IQNautics, un startup nascut din pasiune pentru sailing, incearca sa revolutioneze industria de boating asa cum a facut-o Waze pe cea auto. Start-up-ul are 4 fondatori – trei romani si un olandez, toti lucrand in IT&C de peste 10 ani, in companii de top 500.

Am stat de vorba cu Catalin Bulareanu, unul dintre fondatori. El lucreaza in IT&C de peste 10 ani, la Deutsche Telekom (HQ) cu experienta in corporate strategy, innovation si parteneriate internationale. “Ca proiecte notabile (cu impact in Romania) am creat si lansat portalul video www.dolcetv.ro acum ceva ani, am semnat primul parteneriat european al unui Telco cu Whatsapp (oferta Cosmote de acum ceva ani cand era traficul gratuit pe WhatsApp), iar acum pe langa proiectul personal am un proiect de inovatie pe care il dezvolt care se numeste www.onedock.app.

Constantin Bagiuiani este expertul lor pe partea de UX/UI, care a lucrat si el in Telco, acum activand la Oracle. Valentin Stoicam este CTIO-ul start-up-ului, cu experienta de dev ops de peste 15 ani si face ca IQN sa mearga fara probleme. Danny Bemelmans este CFO-ul companiei, ocupandu-se de partea financiara si el cu experienta in IT & Telco (ca exemplu, Microsoft).

Aplicatia IQNautics disponibila pentru smartphone-uri si tablete iOS (Android este in productie) si ofera posibilitatea skipperilor care merg intr-o flotila sa vada locatia, viteza celorlalti cat si distanta fata de ei.

Pe langa acestea, utilizatorii isi pot loga automat experienta pe apa (ex: mile nautice, viteza maxima). Inteligenta si unicitatea aplicatiei vine nu numai din feature-ul de location sharing dar si din perspectiva faptului ca intelege cand un user este pe uscat sau pe apa si astfel acest logging automat este foarte exact si locatia userilor este shareuita exclusiv cand acestia sunt pe apa.

Citeste si:
Studiu: 1 din 2 romani viseaza sa fie patron sau freelancer
Studiu eJobs: Desi cred ca...

Ideea din spatele business-ului

Pasiunea pentru sailing a inceput printr-un prieten neamt care l-a scos pe apa in Olanda acum 6 ani.

“De atunci sunt constant pe apa in toate colturile lumii (din Australia pana in Caraibe) si m-am apropiat de comunitatea de sailing din Romania. Trecand prin multe aventuri (de la un ciclon in Thailanda si pana la furtuni in Turcia) mi-am dat seama cata nevoie e de informatie atunci cand esti pe apa si mai ales cand esti intr-o flotila. Si cam aici a fost click-ul care a dus la aceasta poveste”, spune antreprenorul.

Provocarile intampinate de antreprenori

Catalin enumera, pe scurt, cateva dintre provocarile pe care a trebuit sa le depaseasca in aceasta afacere:

  • am lansat acest proiect pe langa joburi fulltime si ne-am apucat de treaba serios in martie anul acesta, dar din pasiune si experienta ne-a iesit primul pas;
  • am facut un studiu de fezabilitate in 2018 cu un grant de la un fond de dezvoltare olandez care ne-a validat conceptul;
  • am invatat ca avem multe idei si este nevoie de focus la inceput pentru a realiza ceva;
  • am invatat ca ai nevoie de o echipa de development dedicata si ne bucuram ca am gasit pe cei de la Webventure pe care ii consideram parte din echipa;
  • finantarea in aceasta faza a venit de la noi si challenge-ul urmator este sa gasim finantare pentru urmatoarele etape. Avem un plan bine stabilit de crestere si dezvoltare a solutiei.

Este geo-localizarea exacta pe mari si oceane?

Pe apa, localizarea este la fel de exacta ca pe uscat, spune Catalin Bulareanu.

Conectivitatea 3G/4G este larg raspandita in zonele de boating recreational care oricum este costiera. Estimam undeva la 90% acoperire.

“Am validat toate aceste aspecte in cadrul studiului de fezabilitate si din punctul acesta de vedere tehnologia este viabila. Avem mai multe feature-uri pe care vrem sa le dezvoltam care vor aduce mai multe integrari cu sistemele barcii”.

Citeste si:
Emagic: Daca vreti o schimbare in Romania, implicati-va!
Mesajul organizatorilor...

Ce model de business are IQNautics

Modelul de business este unul freemium. In aceasta faza, tinerii au aplicatia free care se doreste a deveni un Waze pentru boating care va avea undeva in trimestrul doi al anului 2020 o versiune premium. Aceasta aduce functionalitati inovatoare si unice in industrie folosind un telefon secundar.

“Pentru ca noi gandim pe termen mediu, modelul de business se va dezvolta si in directia de biga data licensing cand incepem sa mapam traficul maritim. Aici mentionez necesitatea autoritatilor care opereaza infrastructura maritima de a optimiza utilizarea acestora. Ca exemplu dau Olanda, care are o gramada de ecluze si poduri mobile. Cu informatii de la noi, acestea pot fi automatizate si optimizate”.

O industrie de 150 de miliarde de dolari

Desi pare o industrie de nisa, valoarea acesteia la nivel global trece de 150 de miliarde de dolari, cu peste 19 milioane de barci in Europa si SUA si peste 120 de milioane de oameni care isi petrec timpul pe apa in mod constant.

“Am trecut un milestone important si anume lansarea primei versiuni a aplicatiei noastre gandita sa usureze coordonarea pe apa a flotilelor si m-am gandit ca poate este un subiect interesant pentru voi sa promovati startupuri lansat de romani. Este un inceput dar avem multe feature-uri utile pregatite in dezvoltare”.

Cum ti se pare aplicatia lansata de cei patru? Va incurajam sa comentati.

Citeste si:
Afaceri cu food truck-uri: Festivalurile genereaza 95% din business
Food truck-urile, o industrie...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Start Up »



Citeste si
39 de oportunitati de finantare pentru antreprenorii si companiile romanesti