Paul Anghel, Directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului(ANPC) face o serie de recomandări pentru românii care urmează să cumpere cadouri de Valentine's Day și de Dragobete, recomandări menite să-i ajute la alegerea unor produse care sunt conforme și de calitate.

”La cumpărarea diverselor sortimente de bomboane și ciocolată, pentru a nu le fi afectată sănătatea, să aibă în vedere faptul că achiziționarea acestor produse se face numai din locuri autorizate. Trebuie evitată cumpărarea de la vânzători ambulanți, chiar dacă prețul oferit este comparativ mai mic. Înainte de achiziționare, trebuie verificată starea ambalajelor (integritate, etanșeitate) și încadrarea produselor în data durabilității minimale, după caz, în data limită de consum stabilite de producător”, precizează Paul Anghel.

De asemenea etichetele trebuie să conțină informații precum: denumirea produsului, numele și adresa producătorului, ale ambalatorului sau ale distribuitorului. În cazul produselor din import, trebuie să fie menționate numele și adresa importatorului sau ale distribuitorului înregistrat în România, data durabilității minimale, cantitatea netă și condițiile de depozitare. Toate produsele din import trebuie să fie însoțite de etichete cu elementele de identificare și informare în limba română.

Retail jobs

”Pentru ciocolată și produse din ciocolată trebuie menționat în mod obligatoriu conținutul de cacao substanță uscată, exprimat în procente, astfel: “ cacao…% minim””, adaugă Paul Anghel.

În cazul ciocolatei umplute, se menționează produsul de umplutură. Se exceptează de la indicarea cantității nete produsele din ciocolată preambalate, cu o greutate mai mică de 50 grame. Aceasta excepție nu se aplică produselor cu o greutate netă mai mică de 50 grame fiecare, atunci când sunt prezentate într-un ambalaj conținând două sau mai multe astfel de produse, în cazul în care conținutul net total, inclusiv ambalajul, este egal sau mai mare de 50 grame. În cazul produselor din ciocolată turnate și goale în interior, această indicație poate fi înlocuită cu conținutul net minim.

Citeste si:
Șeful ANPC averizează privind calitatea alimentelor vândute pe timp...
Șeful ANPC averizează privind...

De asemenea, trebuie menționat adaosul de cafea sau băuturi spirtoase, atunci când acesta depășește 1% din masa produsului.

”Ciocolata proaspătă trebuie să prezinte o suprafață lucioasă, nestratificată și fără pete, să fie onctuoasă, casantă la rupere fără senzație de rugozitate la masticare, culoare și gust specific, iar drajeurile trebuie să aibă suprafața netedă, lucioasă, uscată și nelipicioasă”, explică Paul Anghel.

Șeful ANPC vorbește și despre achiziționarea produselor cosmetice, menționând că românii trebuie să fie atenți la o serie de detalii care le certifică faptul că produsele cumpărate sunt de calitatea dorită, nu sunt periculoase pentru sănătate, iar informarea/etichetarea lor respectă întocmai prevederile legale în vigoare.

În acest sens consumatorii trebuie să aibă în vedere următoarele:

Citeste si:
Reduceri Blue Air pentru vacanțe în 2: cumperi un bilet și primești...
Reduceri Blue Air pentru...
  • să achiziționeze cosmetice numai din magazine și/sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanță fiscală), de care vor avea neapărat nevoie în cazul în care doresc să facă o reclamație. În plus, atenționăm asupra faptului că produsele originale nu se vând în afara lanțurilor de distribuție, în locuri precum tarabele sau persoanele fizice “cu sacoșă”;
  • să fie atenți la prețuri, deoarece prețurile mici propuse sunt dubioase, produsele provenind cu siguranță din filiere paralele;
  • să verifice dacă calitatea ambalajului corespunde valorii produsului. Sunt șanse mari că un produs zis “de lux”, ambalat într-o cutie de carton sau de plastic banală, să fie de fapt o contrafacere;
  • să examineze cu atenție eticheta, o calitate proastă a tipăririi poate ascunde o contrafacere;
  • să citească cu atenție eticheta și să țină cont de orice avertisment pentru evitarea unor probleme ulterioare de sănătate.

De asemenea, consumatorii trebuie să știe că:

Citeste si:
CFR: Reduceri la calatorii de Valentine's Day si Dragobete
CFR Calatori ofera reduceri...
  • unii producători și importatori “de marcă” au adoptat voluntar personalizarea unor produse cu etichetă - hologramă, pentru securizarea lor și pentru protejarea mărcii;
  • pe orice produs cosmetic trebuie să fie inscripționat numele sau denumirea producătorului ori a persoanei responsabile cu introducerea pe piață, ori al importatorului de produse din afara UE;
  • majoritatea produselor trebuie să aibă inscripționată data de minimă durabilitate precedată de expresia ”A se folosi preferabil înainte de”, urmată de dată sau de detalii asupra locului de pe ambalaj unde se află inscripționată aceasta dată, exprimată fie prin lună și an, fie prin zi, lună și an, cu cifre arabe;

El adaugă că anumite produse precum cremele, nu au dată de minimă durabilitate ci au inscripționat un simbol (PAO) constând într-o cutie întredeschisă, pe sau lângă care este menționată perioada după deschidere în care produsul poate fi folosit în siguranță, în luni de zile (6, 12, 24 luni, de ex.);

Citeste si:
România, între caniculă și furtuni puternice. Cod portocaliu de...
România, între caniculă și...
  • sunt produse la care data de minimă durabilitate este mai mare de 30 de luni și atunci aceasta nu se mai menționează (cazul recipientelor sub presiune cum sunt deodorantele).

Sursa foto: maxbelchenko / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri