Specialiștii Asociației Pro Infrastructură critică prevederile Ghidului tehnic care va reglementa circulația rutieră în sistem 2+1, confirmând o problemă identificată și de wall-street.ro în acest document oficial.
"Responsabilii din Ministerul Transporturilor și din CNAIR se pregătesc, voit sau nu, să mai bată un cui în coșciugul deja bine ferecat al sistemului 2+1 alternativ în România”, afirmă specialiștii Asociației Pro Infrastructură. Ei confirmă ceea ce scriam pe 21 august legat de Ghidul tehnic privind aceste drumuri, și anume faptul că nu se stipulează că este obligatorie instalarea parapetului care să separe sensurile de drum.
Documentul oficial precizează doar că ”pentru sporirea gradului de siguranță rutieră, administratorul drumului poate implementa măsuri suplimentare de siguranță a circulației în cadrul sistemului de circulație alternantă 2+1, precum amplasarea de parapete rutier, atenuatori de impact, stâlpișori flexibili, iluminat etc.” Practic, parapetul este opțional.
Citeste si:
Or, spun cei de la Asociația Pro Infrastructură, astfel se ucide ideea șoselelor 2+1. Parapetul este singurul element constructiv care garantează că sistemul 2+1 alternativ își atinge nivelul maxim de siguranță. Astfel, pe sectorul din E85 unde a fost testa acest sistem s-au înregistrat doar 2 accidente mortale după transformarea în 2+1 alternativ: unul cu pătrundere involuntară pe contrasens și celălalt o manevră de triplare peste linia dublă continuă făcută de un șofer inconștient. Parapetul de separație de sens ar fi atenuat mult gravitatea primului accident, iar pe cel de-al doilea l-ar fi eliminat complet, afirmă Asociația Pro Infrastructură. ”În cel mai bun caz autoritățile habar nu au ce proiectează și reglementează, iar în cel mai rău ne condamnă la moarte cu bună știință.”
Citeste si:
Proiectul mai prezintă și alte probleme, așa cum am scris pe wall-street.ro. De pildă, că sistemul 2+1 se folosește în alte state pe drumuri de țară, cu trafic redus sau mediu. Deci nu pe drumuri ca E85, unde media zilnică de vehicule depășește ușor 15.000.
Mai trebuie precizat și că transformarea unui drum cu o bandă pe sens sau o bandă și un acostament pe sens într-unul 2+1 nu constă doar în refacerea marcajelor și semnalizărilor. Pe lângă alte elemente, trebuie pus un nou covor asfaltic, astfel ca vârful de pantă (locul de unde amba se scurge către ambele laterale) să fie între noile sensuri de circulație, explica fostul ministru Drulă, care a introdus ideea în România. Ghidul tehnic pus în transparență decizională de Ministerul Transporturilor nu face însă precizări în acest sens.
Citeste si:
Sursa foto: Shutterstock
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: