Sebastian Roncea a testat pana acum doar statutul de antreprenor. A pornit inca din studentie cu o afacere cu papioane si s-a orientat pe parcurs catre accesorii din piele si materiale textile. A investit la inceput aproximativ 4.000 de euro in acest proiect si vrea sa isi dubleze afacerile in acest an.

Sebastian Roncea, 22 de ani, a studiat Grafica timp de trei ani in cadrul facultatii din Timisoara si intentioneaza sa se inscrie la un program de master in Bucuresti, la sectia Design Vestimentar. In tot acest timp nu s-a angajat, insa in timpul liber lucra aranjamente florale si alte obiecte de design interior.

Ideea afacerii sale a aparut spontant, in timp ce sarbatoarea ziua de nastere a unui bun prieten, care primise printre altele un papion care i-a atras atentia. L-a studiat si a inceput la randul sau sa creeze papioane. Dupa ce a primit o masina de cusut casnica a inceput sa testeze si alte materiale, croind o geanta din material textil.

Eram ca un copil care se uita la ceva monumental

Citeste si:
Afaceri pe timp de criză: compania care angajează pentru a face...
Afaceri care produc bani pe...

”O prietena mi-a facut cunostinta cu un tip care avea un atelier in Timisoara, dar care era gol, nimeni nu lucra acolo si el isi dorea sa gaseasca pe cineva care sa puna in miscare aerul si curentul din interior! Mi-a placut foarte mult ideea, m-a dus la el la atelier unde mi-a aratat aparatura si mi-a pus tot la dispozitie pentru a ma apuca de lucru! Imi aduc aminte cu drag ca am intrat in atelier si in primele zile nici nu stiam cum sa pornesc masinile de cusut, eram ca un copil care se uita la ceva monumental. Cu piele am inceput sa lucrez dupa ce am vrut sa imi cumpar o bratara din piele. Preturile erau foarte mari, iar obiectele din magazine nu aveau nimic special. In timp am inceput sa imbin materialele din piele cu tesatura sau chiar cu lemn”, povesteste Sebastian Roncea, proprietarul Roncea Sebastian Design.

Investitia initiala a fost de aproximativ 4.000 de euro, banii obtinuti din vanzarea produselor fiind reinvestiti in proportie de 85-90%. Materia prima o procura in proportie de 95% din tara, gasind in timp furnizori de piele naturala sau materiale textile de la diferite magazine, fabrici sau depozite.

Produsele sunt realizate in atelierul din Brasov. In medie, fabricarea unei genti dureaza de la o zi pana la 4 zile, cum este cazul gentilor de voiaj sau geamantanelor. Pretul unui astfel de produs variaza intre 400 si 1.200 de lei. Cea mai mare comanda a fost facuta de un local din Timisoara, pentru care Sebastian Roncea a realizat de la teci, portofele, curele pana la seturi de bretele, toate personalizate.

Citeste si:
CEC Bank și Mastercard susțin antreprenorii prin pachetul cu...
CEC Bank și Mastercard...

”Clientii sunt persoane cu varsta cuprinsa intre 20 si 45 ani, care isi doresc sa fie unici, sa se simta speciali cu produsul pe care il folosesc. Sunt oameni care au venit fie prin recomandare, fie m-au gasit pe Facebook sau in reviste”, completeaza antreprenorul.

Un magazin online in 2016

Pentru acest an, Sebastian Roncea isi propune o dublare a cifrei de afaceri, care anul trecut a fost de circa 5.000 de euro, si intentioneaza sa lanseze un magazin online. In plus, isi propune sa fie prezent si in magazinele dedicate designerilor romani si sa angajeze inca o persoana in atelier.

Citeste si:
Reteta unui business cu inghetata artizanala, profitabil dupa 4 luni
Reteta unui business...

Descopera mai multe idei de business pe Raftul cu Afaceri.

Sursa foto 1: Vlad Moldovean

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri