Ancuta Tanase a fost dintotdeauna pasionata de desen, insa a ales o cariera in domeniul financiar, unde a lucrat multi ani pana s-a decis sa ia calea antreprenoriatului. Inspirata de tinutele office purtate in multinationale, la care adauga pantofi cu toc, adeseori nu atat de comozi, s-a gandit sa-si lanseze propriul business cu pantofi realizati manual si pictati. Asa a luat nastere Ancolette in 2015, iar trei ani mai tarziu antreprenoarea a ajuns sa aiba vanzari lunare de 5.000 de euro.

Antreprenoarea in varsta de 31 de ani provine din Tulcea, insa a venit in Capitala de la 18 ani si a inceput sa ofere consultanta financiara persoanelor juridice. „Inceputul Ancolette a venit cumva de la sine, simteam ca vreau sa ma desprind de job, pentru ca imi tot incolteau idei pe care imi doream sa le pun in practica pe cont propriu. Am ales pantofii pentru ca eram, in primul rand, o impatimita a tocurilor. Purtam zilnic si la orice ocazie si ma confruntam des cu nepotrivirea dintre un pantof frumos si lipsa confortului, unii erau frumosi dar incomozi, cei comozi nu erau mereu frumosi. In plus, aveam si colege care imi impartaseau parerea, mai ales ca la tinutele office, mai porti tocuri si fara sa fii neaparat pasionata si atunci e si mai frustrant”, povesteste Ancuta.

Luand decizia sa dezvolte Ancolette, s-a format pe partea de productie si design de incaltaminte. In plus, faptul ca a lucrat intr-un domeniu financiar a ajutat-o in conturarea propriului business, nefiindu-i straine unele lucruri care de multe ori dau bataie de cap creativilor, precum aspectele juridice, financiare, un business plan pentru inceput de drum si multe altele pe care le inveti si din interactiunile cu oameni de business.

Ancolette a aparut in 2015, cu o colectie de pantofi pictati – Pantofi de Veste. Investitia initiala in brand a fost de 1.500 de euro si a constat in achizitia de vopseluri speciale pentru piele, primele perechi de pantofi si lansarea site-ului.

„Promovez ideea ca un mesaj care te reprezinta poate fi purtat la fel de bine pe pantofi, asa cum il purtam pe tricouri sau chiar ca tatuaj; pantofilor cu mesaj pictat li s-au adaugat cei cu versuri preferate, elemente florale sau motive traditionale. Apoi, datorita cererii din partea clientelor, am ales sa ma indrept si catre pantofii ca atare, punand accent pe calapoade comode pe care, ulterior, sa construiesc modele noi”, spune antreprenoarea.

Ancolette inseamna, in primul rand, feminitate – vreau sa pastrez asta in toate modelele create, indiferent de cum se vor schimba tendintele. Brandul e axat pe incaltaminte cu toc – vreau sa cred ca ne-am specializat pe stiletto si indraznesc sa spun ca si o pereche de stiletto poate fi comoda, daca e pe calapodul potrivit. Cateva elemente de diferentiere ar fi: seria de marimi (de la 33 la 41), acoperind astfel si marimile mici pe care clientele le gasesc foarte greu cand vine vorba de pantofi cu toc, apoi faptul ca nu sunt facuti in serie, ci pe comanda si pe masurile clientelor, iar anumite piei folosite sunt si in editie limitata; apoi, calapoadele folosite se imbina foarte bine cu designul pantofului, astfel incat sa fie si comozi. Si mai putem adauga colectia de pantofi pictati, pe care o vad asa, ca un next level al ideii de personalizare, pentru ca poti avea cam orice doresti pe pantof.

Ancuta Tanase

Ancolette, vanzari lunare de 5.000 de euro

Pantofii Ancolette sunt realizati manual; Ancuta se ocupa de design, insa productia propriu-zisa are loc intr-un atelier din Bucuresti. Pielea si accesoriile sunt importate din Italia. „Echipa de productie este subcontractata pentru ca mereu am fost pe principiul ca fiecare trebuie sa faca ce stie cel mai bine. Vorbim de o mana de 10 oameni cu experienta de cel putin 3 generatii in realizarea manuala a incaltamintei, alaturi de care ma simt ca intr-o familie si fara de care pantofii Ancolette nu ar fi fost atat de bine lucrati si cu atentie la detalii”, spune Ancuta.

„Pentru ca, daca vorbim de provocari in domeniu, asta este partea mai grea: sa gasesti oamenii care chiar sa stie meserie, dar cu care sa te si potrivesti ca mod de lucru si sa faci echipa buna. Am preferat sa raman la ideea de productie manuala, nu tehnologizata, chiar daca depinzi mai mult de oameni, tocmai pentru ca mi se pare ca ii da mai multa valoare produsului”, explica Ancuta.

Preturile pantofilor pornesc de la 375 lei si difera in functie de designul fiecarui model, de pielea folosita si eventualele accesorii, daca sunt cu sau fara pictura, dar si in functie de cat de nou este modelul in colectie.

Daca in 2015 a avut primele comenzi dupa doua luni, exceptand primii pantofi pictati pe care i-a vandut din stoc, 2016 a fost anul testelor, in care antreprenoarea a mers la cat mai multe targuri si evenimente de profil pentru a-si forma clientela. 2017 a fost un an fructuos, iar in prezent media lunara a vanzarilor se apropie de 5.000 euro. Valoarea bonului mediu de cumparaturi in cadrul Ancolette este de 450 lei.

„Cel mai greu a fost anul 2016 cand, asa cum spuneam, imi doream sa duc Ancolette la cat mai multe evenimente, iar vanzarile de la acel moment nu puteau sustine toate taxele de participare, realizarea de stoc pentru prezentare si cheltuielile cu promovarea. Si asta a insemnat mai multi bani „de-acasa”, mai mult stres cu intrebarea „le place oamenilor ce fac eu aici?”, dar a meritat”, povesteste antreprenoarea care a investit circa 5.000 de euro pentru a sustine participarea la astfel de targuri.

Cele mai vandute produse sunt pantofii stiletto clasici, in diverse variante de design. In functie de sezon, sandalele se vand bine, in special cele pentru evenimente, din piele intoarsa si glitter, iar dintre modele pictate, pantofii cu motive traditionale si motive florale raman un best seller indiferent de sezon.

90% din vanzarile Ancolette provin din mediul online, site-ul propriu si vanzarile prin intermediul colaboratorilor. Pantofii realizati de Ancuta sunt prezenti si intr-un magazin partener multi-brand, iar planurile antreprenoarei includ inaugurarea unui showroom propriu anul viitor.

„In urmatoarea perioada imi doresc sa deschidem showroom-ul propriu despre care spuneam si sa mai fim prezenti in 2-3 orase din tara. Suntem in cautarea unui magazin/showroom partener in Iasi, Cluj si Brasov. De asemenea, clientele ne asteapta si cu o colectie de genti si luam in calcul si aceasta idee”, spune Ancuta Tanase.

Mai este loc pe piata romaneasca?

Cum vede antreprenoarea concurenta din piata de incaltaminte? Mai este loc pe piata? „Da, mereu am fost de parere ca fiecare produs isi are clientul lui. Atat timp cat vii cu ceva nou, vei avea locul tau in piata. Pe segmentul de incaltaminte tot timpul va fi o concurenta ridicata. Totusi se face o prima segmentare intre cei care au produse de serie si cei care lucreaza in editie limitata si pe comanda. Iar apoi clientele sunt libere sa aleaga ce le reprezinta si in functie de comportamentul lor ca si consumator”, spune Ancuta.

Mai mult, fondatoarea Ancolette considera ca industria de fashion cu productie romaneasca este intr-o continua crestere, cu tot mai multe antreprenoare care au curajul de a porni un business, mai ales pe segmentul de imbracaminte. „Sunt multi designeri la inceput de drum si cu potential; important este ca latura lor artistica sa se imbine cu cea antreprenoriala (sau sa aiba indrumare in acest sens), pentru ca viziunea lor sa se contureze intr-un business”.

"Ca si problema, as mentiona faptul ca piata este dominata de marii retaileri si de produse de import. Totusi, daca produsul tau are ceva special, vei avea segmentul tau de clienti. Apoi, trecand peste problema cu retailerii, antreprenorul la inceput de drum se confrunta cu intrebari precum „cum ma fac cunoscut, cine ma ajuta sa transform ceea ce fac intr-un business si cum fac apoi sa fie si unul de succes?”. La aceasta problema pot spune cu bucurie ca, acum, in 2018, se gasesc o multime de solutii – de exemplu, sunt diverse evenimente si workshop-uri organizate in hub-uri de unde inveti cum sa pui bazele unei afaceri; apoi se fac mult mai multe targuri decat se faceau cand am inceput eu si sunt orientate catre partea de design romanesc, ceea ce te ajuta enorm in testarea produsului. Bineinteles, important este sa crezi in ideea ta si sa fii deschis sa gasesti solutii", considera Ancuta.

Daca ar fi sa ma gandesc la schimbari de dorit, primele care iti vin in minte sunt cele de natura legislativa si obtinerea mai facila a finantarilor. Totusi, in afara de acestea, cred ca cel mai de dorit ar fi ca noi si clientii nostri, ca si consumatori, sa incetam sa mai credem ca brandul X, doar pentru ca e de import, este cu ceva mai bun decat unul romanesc. Si sa incepem sa credem mai mult in antreprenorii romani mai ales din industria de fashion, pentru ca e un domeniu in care oferim calitate, iar strainii se pare ca stiu deja acest lucru despre noi (de unde si multe activitati de tip lohn). In rest, consider ca in fashion e un drum deschis pentru fiecare, pentru ca e un domeniu atat de vast in care ai o deplina libertate de exprimare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri