Petre Eremia si Ovidiu Ciubotariu, doi colegi de liceu, au deschis in 2018 un bistro cu supe si sandvisuri in Piata Victoriei din Bucuresti, in care au investit 30.000 de euro. In primul an, anul de test, vanzarile si clientii cresc de la luna la luna, in timp ce The Soup Carousel continua sa dezvolte produse.

Petre Eremia si colegul sau de liceu din Miercurea Ciuc, Ovidiu Ciubotariu, au decis in urma cu cativa ani sa puna bazele unei afaceri cu mancare. Un prieten s-a asociat businessului cu o parte financiara, si impreuna au deschis in august, anul trecut, un bistro in Piata Victoriei din Capitala.

La varsta de 30 de ani, Petre a renuntat la jobul din publicitate, iar Ovidiu a parasit restaurantul la care lucra in Bucuresti pentru a se alatura proiectului The Soup Carousel, un mic bistro gandit, initial, ca un take away, in care clientii vin, isi iau mancarea si pleaca si de unde curierii livreaza supe si sandvisuri. Acum, la numarul 12 de pe soseaua Nicolae Titulescu, clientii intra, comanda o supa, un sandvis, o bautura sau un desert si mananca la una dintre mesele din interior sau de afara.

Un takeaway in care clientii raman

Investitia initiala in afacere a fost de 30.000 de euro, iar planul pe termen scurt a fost sa supravietuiasca un an pe piata si sa isi acopere cheltuielile lunare. Cresterea vanzarilor, de 5-10% in fiecare luna, si majorarea incasarilor lunare per client indica faptul ca vor ramane in joc. „In continuare suntem intr-o dezvoltare a produsului si a conceptului. La sfarsitul anului de activitate, o sa tragem o concluzie: daca este sau nu convenabil pentru noi sa mai tinem deschis sau sa inchidem si sa deschidem alte locatii”, spune Petre Eremia, fondatorul The Soup Carousel.

In prezent, mancarea poate fi consumata in bistro sau poate fi livrata prin Uber Eats. Procentul de comenzi care vin de pe Uber Eats a crescut de la luna la luna. Daca in prima luna, comenzile din aplicatie erau in jur de 20%, in prezent sunt la 40-45%. Nu doar numarul comenzilor creste, ci si cel al clientilor din local.

Produsele The Soup Carousel sunt gandite pentru cei numiti „corporatisti”, pentru oamenii care lucreaza si care locuiesc in zona Piata Victoriei, cu venituri peste medie. Supele de rosii, linte, de pui sau vita costa intre 12 si 15 lei, iar sandvisurile costa intre 12 si 17 lei. Valoarea medie a unui bon este de 30-35 de lei.

„Produsele noastre nu sunt neaparat scumpe, dar nu sunt la nivelul de bottom price si atunci ne adresam unui anumit tip de clienti. Bineinteles, ne intereseaza recurenta lor. Ceea ce ne-am dorit si ceea ce se intampla de cand am deschis: avem foarte multi clienti care vin la noi saptamanal in cele opt luni de cand am deschis”, spune Petre Eremia.

Un carusel de supe

In prezent, The Soup Carousel are o lista de 30 de supe din care alege, zilnic, sase pe care sa le faca, de aici si numele de carusel. Daca la inceput, puteau sa vanda o supa doua zile, acum nu mai au un stoc pentru a doua zi, in contextul vanzarilor in crestere. Materia prima vine de la distribuitorii de legume, de bauturi, de branza, iar o parte este cumparata de cei doi fondatori, in special carnea.

Bucatarul Ovidiu Ciubotariu a facut cursuri culinare la Cluj si a lucrat in mai multe restaurante. Apoi, s-a mutat in Bucuresti, unde a fost bucatar la restaurante precum Nor si Social, pana sa deschida The Soup Carousel. Tot Ovidiu vine cu retetele in bucatarie, unele fiind interpretari dupa retete vechi din Ardeal, altele fiind sugestii ale clientilor.

Cu un ritm in crestere al comenzilor, ora pranzului a devenit foarte aglomerata pentru cei trei angajati din bucatarie: Ovidiu, bucatarul-sef, ajutorul de bucatar si personalul care spala vase si face curatenie. In curand, bucataria va deveni neincapatoare, iar The Soup Carousel ar putea angaja personal nou dupa ce isi stabilizeaza produsul.

Sursa foto: Facebook The Soup Carousel

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri