Doi tineri antreprenori intorsi recent in Romania au lansat aplicatia Femyo, care isi propune sa schimbe modul in care mamicile isi ingrijesc copiii. Vazuta ca un doctor de buzunar, ideea de baza este ca Femyo sa devina un ajutor pentru femeia in orice stadiu al vietii.

Claudia Munteanu si Daniel Stan au lucrat mai multi ani in Thailanda, la cel mai mare start-up de digital health din Asia de sud-est. Acolo au realizat ca, in esenta, nu difera foarte mult problemele pe care le are o tara in curs de dezvoltare fata de ce are Romania. De exemplu, mortalitatea infantila in Thailanda e egala cu cea de la noi. Isi doreau sa faca ceva notabil acasa, asa ca s-au intors anul trecut in tara pentru a lansa Femyo, o aplicatie care sa ajute gravidele si proaspetele mamici sa se informeze, sa tina contactul cu medicii si, per ansamblu, sa aiba grija mai bine de ele si de copiii lor.

In octombrie a fost lansata versiunea beta a aplicatiei si, de atunci, cei doi antreprenori au tot adaugat feature-uri, trackere, articole si noi functionalitati. De cateva luni aplicatia poate fi regasita si pe iOS, insa momentan intr-o varianta simplificata.

“To do” list pentru mame. Cum functioneaza Femyo?

Prin Femyo femeile care asteapta un copil pot obtine sfaturi de la medici direct pe mobil, printr-un chat. In afara de platforma de comunicare, aplicatia a fost gandita ca un “to do” list pentru mame. In functie de stadiul sarcinii, mamica afla ce activitati sunt recomandate, ce analize trebuie sa isi faca si ce informatii trebuie sa detina pana la acel moment. Prin articolele din platforma afla lucruri interesante, tips and tricks.

Cand se inscrie in aplicatie, viitoarea mamica trebuie sa completeze o serie de date minime pentru a calcula saptamana de sarcina. Acest aspect este foarte important pentru ca toate articolele din Femyo sunt sincronizate cu saptamana de sarcina in care se afla, pentru ca aceasta sa vada articole care o intereseaza. De asemenea, poate vedea ce analize trebuie sa isi faca relationat cu stadiul sarcinii.

Citeste si:
In ce startup-uri a investit Orange Fab
In ce startup-uri a investit...

In plus, mamele isi pot monitoriza greutatea, pot sa-si organizeze bagajul pentru maternitate sa nu uite nimic acasa. Daca se apropie de nastere exista un cronometru de contractii, pentru a sti cand trebuie sa se duca la spital.

Pentru ca piata din Romania abunda de site-uri dedicate mamicilor, Claudia si Daniel au dorit sa se diferentieze de acestea prin calitatea materialelor scrise. In afara faptului ca folosesc surse de calitate precum WebMD, pentru toate articolele medicale din Femyo este consultat de fiecare data un medic din aplicatie care verifica acuratetea textului.

Cel mai folosit feature este lista de interdictii, cu lucruri pe care viitoarea mamica trebuie sa le evite pe parcursul sarcinii. Aici pot fi regasite medicamente, activitati, alimente si cosmetice. La cererea publicului, fondatorii Femyo au inclus si o lista cu posibile nume pentru copii din care viitorii parinti se pot inspira.

Citeste si:
Cum se traduce in business pasiunea unor romani pentru sailing
IQNautics sau cum se traduce...

Cat costa un consult online cu un medic? Taxa pe consultatie vs abonament

Aplicatia in sine este gratuita, insa daca mamicile doresc sa vorbeasca pe chat cu un doctor trebuie sa plateasca o taxa. Doctorii sunt independenti si fiecare isi stabileste pretul per consultatie online.

Acum sunt in jur de 20 de medici in platforma, spun cei doi fondatori. Acestia sunt verificati sa aiba drept de practica, “verificam documentele, apelam la Registrul Medicilor”. Dupa ce se inscriu in platforma, userii evalueaza daca un doctor e ok sau nu, dupa un sistem cu stelute si comentarii. Fiecare evaluare este disponibila pe aplicatie, alaturi de profilul medicului.

Pretul minim de acum este de 9 lei iar cel mai mare este de 50 de lei pe o consultatie de aproximativ 15 minute. Fiind text, poate dura si 2-3 ore. Rolul doctorilor este sa le sfatuiasca pe viitoarele mamici daca este cazul sa se duca la un cabinet sau la spital sau daca pot lua o pastila. Ei pot face un triaj.

Citeste si:
SanoPass, aplicatia care ofera acces in sute de clinici medicale
SanoPass, aplicatia care...

In afara de plata pe consult, de curand a fost lansat si serviciul de abonamente. Prima luna este gratuita, apoi costa 24 de lei/luna pentru a vorbi nelimitat cu medicii. "Avem si o sectiune introdusa recent de servicii, unde utilizatorii pot gasi cursuri pre si post natale, traininguri de puericultura dar si activitati de relaxare", spun Claudia si Daniel.

Femyo, incotro? La ce sa se astepte vechii si noii utilizatori?

Cei doi antreprenori sunt constienti ca trebuie sa tina pasul cu noile tendinte din domeniu, asa ca lanseaza noi functionalitati in fiecare luna.

"To do list-ul pe saptamana a fost lansat saptamana trecuta. Incercam sa venim in fiecare luna cu ceva nou pentru utilizatori. Abonamentele au fost introduse de doua luni", spune Daniel, care mentioneaza ca doctorii din platforma raspund in 80% din cazuri in mai putin de 15 minute.

Pe viitor se doreste lansarea instrumentului “vizita la domiciliu”. In curand va fi lansat si un modul pentru bebelusi, dedicat mamicilor cu copii mici.

"Dupa nastere sunt alte provocari, alte lucruri de facut. Vor exista alte tool-uri, noi medici cu alte specialitati. Exista deja pediatri dar vor fi adaugati si alti medici", povestesc antreprenorii, care vor sa includa in aplicatie si psihologi, "pentru ca depresia post-natala este o boala de care sufera tot mai multe persoane".

De curand, fondatorii Femyo au castigat o finantare de 25.000 de euro din partea concursului EIT Health InnoStars Awards 2019. EIT este Institutul european pentru tehnologie si inovatie. Proiectele sale sunt finantate din bani europeni si privati.

O parte din finantare a fost deja directionata catre workshop-uri si trainguri pentru ei ca antreprenori. Cealalta jumatate din suma va fi folosita pentru testarea altor piete, "sa vedem unde putem sa ne extindem". Pe lista se afla Regatul Unit, de unde exista deja cateva mii de utilizatori. Tot de aici sunt si doi medici din platforma, care au drept de practica in Marea Britanie. In plus, platforma poate fi setata si in limba engleza, unde exista deja articole traduse de o editoare nativa.

Care sunt planurile pentru 2019?

Cu toate functionalitatile si toate tool-urile cei doi antreprenori spera sa ajunga la apogeu intr-un an. Femyo are continut si pentru femeile care inca nu sunt insarcinate dar isi doresc acest lucru, cu materiale despre fertilitate si sfaturi utile. In plus, cat de curand va fi lansata si platforma pentru bebelusi, unde nu vor fi la fel de multe functionalitati, insa mamicile vor putea vorbi cu medicii. "Sunt multe situatii in care faptul ca au vorbit cu medicii le-a salvat viata", povesteste Claudia.

"Planul pentru 2019 este sa crestem foarte mult partea de abonamente pentru ca este mult mai convenabil si pentru pacienti si ne garanteaza un venit constant chiar daca nu poate fi vorba despre un profit. De asemenea, ne propunem sa demaram mai multe parteneriate cu clinici mari si centre de cursuri. Vrem ca viitoarea mamica sa gaseasca tot ce are nevoie pe Femyo", sustin antreprenorii.

Intrebati despre o posibila colaborare cu medicii din spitalele de stat, cei doi tineri spun ca vor sa lucreze cu acestia, insa totul depinde de deschiderea lor.

"Noi vrem sa oferim chat-ul ca pe o metoda de a face follow-up dupa un consult la cabinet. Ne dorim sa introducem in Romania un sistem asemanator cu cel de la Mayo Clinic, un sistem evident mai ieftin. Credem ca ar fi de interes pentru ca ar avea functionalitati mult mai moderne, s-ar imbunatati rezultatul tratamentului si costul este incomparabil mai mic", sunt de parere tinerii antreprenori.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Start Up »



Citeste si
39 de oportunitati de finantare pentru antreprenorii si companiile romanesti