Salad Box vrea sa intre in Polonia prin achizitia unui operator local de restaurante: Ar fi o greseala sa incepi de la zero acolo

Lantul de restaurante Salad Box este in negocieri pentru preluarea unui operator local din Polonia, companie care detine 18 puncte de vanzare, acesta fiind si “biletul de intrare” al business-ului fondat in urma cu cinci ani de Dan Isai, alaturi de alti trei antreprenori.

“In Polonia suntem in discutii cu un operator de restaurante care are 18 locatii si cu care suntem in proces de due-dilligence pentru a-l achizitiona. Acolo strategia de dezvoltare este sa achizitionam principalul operator si apoi sa crestem. Ar fi o greseala sa o iei de la zero acolo. In Algeria, cea mai mare provocare este pe partea de coruptie, vama, pe SUA si Marea Britanie partea grea este competitia. In momentul de fata doar in Polonia ne propunem o achizitie, restul este crestere organica. Nu stiu daca vom finaliza aceasta tranzactie, insa daca o vom face va fi pana la finalul acestui an”, a declarat pentru wall-street.ro Dan Isai.

Pentru acest an Salad Box isi propune sa deschida 20 de noi locatii, in Romania si in afara tarii.

“Pe piata locala, principala provocare la care ne asteptam anul acesta este forta de munca. Gasim foarte greu si sunt putini care sunt dispusi sa lucreze, iar pe piata internationala e legata de adaptabilitatea conceptului. Trebuie sa ai grija cum o faci, daca ratezi intrarea pe o piata nu te mai poti redresa si dezvolta ulterior”, explica Isai.

In prezent, lantul Salad Box numara 3.400 de angajati. Daca in Romania costul cu forta de munca este undeva la 15%, in afara urca la 20-25%.

Citeste si:
Mandachi: Sa nu mai fie diferente intre privati si bugetari
Mandachi, Spartan: Sa fie...

O alta provocare pentru fondatorii Salad Box o constituie distributia materiei prime necesare restaurantelor din retea.

“In momentul de fata noi producem foarte mult din materia prima pe care o utilizam. Avem serele proprii, in special in Transilvania, in judetul Cluj. Provocarea pe care o avem e pe partea de distributie, in orasele mari gasesti solutii, insa in orasele mici nu iti transporta cantitati mici si in fiecare zi, mai ales ca noi avem nevoie de aprovizionare zilnica. Luam partea de carne de la furnizori locali, o parte din legume, partea de salate nu o putem avea integral din Romania. In afara tarii stam mai bine pe partea de aprovizionare decat in Romania”, spune Dan Isai.

In prezent, lantul Salad Box a ajuns la circa 50 de locatii in Romania, potentialul pentru piata locala fiind de maxim 70 de puncte de vanzare. 70% din locatii sunt in sistem de franciza.

„In Romania am creat sapte concepte in jurul Salad Box pentru a-i tine pe francizati in acest business, sa nu investeasca banii obtinuti din franciza Salad Box intr-o afacere in transport, de exemplu. Romania este inca o tara buna, unde se pot face bani, unde poti sa cresti. Acum avem 3.400 de angajati, am crescut de la un business de familie cu patru angajati la o mica corporatie”, a mai spus Isai.

Citeste si:
Ce lectii de leadership a invatat un CEO de la McDonald's
Lectii de leadership pe care...

Pe plan international, strategia vizeaza pentru acest an deschiderea a trei noi locatii in Ungaria, unde lantul va ajunge la 10 puncte de vanzare, respectiv inaugurarea de noi restaurante in Miami sau Londra.

„Food-ul este noul fashion. Noi avem ca target sa avem cam 50% din piata de food-court pana anul viitor. Asa poti avea o oarecare putere de negociere cu mall-urile. Conceptul conteaza. Cand cladesti un business te gandesti in primul rand sa nu moara maine. (…)Nu cred ca food-court-ul trebuie marit foarte mult, mai multi operatori, profit mai mic. Mai important este mixul decat suprafata, ar trebui crescut la partea de dinning”, a adaugat Dan Isai.

Cum a inceput povestea Salad Box

Inca din perioada studentiei, Dan a inceput sa lucreze in vacante in America, Italia, Australia. Contactul cu alte civilizatii, cu medii de lucru si idei de business diferite, l-au ajutat pe Dan sa-si extinda orizonturile ca viitor om de business. De altfel, ideea Salad Box i-a venit cand lucra in Australia. Dar, inainte de Salad Box, in 2008, a deschis o firma de publicitate, intr-o perioada cand firmele incercau sa taie din costuri, cele cu publicitatea fiind printre primele reduse. Din experienta respectiva, omul de afaceri a invatat cat de mult conteaza ca momentul de lansare a unui business sa fie cel oportun. In prezent, SaladBox este al treilea lant de restaurante cu servire rapida ca numar de unitati in Romania, dupa McDonald’s si KFC.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Citeste si:
HR 2.0: Cat de pregatite sunt organizatiile pentru generatia Z?
Speakeri la HR 2.0: Cat de...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Succese »



Citeste si
Spartan va angaja 30 de sri-lankezi in restaurantele din Romania
Setari Cookie-uri