In cinci ani, Malvensky a trecut de la un business tinut intr-o cutie in masina, la un magazin online, un showroom pe strada Paris din Capitala, la a fi furnizor pentru Casa Regala a Romaniei, pana in New York, in magazinul hotelului Saint Regis. Malvina ne-a povestit cum a luat nastere si a evoluat brandul de bijuterii.

In 2012, renunta la televiziune pentru a se dedica unui proiect de suflet care incepuse sa capete amploare. Pornit initial ca o joaca, din dorinta de a darui un cadou unei prietene, Malvina a realizat o bratara cu snur rosu si un pandant cu o fetita si un baietel, insotita de un carton cu un mesaj. Nu era doar un cadou handmade, ci si o poveste. A urmat o doua bratara, o a zecea si din word of mouth, pasiunea Malvinei s-a inchegat.

Mult timp business-ul Malvensky a fost intr-o cutie cu snururi si pandante pe care o tinea in masina, pana cand s-a decis sa renunte la televiziune si sa se concentreze exclusiv asupra brandului. “Intr-o seara am avut o relevelatie: ca asta ar trebui sa fac, sa creez un produs care sa nu mai existe pe piata, care sa poata fi facut cadou, dar care sa dainuie in timp, care sa te indemne sa te gandesti la o dorinta si sa creeze o poveste”, spune Malvina. Asa au luat nastere bratarile Malvensky, insotite de un carton cu mesajul “Make a wish and let it happen".

Stiu ca in viata daca vrei sa faci un lucru bun trebuie sa te concentrezi si sa ii acorzi toata atentia. Mi-am dat seama ca daca m-as imparti in doua nu as respecta nici cariera din televiziune, nici business-ul proaspat inceput si nu as avea timp sa investesc atat cat merita fiecare dintre ele. Am simtit nevoia sa contruiesc in alta parte. E foarte important sa construiesti si sa lasi ceva in urma ta.

Malvensky

Inceputurile si inspiratia Malvensky

A doua zi Malvina a cautat furnizori de metale pretioase si snururi, insa i-a luat un an sa invete tot ce presupune o afacere. “Din primele bratari vandute am reinvestit banii. Am inceput cu un ingeras, o inimioara, un trifoi si un banut si apoi pas cu pas am inceput sa fac din ce in ce mai multe produse. Acest business a inceput cu o investitie de zero lei, intr-un moment de criza, dar cand social media se dezvolta”, povesteste Malvina.

Bijuteriile s-au vandut la inceput pe Facebook – primul Facebook store din Romania – iar in 2013 a fost lansat magazinul online. Desi a inceput cu bratari cu snur rosu si pandante, in prezent 80% din produsele Malvensky sunt bijuterii si restul accesorii precum esarfe, stilouri, butoni, pinuri. Acestea sunt produse pe plan local, printr-un parteneriat cu o fabrica de productie.

De design si creatie se ocupa exclusiv Malvina, care isi propune sa traduca in aur simboluri si traditii. De-a lungul anilor a lansat colectii precum “Infinity” (inspirata de Coloana Infinitului si Constantin Brancusi), “My first diamond” (o colectie de inele cu diamante purtate pe degetul mic pentru femeile nelogodite), “Cei sapte arhangheli”, “Heart of Orient”, dar si colectii pentru evenimente speciale precum nunti sau logodne si chiar pentru bebelusi.

Vanzari un milion de euro si un nou showroom

De-a lungul anilor, vanzarile brandului de bijuterii au crescut constant, anul trecut ajungand la 722.000 euro, cu 85% mai mult fata de 2015. In prima jumatate a anului curent, Malvensky a vandut bijuterii de 535.000 euro, iar pentru tot anul cresterea estimata este de minim 25% fata de 2016, cifra de afaceri apropiindu-se de un milion de euro. Dintr-acesta, 70% din vanzari provin din mediul offline.

Investitia initiala in Malvensky a fost zero, insa odata cu expansiunea a inceput sa cumpere materiale in care reinvestea profitul realizat. Ultima investitie in brand, de peste 130.000 euro, a fost showroom-ul din strada Paris, inaugurat in urma cu doua luni, insa pana atunci brandul de bijuterii a mai schimbat doua locatii.

Citeste si:

“De mai bine de un an am inceput sa vizualizez si sa cred cu taria ca Malvensky are nevoie de un spatiu profesionist care sa ofere o experienta completa tuturor. In momentul in care incep sa vizualizez un lucru, actionez in acest sens, dar cumva se intampla sa si apara. Cred ca te uiti putin in trecutul tau tot ce ti-ai dorit sa se intample cumva ti s-a intamplat chiar daca nu te asteptai sa se intample. Acest magazin este exact cum l-am vizualizat prima data: un spatiu alb, cu un touch de auriu, am vizualizat scarile, stiam ca trebuie sa fie intr-o cladire alba, la strada, vedeam oamenii care se opresc sa se uite la magazin, lucru care se intampla acum, mai ales ca seara lasam luminile aprinse si este un punct de atractie”, povesteste Malvina.

Malvensky

Tot cu aceasta idee si-a propus sa devina furnizor al Casei Regale a Romaniei, dupa vizite la muzee celebre din lume unde admira bijuteriile personalitatilor regale. “E ceva ce mocneste in mine si la un moment dat se intampla in realitate. Mi-am dorit sa creez bijuterii pentru familia regala, am verbalizat dorinta si am actionat in acest sens. Sunt convinsa ca aceste bijuterii vor fi lasate mostenire mai departe”, considera Malvina.

Bijuteriile Malvensky se vand si in magazinul Saint Regis din New York, unde au locuit parintii sai. “Face parte din viziunea mea sa vad Malvensky in marile capitale ale lumii. In Saint Regis am ajuns dupa un eveniment de lansare a colectiei de esarfe in urma cu trei ani, unde am intrat in legatura cu proprietarul magazinului si caruia I-am prezentat bijuteriile”, spune Malvina. Pe piata americana, principalii cumparatori sunt romani, in mare parte datorita faptului ca bijuteriile Malvensky au la baza teme, motive si simboluri traditionale.

Provocarile si planurile Malvensky

Planurile antreprenorarei pentru urmatorii cinci ani includ o locatie proprie, iar in doi ani Malvina isi doreste un ceas Malvensky, manufacturat in Elvetia. Pe termen scurt insa planuieste sa lanseze colectii de bijuterii cu diverse inspiratii - holograme, oua pictate manual – si sa intre puternic pe nisa inelelor de logodna si a verighetelor, o piata cu potential foarte mare. Pe zona de accesorii vrea sa creeze esarfe mai groase, de iarna, insa nu planuieste sa se extinda in industria fashion. Nu in ultimul rand, pregateste o colectie destinata barbatilor, care va cuprinde butoni, ace de cravata si pandante cu un design simplu.

La capitol provocari de business, antreprenoarea considera ca piata romaneasca "educa" clientul sa cumpere bijuterii produse in Turcia, China, Italia, in detrimentul productiilor locale. "Cu alte cuvinte, marea majoritate sunt comercianti care cumpara din alta tara si vand in Romania. Exista si un procent mai mic, mult mai mic, de producatori, designeri si comercianti in acelasi timp. Noi facem parte din categoria celor putini, care produc si vand propriul design”, explica Malvina.

De asemenea, partea de dezvoltare personala si lucrul cu oamenii sunt alte pietre de incercare pentru Malvensky. “Sa gasesti oamenii potriviti, sa creezi contextul potrivit pentru ei, sa ai grija de echipa si sa creezi ceva durabil cu fiecare dintre ei. O provocare personala este sa nu ma grabesc, sa imi organizez dorintele, visele, asteptarile si sa inteleg ca totul este un proces, ia timp, planificare si munca. Sa ma infranez si sa fac lucrurile sanatos si bine, original, autentic, curat si cu viziune – fie ca este vorba de design sau de partea de management”, incheie Malvina.