Networking-ul, un truc simplu pentru un business de success

Paul J.R. Renaud si-a lansat noua carte, “A networking book” la conferinta Management360 organizata de revista Biz. Filosofia sa de business este una optimista, aceea a legii abundetei: resursele sunt nelimitate si oricine poate avea success, atat timp cat se poate bucura de succesul celorlalti. Paul Renaud incurajeaza proiectele gratuite, networking-ul si intr-ajutorarea si crede intr-o “karma” a business-ului care iti va aduce in cele din urma ceea ce meriti.

Ce inseamna networking?

"In zilele noastre, afacerile nu se mai fac la birou, ci prin intermediul networking-ului. Networking-ul este un cuvant nou la noi, dar nu este un concept nou, este ceea ce oamenii fac de la inceputurile civilizatiei: comunica, isi creeaza relatii si contacte si se ajuta reciproc atunci cand au nevoie."

De ce sa faci networking?

"Networking-ul te ajuta din toate punctele de vedere. Afacerile se fac cu si prin oameni, asa ca aveti nevoie unii de ceilalti, de aceea e bine sa cunosti cat mai multi oameni si sa incerci sa ii ajuti. Acestia, la randul lor, te vor ajuta atunci cand vei avea nevoie. Prin networking poti primi si oferi sfaturi fara nicio presiune si poti afla lucruri utile intr-o discutie lejera. E o situatie win-win pentru toti cei implicati. Prin networking iti creezi relatii casual care se pot transforma in prietenii sau parteneriate de afaceri foarte usor, iti poti imbunatati relatiile cu colegii de la birou si iti poti gasi mult mai usor clientii potriviti."

Citeste si:
Opt soluții pentru angajații care și-au pierdut jobul pe timp de criză
Pași pentru revenirea la...
Citeste si:
Coronavirus - cum se transmite, simptome, tratament
Coronavirus - cum se...

Cum faci networking?

Nu exista reguli stricte pentru a face networking, pentru ca teoretic toata lumea stie cum. Insa trebuie sa fii foarte atent la regulile de eticheta, la limbajul corpului si la felul cum oamenii reactioneaza si interactioneaza.

Cel mai important este sa fii sociabil si sa ai o atitudine pozitiva, indiferent de starea ta de moment. Nimanui nu ii place sa fie in compania oamenilor posomorati, asa ca lasa problemele acasa si prezinta-te in cea mai buna versiune a ta. Nu trebuie sa faci networking asteptand ceva in schimb, ci sa iti placa sa cunosti oameni si sa afli mai multe lucruri despre ei. In timp, te vor retine si cu siguranta vor avea propuneri de business pentru tine.

Mergi la cat mai multe evenimente de business si nu sta intr-un colt; iesi la cafea, socializeaza, cere sfaturi cu sinceritate si vei fi irezistibil. Oamenilor le place sa li se dea atentie si sa se simta importanti, asa ca ofera-le asta si vei primi mult mai mult in schimb. O persoana asertiva este charismatica si placuta, insa ai grija sa nu depasesti linia subtire dintre indrazneala si tupeu. Nu tebuie sa devii agasant.

Citeste si:
Șapte greșeli inconștiente prin care managerii își sabotează afacerea
Din culisele conducerii...

E foarte important sa iti cunosti aptitudinile, pentru ca vei fi mai sigur pe tine si vei sti exact ce sfaturi sa le dai celorlalti sau cu ce ii poti ajuta. Incearca sa depasesti bariere ca teama, diferentele culturale, atitudinea negativa, pentru ca orice om trece prin asta si nu obtii nimic bun daca te lasi oprit de ele.

Situatie de networking atunci cand nu cunosti pe nimeni la un eveniment: stai aproape de alte grupuri care vorbesc, la o distanta optima, nici prea aproape, pentru a nu-i face sa se simta jenati, nici prea departe, pentru ca nu o sa te poti implica in conversatie. Atunci cand subiectul iti permite, adauga un comentariu si prezinta-te. Fa asta in special daca limbajul corpului celor care vorbesc este deschis si orientat spre tine (daca unul dintre ei te priveste etc). Impartaseste primul experienta ta si oamenii vor fi incurajati sa faca la fel. Arata interes fiecarei persoane si, la momentul potrivit, faceti schimb de carti de vizita. Multumeste-le pentru timpul lor si schimbati date de contact. Apoi treci mai departe si asa vei cunoaste foarte multe persoane. Nu uita sa le trimiti un e-mail ca sa le reamintesti ca v-ati cunoscut si eventual sa stabiliti o intalnire de afaceri, daca esti interesat. Fii politicos si multumeste-le pentru orice ajutor iti vor da. Trateaza pe oricine cunosti la fel cum ai vrea tu sa fii tratat.

Paul J. R. Renaud este Executive Coach, specialist in marketing, cu o experienta profesionala de 30 de ani, din care 15 in pozitii de top management. A lucrat ca vice-presedinte in vanzari pentru Connex (Vodafone) si director de marketing pentru Romtelecom. Paul J. R. Renaud a participat la activitati de coaching pentru Google, Orange, Coca-Cola, Toyota, eMag etc, pe toate continentele. Paul J. R. Renaud traieste acum in Romania si este autorul mai multor studii de marketing si creatorul unui workshop denumit "Masters of Networking". Este in prezent profesor adjunct in marketing la Maastricht School of Management Romania din Bucuresti si University of New York, din Praga.

Citeste si:
12 lucruri pe care oamenii de succes nu le dezvaluie despre ei la job
12 lucruri pe care oamenii de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri