Extinderea in strainatate a unui business depinde destul de mult de noroc si hazard, nu doar de strategie, a declarat in cadrul emisiunii Wall-Street 360, Irina Wagner, managing partner al Wagner Arte Frumoase si Povesti, o afacere cu obiecte de lux care cuprinde bijuterii, portelanuri si obiecte de iluminat pictate manual.

Wagner Arte Frumoase si Povesti este un business lansat artistul plastic Ana Wagner (foto stanga) si sora ei Irina Wagner (foto dreapta), specializata in economie. Totul a inceput in urma cu 15 ani, cand Ana Wagner era in al doilea an de facultate si si-a dorit sa transpuna arta pe obiecte functionale “pentru a ajunge mai usor la oamenii iubitori de frumos”.

“Am inceput cu portelan, lucram pe cana de portelan, dupa care a urmat ceainicul si dupa niste vizite la manufacturi de portelan, am descoperit si bijuteria ca suport pentru decor”, explica Ana Wagner, managing partner si cea care este creierul produselor Wagner Arte Frumoase si Povesti.

100.000 de euro pentru participarea la targuri internationale

Afacerea au lansat-o in 2006 cand au investit 10.000 de euro pentru a deschide un magazin pe bulevardul Carol. In 2008-2009 au inceput sa creeze si bijuterii, spunand povestile intr-o forma miniaturala comparativ cu cele transpuse pana atunci pe cani si farfurii.

Incepand cu anii 2012-2013 au inceput sa participe tot mai des la targuri internationale de produse de moda, dar si pentru decoratiuni de casa. Cele doua surori sustin ca investitia in extinderea in strainatate prin participarea la targuri a fost de circa 100.000 de euro.

”Efortul este foarte mare, inca nu am recuperat ce am investit, desi am fost sustinute si de Ministerul Economiei prin plata standului la targurile la care am participat si, chiar daca, am obtinut acele contracte pe care ni le doream. Insa la cat am investit, ne asteptam la mai mult. Este foarte greu ca business mic sa te bati cu marii producatori industriali de produse similare cu ale noastre. Este un drum anevoios, inca nu am renuntat la el pentru ca este o pioata extrem de mare in afara granitelor si cred ca se poate patrunde daca iti gasesti nisa potrivita si ai un dram de noroc. Pentru ca e mai mult decat strategie, mai intervine si hazardul”, spune Irina Wagner.

Deocamdata, Wagner Arte Frumoase si Povesti vinde in Romania si Marea Britanie.

In strainatate vand doar bijuterii

”Londra ne-a ales pe noi, am fost in vizite la London Fashion Week, am incheiat un contract cu un magazin important de acolo, Wolf and Badger, dupa care am intrat pe site-ul lor. De asemenea, in Marea Britanie mai suntem prezenti pe contemporist.com. Bijuteria este cea care iese din atelierul nostru catre export. Noi vrem sa dezvoltam bijuteria pentru ca este o piata in crestere, in timp ce vanzarile de portelan sunt in scadere. Londra este singura piata din strainatate, desi ne dorim si facem eforturi. Iesim la diferite targuri in Europa, insa contact permanent avem in Londra avem. Dar planul nostru este mai mare”.

El adauga ca sperau sa isi recupereze investitia inca de la primul targ la care au participat.

“Dar trebuie sa iesi de cel putin trei ori consecutiv pentru ca un buyer, daca nu te vede de trei ori la rand, se gandeste ce este cu tine, la puterea ta de a participa. Cred ca mai dura pana ne vom recupera banii”, spune Irina Wagner.

In Romania, majoritatea vanzarilor sunt generate de magazinul din centrul comercial Baneasa Shopping City, de la marginea Bucurestiului. Cele doua surori vand si in atelierul din Cartierul Cotroceni.

50% din vanzari sunt comenzi personalizate

In jur de 50% sunt vanzari de produse create deja, in timp ce restul sunt personalizate, realizata dupa cerintele clientilor. In general clientii Wagner Arte Frumoase si Povesti sunt persoane cu venituri si educatie peste medie.

“Aici, dar si in Marea Britanie, clientii nostri sunt oameni putini, dar valorosi. Cei care ne apreciaza au un buget peste medie pentru ca piesele noastre sunt unicat, sunt lucrate manual. Pun pret pe o piesa pe care si-o doresc sa ramana in familie. Acesti oameni exista si in Romania si in straintatate. Nu exista diferente majore intre ei pentru ca ne adresam unei categorii cultivate si aceasta este cam in aceeasi masura si intr-o parte si alta. Sunt oameni care se intorc la natural, la traditii, care se intorc la ceea ce se transmite din generatie in generatie”, afirma Ana Wagner.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri