Cash-flow-ul reprezinta unul dintre “organele vitale” aflate in componenta unui business. Modul de gestionare a acestuia influenteaza speranta de viata a unei afaceri. ThinkOut, un startup fintech fondat in Iasi, isi propune sa ajute antreprenorii, prin intermediul solutiilor pe care le dezvolta, sa isi administreze mai bine fondurile si sa fie constienti de capitalul de care dispun cu adevarat. Am aflat de la Cristi Barladeanu, cofondator ThinkOut, povestea si planurile de viitor ale startup-ului.

Cristi Barladeanu a facut primii pasi in lumea antreprenoriatului odata cu implinirea varstei legale pentru infiintarea unei firme, in 2004, cand se afla in clasa a 12-a, fara a sti prea multe despre tot ceea ce include cu adevarat dezvoltarea unei afaceri. Cand a realizat ca are nevoie si de o serie de notiuni de management si economie, pe langa cele de IT pe care le detinea deja, a preferat sa se concentreze pe absolvirea studiilor superioare si sa inteleaga cum functioneaza un business din pozitia de angajat.

Dupa absolvirea a doua facultati, una de management si una de informatica, din cadrul Universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi si cativa ani petrecuti in campul muncii atat in Romania cat si in strainatate, Cristi Barladeanu a decis in 2010 sa revina asupra ideii de a avea propriul business.

“La inceputul anului 2010 am deschis Think Non, o agentie prin care ofeream servicii de product development. Practic, eram la intersectia dintre servicii creative, consultanta in business si tehnologie. Am lucrat o buna perioada de vreme in aceasta directie, cu speranta ca o sa avem destul capital sa investim in propriile noastre produse si sa renuntam la dezvoltarea aplicatiilor venite din partea clientilor”, povesteste Cristi Barladeanu.

Acesta isi aminteste ca prima initiativa in ceea ce priveste dezvoltarea produselor proprii au avut-o in 2014, cand au decis sa faca acest lucru in paralel cu zona servicii pe care le ofereau in cadrul companiei Think Non. Lucrurile nu au mers foarte bine, ambele activitati avand nevoie de un mod diferit de abordare.

Citeste si:
De la corporatisti, la botezuri: cum se impart afacerile in cofetarie
De la corporatisti, la nunti...

“Nu a mers chiar bine dezvoltarea produselor proprii in paralel cu partea de servicii pe care le ofeream clientilor. Iti trebuie un alt ADN, o alta structura interna atunci cand lucrezi intr-un startup care dezvolta un produs propriu. Aveam clienti care veneau cu proiecte noi si asta ne facea sa nu ne putem respecta deadline-urile interne pe care le setasem pentru produsele proprii”, povesteste Cristi Barladeanu.

Urmarit de dorinta de a dezvolta propriul produs, la finalul 2015 a strans echipa si au cazut de acord ca pentru a face acest lucru trebuie sa se dedice in totalitate. Au ales una dintre ideile pe care le aveau si au decis sa isi asume aceasta trecere dupa finalizarea contractelor aflate in curs la acea vreme.

Anul 2016, Think Non se transforma in ThinkOut - o solutie de cashflow management dedicata IMM-urilor

In martie 2016 au conturat ideea aleasa si astfel Think Non a devenit Think Out, startup-ul fintech a carui solutie isi propune sa aiba grija de banii antreprenorilor, urmarind fluxul de numerar pe care il au in cadrul afacerii si oferind diverse prognoze pentru a-i ajuta sa isi structureze cat mai eficient operatiunile viitoare.

“A fost o trecere oarecum usoara, am privit ThinkOut ca pe un nou proiect, chiar daca era finantat din capital propriu. Pot spune ca am inceput foarte atipic pentru un startup, migrand echipa din business-ul de servicii catre noul proiect fara a urma retetele specifice. Au fost insa, in acesti 2 ani de la lansare, persoane din vechea echipa care nu s-au regasit in lumea aceasta a startup-urilor. Agitatia, adaptarea rapida si pivotarea nu este pentru toti. Initial, investitia a fost realizata din fondurile mele proprii si a 2 prieteni carora le-a placut ideea. In urma primelor calcule am decis ca ne-ar trebui 100.000 de euro, insa acum, la peste 300.000 de euro investiti, pot spune ca nu a fost cea mai precisa estimare” precizeaza cofondatorul ThinkOut.

Solutia lor a trecut prin mai multe schimbari, initial fiind gandita ca un instrument de planificare a cash-flow-ului pentru firmele din industriile creative, in care anteprenorii isi introduceau manual datele si estimarile pe care le aveau in legatura cu activitatea companiei. Dupa cateva luni, din feedback-ul primit de la clienti au inteles ca acestia si-ar dori ceva mai automatizat, in care sa nu mai fie nevoiti sa introduca manual datele. Acela a fost momentul in care Cristi a inceput discutiile cu bancile, pentru a incerca sa conecteze fluxul de tranzactii al afacerilor direct in aplicatie.

Citeste si:
Cat costa sa deschizi o cafenea in marile lanturi?
Afacerile celor mai mari...

Simplificarea aplicatiei si discutiile privind integrarea cu bancile

“In momentul in care am inceput discutiile cu bancile, acestea ne-au spus ca li se pare interesanta solutia, dar firmele din industriile creative reprezinta sub 1% din portofoliul lor de clienti. Ne-au propus sa o facem mai simpla si mai accesibila antreprenorilor care nu au un background financiar si nici obisnuinta planificarii. Am fost de acord si am pornit un proces de simplificare a aplicatiei prin structurarea automata pe categorii a tranzactiilor si realizarea unor grafice si metode de vizualizare in dashboard foarte simple. Astfel, acestia puteau sa inteleaga cum au evoluat soldul contului, incasarile si platile mai usor", declara cofondatorul ThinkOut.

Discutiile cu bancile continua pentru ThinkOut pentru ca business-ul isi doreste sa se integreze nativ cu aceste institutii prin platformele lor proprii, astfel incat sa aiba o conexiune in timp real si acces la cat mai multe date financiare pentru a oferi analize complete. Momentan, utilizatorii pot incarca extrasele direct pe platforma sau se pot conecta cu datele de Internet Banking, oferind istoricul bancar pe ultimele 60 de zile, solutie accesibila datorita unui parteneriat pe care ThinkOut il are cu o companie terta ce permite aceasta integrare.

Banca Transilvania, Raiffeisen Bank si Libra Internet Bank, bancile cu care au ajuns la un acord

sursa foto: shutterstock.com

Bancile cu care au ajuns pana in acest moment la un acord si la ale caror platforme de open banking vor avea acces odata ce vor fi lansate sunt Banca Transilvania, fiind integrati deja in BT Store, Libra Internet Bank si Raiffeisen Bank. Una dintre aceste banci le va oferi si un instrument prin care vor putea obtine informatii de la diverse autoritati publice.

Citeste si:
Narcoffee Roasters intra pe piata din Sibiu pana la finalul anului
Clujenii de la Narcoffee...

“Libra Internet Bank are un API (application programming interface) care se numeste API.Investigator si care se conecteaza la mai multe institutii publice, precum Registrul Comertului, Centrala Incidentelor de Plati sau diverse portale de justitie unde poti vedea daca firma respectiva are procese pe rol”, explica Cristi.

Dincolo de informatiile privind situatia actuala a fluxului de numerar, ThinkOut ofera si un instrument care, pe baza istoricului financiar, emite diverse prognoze in legatura cu modul in care cheltuielile business-ului vor evolua. Cristi precizeaza ca si aceasta componenta va avea parte de o versiune imbunatatita care va fi lansata in cel mult 6 luni si va utiliza tehnologii precum machine learning si AI.

Peste 140 de utilizatori si extinderea pe pietele din Ungaria si Polonia

sursa foto: shutterstock.com

Produsul dezvoltat de catre ThinkOut este destinat firmelor mici care au intre 15 si 20 de angajati, firme care nu au inca un departament financiar, iar antreprenorul ia asupra sa majoritatea atributiilor, indiferent de natura acestora. Pana in acest moment au peste 140 de conturi inscrise pe platforma, costul unui abonament lunar fiind de 49 de lei, in timp ce pentru un an firmele trebuie sa plateasca 490 de lei daca vor sa aiba acces la produsul dezvoltat de startup-ul din Iasi.

In afara de clientii din Romania, a caror majoritate se afla in Iasi, ThinkOut a mai inregistrat pe platforma si afaceri din Polonia si Ungaria, motiv pentru care au angajat colaboratori in aceste tari.

“Avem colaboratori pe partea de suport in Ungaria si Polonia. Sunt conturi create din aceste tari care testeaza momentan solutia in varianta gratuita. Sunt piete la care ne uitam cat se poate de serios, insa pentru a face analiza financiara destul de bine trebuie sa ai un know-how al ecosistemului din care acestea provin ”, precizeaza cofondatorul ThinkOut.

Cristi Barladeanu isi doreste ca, prin intermediul solutiei oferite de catre ThinkOut, sa transforme analizarea datelor financiare intr-un obicei pe care antreprenorii sa il aiba constant si care sa nu le ocupe, saptamanal, mai mult de 5-10 minute din timp.


Te-ar putea interesa si:

Fast Forward Business Summit

Fast Forward Business Summit

4 octombrie, Hotel Sheraton

Inscrie-te acum!


Mai multe articole din sectiunea Start Up »



Citeste si
Scapa de sedintele plictisitoare in cinci pasi