Parizienii au votat împotriva mașinilor: sute de străzi vor deveni pietonale

Sursǎ foto: Pixabay

Parizienii au votat împotriva mașinilor: sute de străzi vor deveni pietonale

Cuprins Articol:

Locuitorii Parisului au votat în favoarea creării unei zone fără maşini pe o suprafaţă vastă din capitala franceză, relatează dpa.

O majoritate clară a celor care au votat la referendum au susţinut planul, ceea ce înseamnă că 500 de străzi din oraş vor fi "înverzite" şi transformate în zone pietonale.

Ca urmare, până la 10.000 de locuri de parcare ar putea fi eliminate în anii următori, iar şoferii vor fi nevoiţi să facă ocoluri.

Doar 4% dintre cei aproape 1,4 milioane de alegători înregistraţi au luat parte la referendum. În favoarea măsurilor au votat 66% dintre aceştia, a menţionat primăriţa Anne Hidalgo.

220 de străzi din Paris sunt deja „libere de mașini”

Potrivit municipalităţii, "în săptămânile următoare" vor începe consultări pentru a stabili ce străzi vor fi incluse în iniţiativa de pietonizare, în principiu urmând să fie circa 25 de străzi per arondisment, sau district administrativ.

În total, în Paris sunt peste 6.000 de străzi, dintre care în jur de 220 sunt deja "libere de maşini". În unele cazuri, accesul cu maşina nu este permis în anumite zone, cum ar fi lângă şcoli.

Scrutinul de duminică a fost al treilea referendum pe probleme de transport în Paris din ultimii ani, după cele care au dus la interzicerea trotinetelor electrice, în aprilie 2023, şi la creşterea tarifelor de parcare pentru maşinile voluminoase, în februarie 2024.

Un oraș-grădină în care spațiul pentru mașină este redus

Votul de duminică "nu are nimic neutru, este o alegere a modelului de oraş care tinde spre un oraş-grădină în care natura irigă oraşul şi unde spaţiul pentru maşină este redus. Merită să fie decis", argumentează Najdovski.

"Maşina a reprezentat o divizare majoră între stânga şi dreapta de 25 de ani", a afirmat Patrick Bloche, prim-adjunct al primarului, referindu-se la măsurile controversate recente precum viteza de 50 km/h pe şoseaua de centură şi zona cu trafic limitat (ZTL) din centrul oraşului pentru reducerea zgomotului şi a poluării.

Parisul este cea mai densă capitală din Europa. Reducerea deja în curs a locurilor de parcare în anumite cartiere nu este de la sine înţeleasă.

Personalizate pentru tine