Start-upul R-CREATE a lansat un ambalaj returnabil pentru industria comerţului online, care intră în teste la Cărtureşti și FAN Courier

Start-up-ul R-CREATE a lansat pe piață un ambalaj returnabil, alternativa ambalajelor de unică folosinţă utilizate pentru coletele comandate online şi îl testează în parteneriat cu lanţul de librării Cărtureşti, FAN Courier şi Sinapseria, se arată într-un comunicat de presă.

Până la data de 2 iunie, clienţii care comandă de pe www.carturesti.ro pot opta pentru livrarea comenzii în ambalajul returnabil R-CREATE.

Utilizarea noului ambalaj duce la diminuarea a cantităţii de ambalaje de unică folosinţă şi este un prim pas spre reducerea poluării, în special în contextul global actual.

Cum se face?

Produsele sunt aduse clientului de către curier în ambalajul lor primar şi sigilate în ambalajul returnabil R-CREATE. Clientul desigilează, preia produsul și înmânează ambalajul returnabil R-CREATE curierului. Astfel, ambalajul reintră în circuitul de livrare şi prin procedura standard de retur, poate fi refolosit chiar şi de peste 20 de ori. La finalul ciclului de viață al fiecărui ambalaj, R-CREATE asigură colectarea și reciclarea lui.

Start-up-ul lucrează la această soluţie încă din 2019, când a câştigat premiul pentru cea mai bună idee în domeniul reciclării, la un accelerator de profil.

Citeste si:
Lăptăria cu Caimac: Tonomate de recuperare a ambalajelor în...
Lăptăria cu Caimac vrea să...
Citeste si:
Care sunt primele simptome care apar in caz de coronavirus?
Care sunt primele simptome...

Problema reciclării/reducerii deșeurilor este din ce în ce mai apăsatoare și e greu de crezut că rezolvarea va veni din partea statului, în contextul priorităților de după criza COVID. Este nevoie de soluții alternative, susținute de consumatorii responsabili. Ambalajul R-CREATE oferă o astfel de soluție, conferind clienților online două avantaje: o experiență îmbunătățită de cumpărare și minimizarea efectelor negative asupra mediului,

Linda Vasilescu, fondator al R-CREATE

Din 2021 intră în vigoare norma europeană care interzice folosirea plasticului de unică folosinţă.

Da, este posibil să renunțăm la ambalajele de unică folosință rezultate din comenzile online! FAN Courier, prin modelul său de business, a încurajat de fiecare dată inițiativele care au ca scop protejarea mediului înconjurator și, de aceea, sprijină acum proiectul R-Create în parteneriat cu Cărturești”, a spus Cornel Morcov, CCO FAN Courier.

Citeste si:
Carrefour reinvie comertul de alta data: produse vrac si sticle goale
Carrefour reinvie comertul de...

Potrivit Eurostat, din milioanele de tone de deşeuri rezultate anual, ţara noastră reciclează doar 14%. De aceea, una dintre soluţii este înlocuirea ambalajelor de unică folosinţă cu unele returnabile, oprind astfel deşeurile înainte de a ajunge surse de poluare.

R-CREATE estimează că va ajunge să înlocuiască anual peste cinci milioane de ambalaje de unică folosinţă cu această soluţie. Concepte similare exista deja în SUA, dar și în Olanda, Finlanda sau Franța.

Din echipa R-CREATE fac parte Linda Vasilescu (fondator), Adina Huma si Bernhard Lutzer co-fondatori.

Citeste si:
Ce cărți citesc românii în această vară și cum le aleg
Ce cărți citesc românii în...
Sursa foto: R-CREATE

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri