2 Mai 2023

Metroul Băneasa-Otopeni, finanțat de japonezi și făcut de turci. Prima stație se va numi Tokyo



Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat semnarea contractului pentru construcția lotului 2 al Magistralei 6, între Băneasa și Aeroportul Otopeni.

Contractul cu asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA. are o durată de 48 de luni și o valoare de 1,27 miliarde de lei, fără TVA. Împrumutul din partea Japoniei pentru realizarea liniei de metrou are peste un deceniu, dar Grindeanu a dat vina pentru faptul că nu s-a făcut nimic pe guvernele dinainte,.

Ministrul a vorbit despre ”mofturile unor copii răsfăţaţi care au fost trecător miniştri pe aici şi care au considerat necesar să taie de pe listă acest proiect”.

În 2021, ministrul USR al Transporturilor, Cătălin Drulă, afirma că investiția în această linie ar putea fi nerentabilă.

Compania Gülermak are experiență în proiecte de acest tip în Turcia și Polonia. De asemenea, face parte și din asocierea care lucrează la metroul din Cluj-Napoca.

Lotul 2 al Magistralei 6 va lega stația Tokyo, de la complexul comercial Băneasa, de aeroportul Otopeni. Contractul pentru lotul 1 – 1 Mai-Tokyo – a fost semnat în 2022, tot cu o asociere de firme turcești - Alsim Alarko – Makyol – dar aici o parte din finanțare este din fonduri europene. Toată magistrala ar trebuie să fie gata în 2027, potrivit Metrorex.

Lotul 2, Tokyo - Aeroport Otopeni, al Magistralei 6 de metrou, are un traseu de 7,6 kilometri şi 6 staţii: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. Toată magistrala va avea peste 14 kilometri și 12 stații și va fi deservită de 12 trenuri de metrou noi.



Citeste si