Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a avertizat în ultimii doi ani industria alimentară că sistemul Nutri-Score, nefiind legiferat, nu poate reprezenta un barometru pentru decizia de a achiziţiona un produs "sănătos" ci poate fi chiar înşelător, a declarat directorul general al ANPC, Paul Anghel

"Industria procesatoare a cărnii din Franţa este nemulţumită de sistemul de etichetare Nutri-Score pentru că el este oarecum înşelător din moment ce cele mai multe produse din carne ar fi în categoria D, în clipa în care adaugi o frunză de salată şi o pui într-un sandwich ele se duc în B sau în C. În schimb, cerealele fac parte din B, deci sunt mai puţin "nocive" cu toate că sunt foarte bogate în zaharuri. Franţa este ţara de unde practic a şi plecat acest sistem, respectiv de la Universitatea din Paris. ANPC - Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a avertizat în ultimii doi ani industria alimentară din România că acest sistem, nefiind legiferat, nu poate reprezenta un barometru pentru decizia de a achiziţiona un produs "sănătos" ci poate fi chiar înşelător", a explicat Paul Anghel.

El a subliniat că se regăsea la raft telemea românească etichetată Nutri-Score cu E, care se spunea să se consume "spre deloc", iar brânzeturi provenite din Germania, Olanda, Franţa etc nu erau etichetate cu Nutri-Score şi se aflau poziţionate în acelaşi câmp vizual.

Potrivit informaţiilor vehiculate în spaţiul public, ANPC a transmis în septembrie Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România că nu este de acord cu introducerea sistemului Nutri-Score.

Eticheta Nutri-Score prezintă prin cinci culori, de la verde la roşu, şi cinci litere, de la A la E, valoarea nutriţională pentru 100 g sau 100 ml dintr-un produs, pornind de la A verde închis, care înseamnă compoziţie nutritivă favorabilă la E portocaliu închis - compoziţie nutritivă nefavorabilă.

Sursa foto: wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri