iar acest lucru este cu atât mai problematic având în vedere că pericolul este unul tăcut, care nu poate fi observat cu ochiul liber. De aceea, măsurile de prevenție și acțiunile propriu-zise implementate din timp sunt cea mai bună soluție. Poți îmbunătăți calitatea aerului din spațiul de lucru prin:

  • purificatoarea aerului;
  • curățarea sau schimbarea regulată a filtrelor de aer pentru aparatele care circula aerul (purificatoare, dezumidificatoare, aer conditionat;
  • curățarea și igienizarea conductelor aparatelor de filtrare;
  • verificarea regulată a instalațiilor din clădirea de birouri;
  • plante de interior și amenajarea spațiilor verzi pe terase.

Toate aceste măsuri sunt menite să îmbunătățească calitatea vieții, în special luând în considerare timpul îndelungat pe care angajații îl petrec la birou și condițiile de care aceștia au nevoie pentru a fi productivi.

Conștientizarea problemei pe termen lung

Viitorul este acum influențat de măsurile implementate pe timp de pandemie, iar modernizarea spațiului de lucru include o conștientizare profundă a problemelor mai puțin vizibile de la locul de muncă. Clădirile au nevoie de soluții pe termen lung, eficiente și cât mai prietenoase cu mediul. Chiar și companiile mici pot implementa soluții cu un buget redus, prin materiale de calitate folosite în izolarea clădirilor, soluții pentru umbrirea teraselor, aparate de ventilație și igienizare de dimensiuni mai mici sau tavane cât mai înalte. Măsurile pasive sunt o soluție potrivită pentru firmele mici, dacă principalul obiectiv este stabilirea unui echilibru și a armoniei în spațiul de lucru.

Calitatea aerului face parte din elementele esențiale pentru un spațiu de birouri modern, iar măsurile ancorate în realitatea și nevoile actuale ale angajaților sunt cea mai potrivită soluție pentru un viitor sănătos și optimist.

Sursa foto: unsplash.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri