Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) îi avertizează pe consumatorii care vor să cumpere cozonaci din comerț să citească bine eticheta deoarece produsele pot conține E-uri care ar trebui să îngrijoreze cumpărătorul.

Președintele Autorității Naționale Pentru Protecția Consumatorilor, Mihai Culeafă, își propune, alături de o mică parte din echipa de control, să aducă la cunoștință consumatorilor români și dezavantajele cozonacilor achiziționați din comerț, care fac referire la conținutul lor.

De asemenea, acesta dorește să sublinieze nevoia imperativă de cunoaștere a etichetei de către consumatori. Analizând etichetele mai multor cozonaci din comerț se constată existența unor E-uri care ar trebui să îngrijoreze consumatorul și să îl determine să nu acorde încredere produsului doar pe baza ambalajului sau aspectului.

Printre substanțele regăsite se numără și tartazina (E102), coloranții articiali, precum E122, E123 sau E127, care au efecte dăunătoare și care ar trebui să alarmeze consumatorul cu privire la produsele care le conțin.

Tot în ceea ce privește eticheta, Mihai Culeafă își propune să evidențieze și problema absenței acesteia, sfătuind consumatorul român ca, mai ales în această perioadă în care târgurile cu specific își deschid porțile, să privească eticheta ca pe un criteriu principal de selecție a produselor, nu ca pe o informație facultativă.

În acest sens, consumatorului îi revine responsabilitatea de a-și alege alimentele în funcție de ingredientele, dar și de indicațiile de pe etichetă: data valabilității produsului, valoarea nutrițională, condițiile de păstrare, prezența alergenilor, procentajul unor ingrediente. De asemenea, starea sau aspectul ambalajului sau a spațiului de depozitare pot reflecta calitatea produsului.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri