Zoomsphere, start-up din Cehia care ofera o solutie all-in-one pentru marketerii din social media, a intrat in Romania si spera sa atraga peste 40 de clienti majori dupa primul an de activitate. Care sunt motivele intrarii si cum privesc piata social media locala, afla din interviul realizat cu managerul local dar si cel al business-ului.

Jakub Mach, 40 de ani, este fondatorul si owner-ul acestui business.

“Am inceput in urma cu 5 ani, cu unele aplicatii Facebook pentru marile brand-uri si agentii. Dupa cateva luni am lansat propriul nostru proiect - Fejsbucek.cz. Acesta ne-a aratat un potential foarte bun pentru a analiza datele din social media si de aceea am lansat ulterior si versiunea in limba romana - Feisbukstats.ro, cat si in maghiara si in slovaca. In 2012 am inceput ZoomSphere ca proiect global. ZoomSphere ofera o solutie all-in-one pentru marketerii din social media. Instrumentul nostru consta in diferite module (de monitorizare on-line, publicare, customer care, analiza datelor din social media), care ajuta la gestionarea canalelor de social media intr-un mod mai eficient”, spune Jakub.

In prezent, compania are peste 100 de clienti, dintre care unii majori precum IKEA, UPC sau Raiffeisen Bank.

De ce piata din Romania?

Intrata recent pe piata din Romania, Jakub a angajat ca persoana care sa se ocupe de managementul local pe Adina Pitigoi, 25 de ani.

“Romania este o tara mare si canalele de social media sunt foarte populare aici. Exista o multime de utilizatori inregistrati pe Facebook si de asemenea, brand-uri mari cu un numar captivant de fani. Al doilea motiv este faptul ca de cele mai multe ori companiile internationale lucreaza in grupuri. De exemplu, grupurile din Europa Centrala sunt de obicei formate din tari precum: Republica Ceha, Slovacia, Ungaria, Romania si Polonia”, subliniaza Jakub.

El ofera si cateva exemple concrete de companii care conduc operatiunile regional. “Clientii nostri precum IKEA, UPC, Danone Nutricia, Raiffeisen Bank sau Erste Bank sunt prezenti in toate aceste tari. Dar obiectivul nostru principal este de a avea propria filiala in fiecare tara europeana”, mai spune el.

Pentru piata locala, daca vorbim de segmentul celor mai mari companii si cel al agentiilor de digital, spera sa atraga mai mult de 40 de clienti dupa primul an de activitate. “Am facut acelasi lucru si in alte tari din regiunea CEE, de aceea ne asteptam ca si aici sa avem o poveste similara. Dar daca vorbim despre toti utilizatorii noi, ne dorim sa avem peste 10.000 de utilizatori platitori pana la sfarsitul anului 2016”.

Zoomsphere isi asigura sursele de venit din abonamentele lunare pe care clientii nostri le platesc si din rapoarte personalizate.

Diferente de abordare intre piata locala si altele, regionale

Fiecare tara are mici diferente, dar per ansamblu sunt foarte asemanatoare, considera cehul.

“In principial, daca o companie este activa pe social media, are o multime de mesaje primite si isi doreste sa faca treaba ca la carte, are nevoie de un instrument. ZoomSphere este o solutie eficienta, practica, nu vor mai avea nevoie de un al instrument pentru a isi administra activitatea din social media”, considera el. “Instrumentul nostru este in masura sa schimbe viziunea pietei din Romania avand cateva functii «criminale», iar unele dintre ele vor fi disponibile in curand”, spune, increzator.

In ceea ce priveste angajarile, start-up-ul incepe cu echipe mici si, daca lucrurile merg atat de bine precum considera el, va creste numarul echipei. “Suntem mereu in cautare de oameni inteligenti din mai multe domenii, precum: vanzari, costumer care, marketing si IT. In prezent, avem un singur angajat in Romania, pe Adina Pitigoi, avand functia de “New business manager“.

In piata din Romania se acorda interes mult mai mare pe partea de bugete media

Aceasta a subliniat, la randul ei, ca piata din Romania, in ceea ce priveste evolutia in social media, a crescut foarte mult in ultimii ani.

Acest lucru se reflecta inclusiv in vanzarile companiilor. Astfel, brand-urile au inceput sa puna foarte mare accent pe imaginea lor din social media. “Time means money”, iar intr-o piata atat de dinamica trebuie sa te adaptezi.

“Acesta este viitorul, clientul este mult mai usor fidelizat daca ai un client service bun pe aceste canale si daca cel care se ocupa de administrarea paginii este pe aceelasi lungime de unda cu fanii paginii. Este foarte important modul in care comunici cu fanii tai, iar in Romania cred ca acest lucru s-a inteles foarte bine. De exemplu, in comparatie cu piata din Ungaria, in piata din Romania se acorda un interes mult mai mare in ceea ce priveste partea de bugete de media, iar acest lucru se vede”, subliniaza tanara.

“De asemenea, cred ca o multime de noi agentii de digital vor lua nastere. Piata va fi mai mult si mai saturata, iar agentiile mari cu branduri internationale puternice vor concura impotriva agentiilor noi si foarte mici. Marile companii vor fi mai dispuse sa incerce noi parteneriate si acest lucru va avea un impact puternic asupra marjelor si a preturilor pentru serviciile pe care agentiile le fac. Si daca piata va fi astfel saturata, un instrument precum ZoomSphere ar putea fi unul extrem de important”.

Citeste si:

    Cum ti se pare instrumentul oferit de cehi, pe piata locala? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Alex Goaga
    Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Start Up »



    Setari Cookie-uri