A facut o afacere de peste un milion de euro din bratari nautice. Povestea Constantin Nautics

In urma cu doi ani, retail-ul romanesc era invadat de o serie de produse nemaintalnite pana atunci: bratari din materiale nautice, folosite la vasele cu vele. Fondatorul companiei, care pornea acest business ca un parteneriat, nu-si imagina ca nisa accesoriilor nautice avea sa ii tripleze in doi ani afacerile. Astazi, Constantin Nautics vinde bratari in valoare de peste un milion de euro, este prezent in Europa si Orientul Mijlociu si cauta sa se extinda in cat mai multe tari din lume.

Pentru Lucian Gherghita, absolvent de drept si proprietarul unui grup de societati comerciale care ofera consultanta juridica, Fabrica de Firme, afacerea cu bratari nautice a pornit ca un parteneriat, la inceputul anului 2014. El contribuia cu investitia necesara, de 20.000 de euro, iar partenerul sau de afaceri se ocupa de partea creativa.

Pana spre finalul anului, cand au inceput sa vanda atat online, cat si in magazine, Lucian ramasese singur in afacerea cu bratari nautice. In primele doua luni, a vandut bratari Constantin Nautics in valoare de 50.000 de euro. De ce crede ca s-a bucurat de un asemenea succes? „Nu cred ca mai erau alti producatori la momentul respectiv. Veneam cu ceva nou pe piata, ceva ce nu mai exista. A contat originalitatea produselor, realizate manual”, spune Lucian Gherghita.

Lucian Gherghita Constantin Nautics

In plus, antreprenorul roman a investit de la bun inceput in marketing si promovare, astfel incat mai bine de jumatate din investitia initiala a fost consumata in acest scop. „In continuare, bugetele noastre de marketing sunt foarte mari: suntem prezenti pe toate canalele online, pe retelele de socializare, dar avem si parteneriate cu magazine si retele, precum Inmedio, participam la evenimente nautice, la saloanele de profil, nu doar in Romania, ci si international”, adauga Lucian.

Citeste si:
Magazinele Meli Melo, deschise. Ce program au
Retailerul de accesorii Meli...
Citeste si:
15 remedii simple pentru durerile de urechi
15 remedii simple pentru...

Investitia initiala s-a amortizat in scurt timp, dar de-a lungul celor doi ani de functionare, antreprenorul a reinvestit constant profitul. El estimeaza o suma de pese 500.000 de euro pe care a investit-o in toata aceasta perioada si care a constat in achizitia materialelor, a masinilor si a autoutilitarelor pentru transportul marfurilor, precum si a unui nou sediu.

In ceea ce priveste vanzarile, anul trecut Constantin Nautics a vandut doar in Romania, in cele cinci magazine din Bucuresti, Ploiesti si Constanta si pe shop-ul online, bratari in valoare de peste 500.000 de euro. Pe langa Romania, Constantin Nautics este prezent si in mai multe tari din Europa si Orientul Mijlociu in franciza, sistem care ii aduce un profit asemanator.

Brand romanesc, materiale importate

Bratarile Constantin Nautics sunt realizate manual de cei 15 angajati care lucreaza in productie. O bratara se realizeaza in aproximativ cinci minute, in mare pentru ca materiale vin gata realizate si este nevoie doar de asamblare. Preturile pornesc de la 39 de lei, majoritatea avand pretul standard de 49 lei, dar in functie de materiale si de complexitatea lor pot ajunge si la 99 de lei, in special cele din metale pretioase.

Costantin Nautics

Citeste si:
Sfaturi de care ar trebui să țină cont, la început de drum, orice...
Sfaturi utile de care ar...

Constantin Nautics a inceput sa vanda bratari create din materiale folosite la vasele cu vele, iar ulterior s-a extins in zona accesoriilor - brelocuri, genti, pandative si chiar tricouri – dar si in ceea ce priveste materialele folosite: aur, argint si chiar cristale Swarovski.

700 de bratari sunt realizate zilnic in atelierul Constantin Nautics.

Mare parte din materiale sunt importate din Germania sau Ungaria si nu pentru ca fondatorul nu ar vrea sa colaboreze cu producatori locali, ci din cauza faptului ca acestia nu exista: „Romania nu are un producator de sfori, de saula marinareasca, nu are un fabricant de barci, de motoare nu mai vorbim, nu gasesti nimic aici si trebuie sa importi, ceea ce e dureros”, spune Lucian.

La salon international de la Dusseldorf, cel mai mare salon nautic din lume, a fost singurul expozant romanesc.

Citeste si:
TEDxBucharest Metamorphosis are loc in acest weekend
TEDxBucharest Metamorphosis...

Nici etichetele (fiecare bratara are una cu logo-ul Constantin Nautics) nu sunt tesute in Romania, ci importate de la unul dintre cei mari mari producatori din lume, din Turcia. Tot de acolo isi procura si cantatitea de aur si de argint necesara pentru colectiile specific. Ce e romanesc din bratarile Constantin Nautics? “Noi debitam ancorele, pe care le procuram de la o firma romaneasca, desi cred ca si ea, la randul ei, importa metalele. Din materialul brut, realizam ancorele, le slefuim si le vopsim”, descrie Lucian.

Provocari: business-ul in sine si concurenta neloiala

Cea mai mare provocare pentru antreprenorul roman? “Business-ul in sine, pentru ca era ceva ce nu mai facusem”, spune Lucian Gherghita. Desi cu o experienta de cativa ani in management, consultanta juridica si aspecte legale, comertul era un domeniu strain lui. “E total diferit, trebuie sa stii sa te pozitionezi pe piata, sa iti optimizezi costurile, sa ai un pret competitiv si multe altele”, spune el. Pe de alta parte, birocratia, spaima tuturor antreprenorilor la inceput de drum, nu a fost un impediment pentru Lucian, care avea avantajul de a fi constituit, in calitate de consultant juridic, pana la 6.000 de societati comerciale.

In schimb, o alta mare provocare cu care s-a confruntat si continua sa o faca este concurenta neloiala si contrafacerea produselor. Fiind oarecum primii in aceasta nisa, bineinteles ca nu au intarziat sa apara alti producatori de bratari nautice, desi atat brandul Constantin Nautics, cat si bratari nautice sunt marci inregistrate de antreprenorul roman.

Concurenta e buna pentru ca te obliga sa fii mai bun si sa te depasesti, dar doar atunci cand e loiala.

In prezent, Lucian Gherghita are inaintate mai multe actiuni in instanta impotriva unor producatori care au copiat atat conceptul, cat si logo-ul Constantin Nautics. „Piata contrafacerii e mare in toata lumea, noi suntem totusi o firma mica si nu este atat de grav ce se intampla. Desi suna ironic, produsele contrafacute sunt tolerate pentru ca aduc un plus economiei. Asta nu inseamna ca nu ne aduce noua un prejudiciu, atata timp cat ei iau doar ce-i bun de la noi, cat nu fiscalizeaza nimic, ei vand o bratara cu 39 lei fara bon fiscal, in timp ce noi platim toate taxele si impozitele”, incheie Lucian Gherghita.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri