Odată manifestările de 1 decembrie încheiate, suflarea românească se concentrează pe ultimul punct marcant de la sfârșitul anului: sărbătorile de Crăciun. Acest lucru se întâmplă și la Cluj, unde, în premieră, Primăria Cluj-Napoca, în parteneriat cu organizatorul târgului și cu dezvoltatorii de proiecte fotovoltaice, au implementat panouri fotovoltaice pe căsuțele existente în târg pentru un consum redus de energie.

"Am alocat un buget de 1.500.000 de lei pentru această ediție. Avem 86 de vendori în piață, avem carusel, roată, căsuța lui Moș Crăciun, tramvaiul lui Moș Crăciun, o grămadă de activități timp de 45 de zile", a declarat Mihai Oprean, directorul târgului, pentru wall-street.ro.

Acesta a explicat că vendorii vin de peste tot, din Moldova, Maramureș, Sălaj, dar chiar și din Ungaria, alegerea acestora fiind făcută și în funcție de ce produse au și care dintre aceste produse pot sta 45 de zile în piață.

Mihai Oprean a arătat că Roșia Montană a venit cu un produs foarte bun pe zona de lână, iar din Sibiu există o zonă de ceramică pe care poate fi găsită inclusiv în Koln și Viena.

Cât despre partea muzicală, directorul târgului a detaliat faptul că nu s-a axat pe nume foarte mari aduse de la București sau din alte zone.

Credem că târgul de Crăciun arată bine și sună bine căutând atmosfera, mai mult decât artiștii mari care pot umple piețe vremelnic, o oră-două. Mai bine vin oamenii și se bucură de atmosferă și fac cu totul altceva.

Mihai Oprean, director Târgul de Crăciun Cluj

Acesta a explicat că în organizarea acestei ediții a contat de asemenea și documentarea în privința târgurilor de Crăciun din străinătate, unde există concerte de asmenea, dar nu cu nume foarte mari, oamenii mergând efectiv la târg să se bucure de atmosferă.

Mihai Oprean adaugă, totuși, faptul că a ținut să puncteze cu câteva nume mari, cum ar fi Voltaj și Direcția 5.

Totodată, directorul târgului mai spune că organizatorii s-au auto-provocat în fiecare an acordând o temă fiecărei ediții, în anul centenar, spre exemplu, fiind o poveste despre Unire, în vreme ce anul acesta este despre relaxare și sărbătoare.

Citeste si:
Auchan cheamă consumatorii la o mică "tratație": Târgul de Cafea și...
Auchan cheamă consumatorii la...

Fiind un târg de Crăciun, firește însă că nu poate lipsi personajul principal.

Astfel, Mihai Oprean arată că va exista un Moș Crăciun care va veni în piață să dea cadouri copiilor, urmând ca după aceea să mai aibă niște apariții pentru a spune povești și pentru a face poze.

Un alt concept care merită menționat, conform acestuia, este "Povești la gura sobei", moment în care organizatorii scot o sobă în piață, iar în jurul acesteia un povestitor construiește povești alături de copii.

Avem foarte mulți turiști din București pe care îi auzim prin piață: Doamne, ce frumos e, dacă ar face și Bucureștiul la fel!

Mihai Oprean, director Târgul de Crăciun Cluj

Nu în ultimul rând, directorul târgului s-a referit și la promovare, arătând că abordează absolut toată partea convențională, de la TV la radio, la outdoor și presă scrisă, dar online-ul este cel mai important, în special Facebook și Instagram, unde alocă inclusiv reclamă plătită.

Citeste si:
Mall-uri cu locuri de joacă în București: unde pot merge și ce pot...
Mall-uri cu locuri de joacă...

Sursa foto: Dan Tautan si Radu Padurean

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri