STUDIU: Cât timp pierd românii în trafic și câți kilometri fac pentru a ajunge la mall

Sursǎ foto: Shutterstock

STUDIU: Cât timp pierd românii în trafic și câți kilometri fac pentru a ajunge la mall

Cuprins Articol:

Timpul petrecut de români în mall a crescut față în condițiile în care și timpul petrecut în trafic este mai mare, la fel ca și distanța pe care sunt dispuși să o parcurgă pentru a ajunge în centrele comerciale favorite, se arată într-un studiu realizat de compania de publicitate indoor Brand Management.

Potrivit sursei citate, pe măsură ce orașele se extind, crește și populația, și deși distanțele sunt mai mari, numărul vizitelor la mall continuă și el să crească, lucru valabil și pentru timpul petrecut în centrele comerciale.

Acest lucru contrastează cu ce se întâmplă în unele state europene, precum Germania, Spania și Italia, unde zona centrelor comerciale începe chiar să scadă din nou, deoarece hipermarketurile mari și centrele mici, în mare parte învechite, sunt abandonate sau reutilizate.

„Creșterea timpului petrecut în mall sugerează o schimbare în comportamentul consumatorilor, care își alocă tot mai mult timp pentru a explora diverse opțiuni, a se bucura de activități recreative sau a participa la evenimente organizate acolo. Urbanizarea și expansiunea rețelelor de mall-uri au creat un mediu propice pentru dezvoltarea brandurilor", a declarat Georgian Drăghici, director comercial al Brand Management.

Generațiile mature merg la mall cu mașina proprie, tinerii cu transportul în comun

Studiul realizat la începutul acestui an de Brand Management a evidențiat schimbări semnificative în comportamentul de transport al românilor în drum spre mall-uri.

Dacă în aprilie 2023, drumul până la mall dura în medie 28 de minute, în mai 2024, acest indicator a crescut cu 39%, ajungând la 39 de minute. De asemenea, timpul petrecut în mall a crescut cu peste 9%, de la 130 de minute la 142 de minute.

Acest lucru poate fi explicat, dincolo de multiplele lucrări la infrastructura rutieră, și prin faptul că în prima jumătate a acestui an au crescut atât înmatriculările de mașini second-hand (+22,7%), dar și cele de mașini noi (+12%).

Așa se explică și faptul că, în ceea ce privește mijloacele de transport preferate pentru deplasarea către mall, numărul celor care aleg mașina (personală, de serviciu sau împrumutată) a crescut semnificativ. În 2023, procentul acestora era de 45%, iar în mai 2024 a ajuns la 58%.

Transportul în comun este pe locul secund, cu 23%, în scădere de la 29% în aprilie 2023, urmat de mersul pe jos (16%, în scădere de la 21% în 2023). Bărbații preferă cel mai mult să folosească mașina (65%), în timp ce femeile și cei din generația X preferă mersul pe jos (19%).

Generația Z, în schimb, optează în proporție de 34% pentru transportul în comun, ceea ce reflectă interesul tinerilor față de protecția mediului și sustenabilitate, teme tot mai prezente în societate.

Unii merg și 17 kilometri pentru a ajunge la mall

De asemenea, oamenii sunt dispuși să parcurgă distanțe cuprinse între 9 și 17 kilometri (în 2024, distanța medie până la mall a crescut cu un kilometru, ajungând la 12 kilometri), iar timpul petrecut în trafic pentru a ajunge la mall este de 44 de minute.

Cumpărăturile rămân principalul motiv pentru vizitele la mall (89%). Acest procent a crescut masiv de la an la an, ajungând la 68%, probabil și datorită eliminării restricțiilor din perioada pandemiei.

Perspectivele sunt pozitive pentru regiunea noastră, inclusiv România, având în vedere că, până în 2025, se estimează o creștere de 6% a centrelor comerciale, comparativ cu un avans de doar 2% preconizat în Europa de Vest.

Studiul de piață a fost realizat la comanda Brand Management de către Reveal Marketing Research și s-a desfășurat online în perioada 10 – 19 mai 2024, pe un eșantion reprezentativ de peste 800 de respondenți. Marja de eroare este de +/-3.5% la un nivel de încredere de 95%.

Personalizate pentru tine