In alte situatii, pur si simplu simti ca ceva nu este tocmai in regula cu pitch-ul, desi nu poti spune cu exactitate ce anume.

Investitorii risca de fiecare data cand pariaza cu bani pe un nou proiect sau pe o noua idee. Job-ul tau cand incerci sa ii convingi este sa le dovedesti ca MERITA sa isi asume acest risc. Acest lucru inseamna ca va trebui nu doar sa le arati potentialele beneficii, ceea ce pot castiga, dar sa fii si cat se poate de clar in ceea ce priveste posibilele riscuri si sansele reale de reusita.

Cu alte cuvinte, trebuie sa le dai informatii exhaustive despre ceea ce faci, nu doar despre cateva idei bune.

Poate ca ai oferit pitch-ul si, la plecare, ai senzatia ca ai fost senzationa(a), ca mai apoi sa afli ca investitorul nu este interesat. Daca acesta este cazul, este foarte probabil ca tu sa fii ratat una dintre aceste 10 elemente esentiale.

hackajob, start-up romanesc...
Citeste si: hackajob, start-up romanesc din Londra, cauta zeci de angajati

Infograficul oferit de Buffalo 7 arata, in 10 slide-uri, ce ar trebui sa contina pitch-ul tau. Daca nu ai la dispozitie o prezentare fizica ( un PPT, de exemplu), trebuie, totusi, sa atingi toate aceste 10 segmente. Ele include:

1. Viziunea, unde explici, concis, ideea;
2. Problema. De ce este necesar business-ul tau si cum ajuta?
3. Oportunitatea. Care este marimea pietei si cum te poti pozitiona pentru a castiga un segment cat mai mare din ea?

Acesta este, insa, doar startul. Vezi infograficul de mai jos pentru a afla ce trebuie sa cuprinda pitch-ul tau pentru a-ti maximiza sansele de reusita.

Rivian, un start-up din SUA,...
Citeste si: Rivian, un start-up din SUA, lanseaza un pick-up electric

Sursa foto: Shutterstock.com