Timp de doi ani, Ioana si Roxana s-au gandit cum sa-si dezvolte ideea de afaceri. In iulie 2015, au reusit sa infiinteze compania Jolie Cosmetics, dupa multe exersari si teste pentru retetele de produse cosmetice.

“Lucram intr-o corporatie impreuna, cand la un moment dat ne-am gandit sa plecam si sa facem ceva pe cont propriu. Ne intalneam si discutam ce am putea sa facem. Eram la un targ de cosmetice naturale, pentru ca noi eram atunci deja consumatoare de astfel de produse, si ne-am interesat cum sunt producatorii, cum vad oamenii piata si cum se cumpara aceste produse. Ne-a placut si de atunci am inceput sa exersam”, relateaza Ioana Iordache, co-fondatorul Jolie Cosmetics, intr-un interviul acordat wall-street.ro.

Au lansat magazinul online cu 8 produse, printre care crema de fata, demachiant, gomaj, tonic si sapun. Ulterior, au diversificat portofoliul de produse si au adaugat si ape florale, crema de corp si ser pentru ochi.

Toate ingredientele folosite in fabricarea cosmeticelor Jolie sunt naturale si sunt insotite de ceritificate de calitate. Acestea sunt testate dermatologic, fizico-chimic si microbiologic, fiind evaluate ca "neiritante pentru epiderma”.

Doi antreprenori din...
Citeste si: Doi timisoreni vand cosmetice de 6,5 milioane de euro. Povestea Cupio

Cum credeau ca vor fi ca antreprenoare si cum a fost de fapt

“Cate am visat la inceput! Am visat multe si am facut o gramada de greseli, chiar si financiare. Nu ne-am gandit bine marja de profit, dar cumva ne-am corectat cand am facut rebranding, am marit cantitatile unor produse si atunci am putut sa stabilim un pret sustentabil la produsele care erau in pericol.

Ne imaginam ca vom exporta, ca vom angaja oameni. Bine, si acum ne imaginam la fel, dar in momentul de fata, ne concentram mai mult pe viata personala. Eu am inceput o a doua facultate si mi-e mai greu. Nu vrem sa renuntam, asa ca ne gandeam pe viitor sa angajam persoane iesite la pensie sau care au o anumita varsta si gasesc greu de munca. Desi, la momentul respectiv mi-e teama sa las pe cineva necunoscut sa faca partea de productie, pentru ca este foarte importanta pentru noi calitatea produselor”, povesteste Ioana.

Povestea afacerii cu cosmetice naturale Jolie Cosmetics

De la infiintare pana acum au investit din resurse proprii cateva mii de euro in afacere, mai multi bani au fost cheltuiti pe testarea produselor, productia fiind manuala in intregime.

Farmec anunta deschiderea...
Citeste si: Farmec anunta deschiderea francizei Gerovital

Socul cel mai mare pentru antreprenoare a fost cand au colabarat cu un magazin online mai mare, unde aveau nevoie de volume mai mari, insa pierdeau foarte mult din profit. Ajungeau sa vanda un produs cu 2 lei profit si atunci au ramas in colaborare doar cu cateva magazine online mai mici si un magazin fizic dintr-o localitate din Brasov. Ele au incercat sa ajunga cu produsele lor si in marile retele de retail, insa din cauza termenului de valabiliate foarte mic si conditiile de pastrare necesare, nu au putut sa incheie parteneriate.

Ce inseamna produs cosmetic bio pe piata din Romania?

“Produsele cosmetice bio ar trebui numite doar cele certificate, in schimb la noi pe piata denumirea asta se foloseste foarte des si usor. Noi am trecut aceasta denumire doar pe ambalajul produselor certificate si care intr-adevar sunt bio, pentru ca altfel sunt naturale, adica produse din ingrediente naturale: uleiuri, unturi, ape florale, emulsii vegetale, totul de natura vegetala. Termenul de valabilitate a acestor produse este mai mic fata de termenul produselor clasice - intre 4-6 luni si un an, daca vorbim de uleiuri”, mai spune co-fondatoarea Jolie.

Pe viitor, compania vrea sa-si extinda portofoliul cu trei noi produse - crema de fata pentru noapte, gel de dus si scrab. Pentru scrab, au facut un parteneriat cu o cafenea care vrea sa-si recicleze zatul de cafea organica.

In medie, Jolie are pe luna vanzari de 500 de euro, iar din totalul vanzarilor compania doneaza 5% catre Touched Romania, pentru programele de sprijinire a femeilor abuzate si de prevenire a abandonului nou-nascutilor.

Analiza pietei de produse...
Citeste si: Piata de cosmetice la nivel global: cresteri, tendinte si prognoze