13 Mai 2022

5 francize din HoReCa cu care poți intra în lumea antreprenoriatului: câți bani îți trebuie pentru a porni



Dacă vrei să îți deschizi o afacere, însă nu ai o idee proprie legată de modul în care ar trebui să arate aceasta, francizele sunt o soluție. Wall-street.ro a lansat un proiect dedicat acestei zone, denumit Franciza Săptămânii, prin intermediul căruia îți prezentăm o idee de franciză săptămânal. În acest material am adunat 5 astfel de business-uri din HoReCa și toate aspectele pe care trebuie să le știi pentru a porni pe drumul antreprenoriatului.

Franciz? 5 to Go: c???>i bani ?(R)?>i trebuie pentru a-?>i deschide o cafenea

5 to Go este unul dintre cele mai cunoscute lanțuri de cafenele. Aceștia au dezvoltat un sistem de franciză, despre care îți vom povesti mai jos.

Pentru a-ți putea deschide și tu o cafenea 5 to Go, suma totală de care ai nevoie este cuprinsă între 15.000 și 20.000 de euro și include și taxa de franciză de 4.500 de euro. E important să știi că suma aceasta variază în funcție de mai muți factori, precum chiria spațiului, suprafața locației, mobilierul sau numărul de angajați. Conform reprezentanților 5 to Go, îți vei scoate banii în 1-2 ani.

Contractul pe care-l vei încheia cu 5 to Go este pe o perioadă de 5 ani, timp în care vei plăti o taxă lunară de 4% și un de 1,5% care reprezintă contribuția ta la bugetul de marketing.

Cei de la 5 to Go te vor ajuta cu amenajarea locației, dotarea cu toată aparatura necesară, relațiile cu furnizorii și cu componenta de training pentru barista. Partea aceasta cu amenajarea și pregătirea lansării durează între 3 și 8 săptămâni, în funcție de spațiu ales și nevoile punctuale pe care le ai.

Avem și câteva sfaturi de la Radu Savopol, cofondator al lanțului de cafenele 5 to Go pe care le poți găsi în interviul de AICI.

sursa foto: 5 to go


Franciza Velocita: c???>i bani ?(R)?>i trebuie pentru a-?>i deschide propria gelaterie

Velocita este una dintre cele mai cunoscute gelaterii din București, locația din Calea Victoriei beneficiind de un flux ridicat de clienți, mai ales în weekend-urile în care strada, alături de alte artere din București, devine pietonală.

Afacerea se dezvoltă la nivel național printr-un sistem de franciză. Pentru a intra în acest business trebuie să știi de la început că taxa variază în funcție de dimensiunea magazinului și numărul de angajați de care vei avea nevoie. Câteva exemple mai jos:

  • 12.000 de euro pentru un magazin de până la 60-70 de metri pătrați.
  • 19.500 de euro pentru magazinele medii de peste 100 de metri pătrați.

De asemenea, vorbim și de investiția inițială în locație, care este cuprinsă între 70.000 și 100.000 de euro, în funcție de dimensiunile magazinului. În acest buget intră cheltuielile pe care le ai cu amenajarea spațiului, dotarea cu echipamente de lucru și mobilier, garanții pentru spațiu, taxa de franciză și capitalul circulant de lucru de care ai nevoie pentru primele luni.

Redevența lunară pe care trebuie să o plătești este de 5% din cifra de afaceri lunară, fără a exista un prag minim.

Dacă vrei să afli și o serie de sfaturi din partea Adnanei Popa, fondatoarea Velocita, legate de deschiderea unei locații Velocita în regim de franciză, poți citi AICI interviul pe care l-am realizat cu ea.

Sursa foto: Velocita


Franciz? cu cl?tite: c??t cost? deschiderea unei loca?>ii Maison de Cr??pes

Dacă vrei un restaurant cu un concept bazat exclusiv pe clătite și un aer franțuzesc, Maison des Crepes are un sistem de franciză la care ai putea apela. Trebuie să scoți din buzunar 12.500 de euro drept taxă de intrare în franciză, suma, așa cum te-am obișnuit și în slide-urile anterioare, variază în funcție de locația aleasă și dimensiuni.

Investiția inițiala într-un astfel de restaurant, pentru a-l adapta conceptului stabilit de francizor, pornește de la 50.000 de euro. Perioada minimă pe care se încheie contractul de colaborare este cea de 5 ani.

Trebuie să te implici în stabilirea locației în care vrei să-ți pornești afacerea și amenajarea ei și să definitivezi un plan de afaceri. De asemenea, cei de la Maison de Crepes vor să urmezi și un training organizat de ei.

Va trebui să plătești o redevență lunară de 4,5% și să contribui la bugetul de marketing cu 1,5%.

Dacă vrei să afli recomandările celor de la Maison des Crepes pentru francizați, poți citi AICI interviul pe care l-am realizat cu ei.

Sursa foto: Maison de Crepes.


Bani din bere artizanal?: ce fonduri ?(R)?>i trebuie pentru a deschide o loca?>ie Casa Berarilor Artizani

Berea artizanală începe să fie și pe placul românilor, potențialul de creștere fiind mare în această zonă. Dacă vrei să-ți deschizi un magazin de tipul beer-to-go, unul dintre lanțurile care are un sistem de franciză este Casa Berarilor Artizani.

Contractul va fi pe o perioadă de minim 5 ani de zile, taxa de intrare pe care cei de la Casa Berarilor Artizani se ridică la 5.000 de euro, iar redevența lunară ajunge la 4,5% din cifra de afaceri. De asemenea, nu uita de contribuția la bugetul de marketing, care este de 1% din cifra de afaceri.

Reprezentanții Casa Berarilor Artizani spun că îți poți recupera investiția într-o perioadă de 3-6 luni.

Tipurile de magazine ce pot fi deschise sunt: magazine stradale, precum cele regăsite la parterul unui bloc, magazine modulare precum cele care se mai regăsesc în parcările spațiilor comerciale, magazinele din galerii comerciale sau rulote.

Așa cum te-am obișnuit și în slide-urile anterioare, poți afla de AICI povestea din spatele Casei Berarilor Artizani și sfaturi pentru deschiderea unei astfel de francize de la unul dintre fondatori.


Franciz? TED's Coffee Co: sumele de care ai nevoie pentru a deschide o loca?>ie

O altă franciză în zona de cafenele, cu un grad mare de popularitate, este cea lansată de rețeaua de cafenele TED's Coffee Co.

Ai nevoie de între 5.000 și 10.000 de euro pentru a plăti taxa de intrare în franciză, în funcție de tipul de locației pe care ți l-ai ales. Legat de investiția ulterioară în locație, scumpirea materialelor de construcție din ultima perioadă o ridică la undeva în jurul a 1.000 de euro pe metru pătrat.

Revedența este de 4% din cifra de afaceri, la care se adaugă 1% contribuția de marketing.

”Avem o echipă care asigură suport ongoing, nu doar când semnăm sau facem proiectul. Suportul nostru este continuu în ceea ce privește fiecare francizat, avem răspuns la fiecare întrebare. De fapt și de drept, de ce vii la o franciză? Că nu vrei să faci greșeli, vrei să arzi anumite etape, vrei să minimizezi riscul unei investiții”, spune Vasi Andreica, fondator și CEO, pentru Wall-street.ro.

Dacă vrei să afli care ar putea fi motivele pentru care nu ar dori să te primească în sistemul de franciză, citește AICI interviul pe care l-am realizat cu Andreica.




Citeste si