15 Martie 2010
Ce trebuie sa stie un antreprenor despre promovarea unui business
Chiar si in momentul in care piata era calma si caracterizata de un trend ascendent era dificil sa te promovezi si sa faci diferenta. In vremurile actuale de criza este chiar mai greu. De aceea, Wall-Street a stat de vorba cu Ioana Mucenic, managing partner Pastel Group. Ea ofera antreprenorilor cateva sfaturi care sa ii ajute in promovarea business-ului propriu.
1. Defineste-te
"Procesul de definire poate fi mai complicat decat pare, dar este esential, intrucat de aici porneste totul. Batranul Trout spunea Diferentiaza-te sau mori", arata Ioana Mucenic, managing partner al agentiei care ofera servicii complete de comunicare Pastel Group.
In acest sens, este vital sa te gandesti la ceva ce ai numai tu, definit in cuvinte simple, care nu fac parte din suita: profesionalism, calitate, echipa dedicata, dinamica.
"Gandeste-te la misiunea companiei pe care ai infiintat-o, aminteste-ti viziunea pe care ai avut-o atunci cand ai decis sa pornesti pe acest drum", spune Mucenic.
2. Spune-mi cine ti-e client, ca sa iti spun cum sa il abordezi
"Este si el un om, are o companie sau un job, iar ultimul lucru pe care il vrea e oferta ta. Stai o clipa si gandeste-te bine la cine sunt clientii tai, la ce nevoi au ei, la cum ai putea sa ii ajuti, nu cum sa le vinzi", afirma cea care a fondat alaturi de Dana Popa un business de jumatate de milion de euro.
In ce masura produsele sau serviciile tale ii pot rezolva o problema si care este respectiva problema, mai exact? Si cum s-a schimbat perceptia si nevoia lui in ultimul an?
"Chiar daca vinzi hartie igienica, publicul tau nu este toata lumea, este o categorie aparte de oameni, cu o serie specifica de nevoi. Segmenteaza, analizeaza, cauta sa vezi in profunzime. Abia apoi trebuie sa cauti modalitati de abordare", explica ea.
3. Priveste dincolo de evident
"Companiile trimit newslettere, pentru a-si mentine clientii informati. Dar ele ajung intr-un folder de oferte si extrem de putine se intorc cu o comanda. Si atunci, gandeste-te daca newsletterul tau e util, daca e util asa cum e acum sau la momentul pe care il trimiteti. In loc sa il trimiti la data fixa, trimite-l atunci cand ai ceva foarte important de spus, cand vrei sa anunti ceva cu totul nou si special."
Este indicat sa trimiteti un newsletter cu un mesaj care sa se adapteze publicului vostru specific.
4. Incearca
"Risca sa faci lucruri curajoase, sa pui in practica idei la care nu te-ai gandit niciodata. Imagineaza-ti cum ti-ar placea sa te contacteze pe tine un furnizor. Sau, si mai bine, gandeste-te la tot ce te enerveaza la concurenta si la alti furnizori si tine minte sa nu faci si tu la fel."
Pune in practica idei riscante, pentru ca nu ai ce sa pierzi, le recomanda reprezentanta Pastel Group antreprenorilor.
5. Planifica si tine-te de plan
"Mai bine fa-ti un plan pe cateva luni (minimum sase) si ai grija sa il respecti. Poti sa il modifici, pe masura ce reactionezi la piata, dar tot ai nevoie sa urmezi o directie prestabilita", spune managing partner-ul agentiei de comunicare.
Altfel, nu ai unitate, coerenta si nu vei avea rezultate. "Stabileste-ti o linie de lucru si tine-te de ea. Si, foarte important, lucreaza pe baza de obiective SMART: ce vreau sa obtin exact, cat, pana cand, prin ce mijloace, cum masor ca am obtinut ce am vrut?"
Gandind in acest mod, veti stii care e focusul si veti elimina tentatiile care nu duc la indeplinirea obiectivului propus.