Consumatorii români de glo, produsul BAT care încălzește tutunul în loc să-l ardă, consideră că aceste produse au mai puține efecte negative decât fumatul. Astfel, consumatorii afirmă că, în comparație cu fumatul, dispozitivele care încălzesc tutunul (THP) produc mai puțin miros, nu colorează în aceeași măsură dantura și îi fac să tușească mai puțin. În același timp, consumatorii consideră aceste produse mai puțin supărătoare pentru cei din jur întrucât impactul asupra calității aerului din interior este redus.

Consumatorii români care au trecut complet la glo și au renunțat complet la fumat percep cele mai mari diferențe între utilizarea produselor din tutun încălzit și fumat:

  • 86% dintre consumatori afirmă că tușesc mai puțin acum față de atunci când fumau
  • Peste 90% dintre consumatorii români de glo consideră că acesta are un impact semnificativ mai mic decât țigările asupra calității aerului din interior, asupra mirosului hainelor și mâinilor și asupra respirației
  • 77% simt că dantura lor e mai puțin afectată
  • 67% susțin că percep produsele pentru încălzirea tutunului ca având un impact mai mic asupra stării lor fizice

În plus, 31% dintre utilizatorii de produse care încălzesc tutunul care mai fumează ocazional sunt de părere că aceste produse îi pot ajuta să renunțe complet la fumat. Aceasta înseamnă că aproximativ 50.000 de români cred că dispozitivele care încălzesc tutunul îi pot sprijini să se lase complet de fumat.

Totodată, studiul arată că o reglementare mai strictă a produselor cu risc redus ar putea influența apetența consumatorilor pentru acestea.

  • 44% dintre utilizatorii de produse care încălzesc tutunul le-ar folosi mai puțin sau deloc dacă ar fi interzisă utilizarea lor în spațiile interioare
  • 32% dintre utilizatorii de produse care încălzesc tutunul ar folosi aceste produse mai puțin sau deloc dacă aromele, precum mentolul, ar fi interzise

Pe de altă parte, dacă prețul consumabilelor pentru produsele din tutun încălzit ar ajunge la prețul unui pachet de țigări, doar 5% dintre utilizatorii de THP ar înceta să le folosească.

Retail jobs

„Consumatorii români percep anumite schimbări în bine după ce au renunțat la fumat și au trecut la glo. Și asta ne bucură pentru că satisfacerea nevoii consumatorilor adulți de a avea acces la produse care să reducă riscurile asociate fumatului*, cum ar fi glo*, face parte din strategia noastră de reducere a impactului asupra sănătății. Dar pentru ca ei să aibă acces la aceste produse este important ca autoritățile de reglementare să nu le trateze ca și când ar fi la fel ca țigările”, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice, BAT.

„Consumatorii români consideră că utilizarea produselor pentru încălzirea tutunului este mai sensibilă față de ceilalți decât fumatul. Ei simt că mâinile, hainele și respirația lor miros mai puțin decât atunci când fumau. Și cred că aerul din interior este mai puțin afectat de vaporii produselor de încălzire a tutunului decât de fumul de țigară”, a afirmat Dan Jurcan, IRES.

Aceste constatări au rezultat dintr-o cercetare reprezentativă la nivel național a consumatorilor, realizată de IRES și comandată de BAT, cercetare axată pe consumatorii de produse care încălzesc tutunul, cărora li s-a cerut să compare utilizarea acestora cu fumatul. Produsele care încălzesc tutunul sunt dispozitive care încălzesc tutunul în loc să-l ardă, fiind acceptat faptul că arderea tutunului este cea care duce la majoritatea riscurilor asociate fumatului.

Studiul a fost realizat de IRES în perioada 7 - 28 aprilie. Au fost intervievați 816 utilizatori de produse care încălzesc tutunul. Toate aceste persoane au folosit astfel de produse timp de cel puțin șase luni și au fumat cel puțin un an înainte de a trece la ele, suficient timp pentru a putea percepe eventuale diferențe. Cercetătorii au folosit metoda de colectare CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).

OMS este împotriva țigărilor...

Sursa foto: Pexels
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri