Nascut si crescut in Ierusalim, Alon Cohen este unul dintre antreprenorii israelieni care a reusit sa dea lovitura pe piata americana cu o companie care astazi este evaluata la 5 miliarde de dolari. CV-ul lui Cohen inainte de cariera de expert in cybersecurity? Portar in echipa locala de fotbal Apoel Jerusalem, iubitor de muzica trance si soldat in armata israeliana, acolo unde a invatat ca scrisorile de dragoste pe mail nu sunt mereu cea mai buna idee.

Alon Cohen este fondatorul CyberArk, o companie israeliana de cybersecurity, infiintata in 1999, cu sediul in SUA, care a dezvoltat o tehnologie numita ‘seif digital’, prin care companiile si institutiile de stat isi pot stoca in siguranta cele mai importante date. Jumatate din companiile incluse in S&P 500 (cel mai important indice al Bursei de la New York) sunt clienti CyberArk, la acestea adaugandu-se agentii si institutii guvernamentale.

“Am crescut in Ierusalim, iar in tinerete am fost portar la Apoel; eram sigur ca voi avea o cariera de fotbalist, insa, poate in mod ciudat, imi placeau la fel de mult materii precum stiinta, matematica sau fizica. La 18 ani (n.red. varsta recrutarii militare in Israel) am fost selectat in unitate de computere a armatei si a trebuit sa iau cea mai importanta decizie din viata mea: daca vreau in continuare o cariera de fotbalist sau daca accept oferta unitatii, care era pe o perioada de 7 ani”, isi incepe povestea Alon Cohen.

CyberArk Software Ltd. (CYBR) Stock Price, Quote, History & News

“M-am inrolat, iar la 25 de ani devenisem echivalentul unui Chief Technology Officer al armatei Israeliene, conducand unul dintre cele mai mari centre informationale din Orientul Mijlociu. Armata a fost cea mai buna scoala de tehnologie pe care puteam sa o urmez; nicaieri in sectorul civil nu as fi putut sa obtin o astfel de educatie. Dupa ce am terminat armata am urmat si cursurile unei universitati, insa asta mai mult pentru a avea o diploma”, mentioneaza antreprenorul israelian.

Ideea infiintarii unei companii de cybersecurity s-a nascut in timpul stagiului militar, intr-o perioada in care Cohen spune ca incerca sa-i atraga atentia unei ‘colege’.

“Ii trimiteam scrisori pe mail aproape zilnic in care imi imaginam cum calatoream impreuna in locuri exotice din Asia, pana cand intr-o zi am realizat ca fiecare soldat din unitatea mea avea respectivele scrisori. Un alt soldat reusise sa ‘hackuiasca’ reteaua interna si trimisese mailurile mele catre toata lumea. A fost o experienta neplacuta, dar care m-a facut sa ma gandesc ca daca eu nu pot avea incredere in reteaua militara sa imi stocheze informatiile, cum pot avea incredere sa stocheze informatii chiar mai sensibile?”.

Dupa aceasta intamplare, Cohen a cautat noi metode de securizare a informatiilor, si a pus bazele conceptului de ‘seif digital’ pentru retele. “Retelele companiilor sunt construite in primul rand pentru functionalitate, ca si cladirile in care se afla companiile. Ideea este ca atunci cand vrei sa iti protejezi diamantele nu faci din toata cladirea un seif gigant, pentru ca pur si simplu nu acesta este scopul ei. Ideea este sa construiesti o singura camera dedicata exclusiv sigurantei, iar asta facem noi cu acest seif dedicat retelelor”, spune Cohen, incercand sa isi explice tehnologia in termeni cat mai simpli.

Dupa 2 ani in care a lucrat la dezvoltarea solutiei de securitate care astazi reprezinta principalul produs al CyberArk, Cohen a trasat o lista de parcurs pentru compania pe care visa sa o infiinteze.

“M-am gandit la 8 pasi pe care ar trebui sa ii fac si pe care, probabil, multi antreprenori ar trebui sa ii urmeze:

  • Un produs exceptional
  • Echipa initiala
  • Un nume de companie
  • Inregistrarea oficiala a companiei
  • Prima finantare a companiei
  • Primii clienti
  • Primii investitori
  • Un birou in SUA”

Primii angajati ai CyberArk au fost colegi din fosta unitate militara din care a facut parte Alon Cohen. “A fost dificil sa ii conving pentru ca acum 20 de ani siguranta job-ului era extrem de importanta, iar in Israel nu exista acest ecosistem vibrant al start-up-urilor din tehnologie care exista in prezent”.

“Faza urmatoare a fost cea mai fericita perioada din viata mea: aproape in fiecare zi stateam in primul birou al companiei si ne concentram pe finisarea produsului. Unului dintre colegi a adus un CD cu muzica trance pe care il ascultam non-stop. A fost uimitor de bine sa ascultam trance si dezvoltam software timp de cateva luni, fara sa avem nicio alta grija. Totul s-a terminat intr-o zi, la o intalnire cu un angel investor american, care ne-a intrebat ce clienti avem. In acel moment a devenit clar pentru mine ca nu facem ceea ce facem doar pentru distractie”, mentioneaza Alon Cohen.

Potrivit acestuia, cel mai mare obstacol pentru antreprenorii israelieni a fost si ramane numarul limitat al clientilor. “Avem 3 banci care conteaza intr-adevar in Israel si poate 30 de mari companii. Nu poti vinde oricui si este greu sa gasesti ‘early adopters’. Piata israeliana pentru produse tehnologice este mica. De asemenea, era si o problema de mentalitate: daca atunci, in anul 2000, veneam in fata unei companii israeliene si spuneam ca eu, Alon Cohen, voi revolutiona sistemul, nimeni nu m-ar fi bagat in seama. In schimb, daca reprezentam o companie americana, atunci as fi fost privit cu totul altfel”.

In aceste conditii, Cohen a decis sa mute sediul companiei in Statele Unite, acolo unde, alaturi de partenerul in afaceri Udi Mokady (in prezent CEO CyberArk), a fost lansata cu adevarat compania.

“Faptul ca am mutat compania in SUA a generat mai multe probleme. In primul rand, pentru mine personal, bariera de limba a fost dificil de depasit, pentru ca in anii in care colegii mei invatau engleza in scoala, eu jucam fotbal. In al doilea rand, sechelul israelian (n.red. moneda oficiala a Israelului) este un cosmar pentru start-up-uri, deoarce este o valuta destul de puternica si care uneori inregistreaza variatii mari”.

Nu in ultimul rand, Cohen subliniaza diferentele de mentalitate dintre israelieni si americani.

“Un exemplu este momentul in care am pus bazele primului birou din SUA, am angajat un office manager american. Prima responsabilitate a acestuia a fost sa gaseasca mobila pentru birou si sa imi dea o estimare a costurilor. Cand s-a intors, mi-a spus ca mobila ne-ar costa 28.000 de dolari. Mie, israelian nascut si crescut in Israel, mi s-a parut un cost foarte mare si m-am dus sa verific singur preturile in Office Depot. Dupa calculele mele nu ar fi trebuit sa ne coste mai mult de 8.000 de dolari. Cand am cerut explicatii office managerului acesta mi-a spus ca pentru a indeplini cerintele de siguranta in caz de incendiu din SUA, avem nevoie de mobila cu dimensiuni ‘la comanda’, nu mobila standard din Office Depot. Ne-am certat, mi-a spus sa ma trezesc la realitate pentru ca suntem in America si apoi si-a dat demisia. In Israel nimanui nu ii pasa de codul de siguranta in caz de incendiu cand isi decoreaza biroul”.

Dupa extinderea in piata americana, CyberArk a inregistrat primul an profitabil in 2003. De la acel moment, CyberArk a inregistrat profit in fiecare an, iar in 2018 a ajuns la un castig net de 24,2 mil. dolari, dupa vanzari de 343,2 mil. dolari.

Listata pe Nasdaq in 2014, CyberArk avea miercuri o capitalizare de 4,98 mld. dolari, dupa o crestere de 78% anul acesta.

“In 2003 aveam vanzari 5 mil. dolari si chiar si asa reuseam sa fim profitabili, un lucru rar pentru start-up-uri cu mai putin de 5 ani de existenta. Stresul mental era uimitor, iar singurul lucru la care visam era ca dupa ce vand compania sa intorc burgeri pe gratar la McDonalds”.

Alon Cohen si-a vandut majoritatea actiunilor CyberArk pe care le detinea catre Goldman Sachs si Jerusalem Venture Partners, dupa care a fondat Muvix Media Networks, o companie de tehnologie ce se concentreaza pe serviciile de streaming.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri